.

Beantwoord

Ik ga naar Cuba. Wat kan ik doen om daar voordelig te internetten?

  • 15 January 2018
  • 5 reacties
  • 491 Bekeken

Ik ga over een paar dagen naar Cuba. Daar is nauwelijks internet, maar als het er (soms) toch is: wat is wijsheid? Zet ik mijn roaming aan of krijg ik dan enorme kosten? En wat doe ik om Wifi-connection te maken?
icon

Beste antwoord door Asma 16 January 2018, 10:27

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Internetten kost in Cuba 5 euro per MB, dus ik zou daar dataroaming uit houden.

Hoe je kunt verbinden met een wifi-netwerk hangt af van je toestel en het netwerk waarmee je wilt verbinden.
Je kunt ook kiezen voor een lokale (prepaid) simkaart. Voordeel is dat je geen roaming pleegt.
Hoe regel ik zo'n lokale simkaart?
Even Google search gebruiken.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Renatuurlijk,

Welkom op het Forum!

Super leuk dat je naar Cuba toe gaat. Goed dat je even contact opneemt!

Internet buiten de EU kan gauw oplopen. In Cuba betaal je zoals @Groentjuh aangaf maar liefst € 5,- per MB. Hierom is het aan te raden om je 'dataroaming' uit te zetten en alleen internet te gebruiken als je Wifi hebt. Je kunt je Wifi op dezelfde manier aanzetten zoals je hier in Nederland gebruik van maakt. Het is per toestel verschillend hoe je dit aan kunt zetten, neem hierom even de handleiding van je telefoon door.

Vaak is het veel voordeliger om lokaal een simkaart aan te schaffen, zoals @Friesian heeft aangeraden. Het is ons niet bekend welke providers allemaal Prepaid internet aanbieden, maar misschien dat je hier tips over kunt vinden in reisgidsen? Denk hierbij aan de Lonely Planet.

Gaat het lukken zo?

@Groentjuh en @Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer