.

Beantwoord

Ik heb geen internet in het buitenland (binnen en buiten EU!). Wat doe ik verkeerd?

  • 8 May 2017
  • 4 reacties
  • 161 Bekeken

Hoi,

Met mijn Simyo abonnement is het mij nog nooit gelukt om in het buitenland internet op mijn mobiel te hebben. Ik heb al van alles geprobeerd! Niet binnen en niet buiten Europa. Wat doe ik verkeerd? Ligt dit aan mijn (oude) Galaxy S4 mini of moet ik ergens iets aan/uit zetten?

Hartelijke groet,

Fith
icon

Beste antwoord door Samantha 9 May 2017, 10:00

Bekijk originele reactie

4 reacties

Tijdens je bezoeken aan het buitenland heb je de internet in het buitenland optie aan gezet op je MijnSimyo - Instellingen - netwerkinstellingen?

Staat (data) roaming aan op je telefoon? Dit doe je bij de netwerk instellingen op je telefoon.

Kon je wel bellen / smsen?
Hoi Ray,

Bedankt voor je reactie,

- internet buitenland staat aan, net nog even gechecked op de site. (altijd eigenlijk, waarom zou je het niet aan hebben? ^^)
- Roaming staat ook aan
- Ik kon wel bellen en smsn

Groetjes, Fith
Heb je wel Internet in Nederland? *APN*
Badge +7
Hoi Fithvael,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat het nog nooit gelukt is om internet in het buitenland te krijgen! Geen zorgen, je telefoon is hier niet te oud voor.

Ik zie dat de instellingen op je simkaart juist staan. Toch heb ik voor de zekerheid je internetinstellingen een reset gegeven. Hiermee maakt hij een nieuwe internetverbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Zo kan de reset worden doorgevoerd.

Mocht je de volgende keer dan weer geen internet in het buitenland hebben, dan raad ik je aan om handmatig naar een netwerk te zoeken. Dit doe je in instellingen van je telefoon. Er verschijnen dan meerdere netwerken. Is er een netwerk waarmee je wel een internetverbinding kunt krijgen?

Als dit ook niet lukt, kun je het beste ter plekke je simkaart in een andere telefoon stoppen, en een andere simkaart in jouw telefoon stoppen. Zo kunnen we zien waar we de oplossing van dit probleem moeten zoeken: bij de instellingen van je simkaart, of bij die van je telefoon.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer