.

Beantwoord

Ik kan niet meer bellen en internetten in Duitsland. Wat is de beste oplossing?

  • 7 May 2017
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

Voor twee jaren terug was het mogelijk bellen en internetten in Duitsland heel normaal,maar intussen 3 telefoons verder
kan ik nog steeds niet internetten en bellen.
De instellingen staan AAN,melding van alleen noodoproep is zichtbaar,maar als ik handmatig een provider
in Duitsland activeer bijvoorbeeld E-plus gaat ook dat niet altijd gemakkelijk.
Vaak genoeg is dan ook een R zichtbaar.
Wat is de beste oplossing om toch te kunnen bellen en internetten ?
icon

Beste antwoord door Samantha 8 May 2017, 12:41

Bekijk originele reactie

3 reacties

De r is goed, staat voor roamen.
Normaal gesproken moet dat toch gaan ! Vertel eens wat specifieker HOE alles staat ingesteld.
Badge +7
Hoi MvNimwegen,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat ontzettend vervelend dat je niet kunt bellen en internetten in Duitsland! Ik zie dat alles op Mijn Simyo juist staat ingesteld. Toch heb ik je buitenlandinstellingen een reset gegeven. Hiermee wordt er een nieuwe verbinding met het netwerk gemaakt. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk krijg je daarna wel een verbinding.

Als dit niet helpt, raad ik je aan om nogmaals handmatig een netwerk te selecteren. Onze partners in Duitsland zijn:
- Telekom DeutschlandGmbH
- Vodafone D2GmbH (Mannesmann Mobilfunk)
- E-Plus MobilfunkGmbH
- Telefonica o2GermanyGmbH & Co.OHG
Lukt het via deze netwerken wel om een verbinding te krijgen?

Ik zie dat je onlangs 4G hebt aangezet op Mijn Simyo. Je hebt dit waarschijnlijk toen ook in je telefoon ingesteld. Hierdoor maak je gebruik van een andere frequentie. Je kunt ook nog proberen om je telefoon even in te stellen op 3G. Heeft dit effect?

Laat je weten of één van deze dingen heeft geholpen?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, Heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer