.

Beantwoord

Ik heb pieken in mijn internetverbruik als ik verbind met een netwerk

  • 26 April 2020
  • 1 reactie
  • 164 Bekeken

Ik ben zeevarende en vaar momenteel in Middellandse Zee. Her en der heb ik ontvangst van een Europese land provider en vooral in Zuid Europese havens heb ik goed signaal. Echter doordat de verbinding iedere keer onder de kust verbroken wordt en ook weer gevonden wordt, wordt er automatisch 59 Mb in rekening gebracht hetgeen mij in 3 dagen tijd 2.5 Gb aan data heeft gekost van mijn bundel terwijl ik nog geen minuut lang gesurfd heb. Is dit normaal en zo ja, kan ik met settings op mijn I-phone dit voorkomen of is het alleen te voorkomen als ik roaming uitzet?

icon

Beste antwoord door Ouael 26 April 2020, 14:08

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 4
Badge +4

Hey AgeJay,

 

Oei, ik snap dat dit erg onhandig is. Het is helaas wel normaal gebruik als je toestel langere tijd niet met internet is verbonden.

Als je toestel namelijk al een tijd geen internetverbinding heeft, dan zal het bij de eerstvolgende mogelijkheid alles op je toestel verversen. Voorbeelden hiervan zijn je e-mail, sociale media, berichten apps, nieuws- en weer apps. Deze data wordt allemaal tegelijkertijd naar binnen gehaald en daardoor vind er een piek in verbruik plaats. Je kan dit voorkomen door de toegang voor 4G voor je apps te blokkeren in de achtergrond. Maar dit is niet altijd waterdicht, soms geef je namelijk automatisch toestemming om app op de achtergrond 4G te laten verbruiken. Tips hierover vind je hier.

Heb je nog vragen voor mij? Reageer dan gerust.

 

Groetjes,

Ouael

 

Reageer