.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in Denemarken, wat nu?

  • 1 August 2016
  • 3 reacties
  • 205 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Mijn mobiel internet werkt niet in Denemarken. In duitsland werkte alles nog goed maar eenmaal over de grens heb ik geen mobiel internet meer. De instelling heb ik ingesteld als bij iphone 5.
icon

Beste antwoord door Jihane 3 August 2016, 15:18

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wiros,

Wat vervelend dat je nu in Denemarken niet kunt internetten! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie staan dat jij de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' netjes aan hebt staan. Ik heb deze optie voor jou ge-reset. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan weer het web op!

Als dat niet de oplossing blijkt te zijn, dan raad ik je aan om handmatig een (buitenlands) netwerk te kiezen. Het kan zo zijn dat je telefoon is blijven 'haken' op het Duitse netwerk, en de omschakeling naar een Deens netwerk niet gemaakt heeft. Als jij dit handmatig doet, dan geef je je toestel een forse duw in de juiste richting.

Mocht ook dat niet werken, dan is het een goed idee om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom. Zo kom je erachter of het probleem ligt bij je simkaart of bij je toestel.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Precies ditzelfde probleem had ik deze week. In Duitsland herstarte ik de telefoon en toen deed internet het wel gewoon, maar in Denemarken niet. Van alles geprobeerd wat op jullie website staat (opnieuw opstarten, handmatig provider selecteren), maar niks hielp.
Als ik handmatig de provider wou aanklikken, had ik slechts vier opties: Telenor DK, Telia DK, 3 DK, TDC. Zou hier ook niet Simyo tussen moeten staan?
Ook ben ik benieuwd of Wiros het uiteindelijk nog wel gelukt is.
Inmiddels ben ik terug in Nederland, maar ik had er eigenlijk erg naar uitgekeken dat ik nu zorgeloos kon internetten in het buitenland en was dus teleurgesteld toen ik helemaal geen internet tot mijn beschikking had. Dus als ik weer op vakantie ga wil ik niet weer hetzelfde probleem hebben.
Badge +7
Hoi MarijeZ,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me goed voorstellen dat het erg vervelend was dat je niet kon internetten in Denemarken. De providers die je noemt, zijn allemaal partnerproviders van ons. Daar zal het dus vast niet aan gelegen hebben. Het is trouwens niet gek dat je geen Simyo zag in Denemarken, wij zitten immers alleen in Nederland. Ook in Spanje (misschien ook nog Belgiƫ) kun je nog Simyo tegenkomen, want er bestaat ook een Simyo Spanje. In andere landen zul je geen Simyo tussen de netwerken zien staan.

Ik verwacht dat het met de APN instellingen van je toestel te maken heeft. Ik raad je daarom aan een nieuwe APN aan te maken met behulp van onze toestelhulp. Hopelijk heb je de volgende keer dan wel internet.

Laat je weten of je de volgende keer wel kunt internetten?

Groetjes,
Samantha

Reageer