.

Beantwoord

Ik kan niet bellen en gebeld worden in Frankrijk. Wat nu?

  • 9 June 2017
  • 4 reacties
  • 672 Bekeken

Ik ben in frankrijk. Ik kan niet bellen en gebeld worden. Ale installingen zijn goed ingesteld.Toch elke keer vermelding geen netwerk verbinding. Ik ben het langzaam zat trmeer omdat op forum blijktdat dit vaak voorkomt.
icon

Beste antwoord door Ray 9 June 2017, 10:35

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi,

Zeer vervelend maar vergeet niet dat je in het buitenland ook deels afhankelijk bent van het netwerk aldaar.

Aangezien niet bekend is welke telefoon je hebt doe ik het even zo;

- Op je Mijn Simyo staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan? (MijnSimyo-instellingen-netwerk instellingen)

- Moet officieel alleen om te internetten maar staat (data) roaming aan op het toestel?

- Heb je geprobeerd handmatig een netwerk te vinden?

Als je een beetje bekend met met de telefoon, ga dan eens naar je APN in stellingen. Die vind je bij de netwerk instellingen op je telefoon. Op de APN die er op staat en doe het volgende;

zet in je APN gebruikersnaam KPN, wachtwoord gprs

Dit is een tip die ik gister kreeg. Na aanpassen even toestel herstarten en bij voorkeur 10 minuten wachten met het weer aanzetten.

Hou je ons op de hoogte?
Het werkt niet. Alles geprobeerd. Toestel is Samsung grand neo. Ik vind geen aan instellingen.
Apn
Badge +7
Hoi koek,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is als je geen verbinding krijgt in Frankrijk. Ik zie dat de instellingen van je simkaart juist staan.

Je hebt inmiddels ook contact gehad met onze klantenservice. Zij hebben je buitenlandinstellingen een reset gegeven. Ik zie ook in je verbruik dat je nu wel kunt bellen in het buitenland. Is het probleem inmiddels opgelost?

Mocht je de APN instellingen nog nodig hebben, in onze Toestelhulp wordt uitgelegd waar en hoe je dit in jouw telefoon in kunt stellen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer