.

Beantwoord

Hoge tarief voor geen reden?

  • 9 April 2024
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

Ik ben net geland in het buitenland, ik had mijn data allang uitgedaan voor vertrek en doe nooit roaming aan. Ik krijg dan een sms van 1200 dat ik 60.50 euro heb verbruikt terwijl ik niet eens 30 minuten uit het vliegveld ben uitgestapt. Hoe kan dit nou?

 

icon

Beste antwoord door Seren 9 April 2024, 17:17

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Mogelijk gaat het om data die is verbruikt voordat je in het vliegtuig stapte. Tijdens de vlucht is er geen bereik dus de sms kwam vertraagd aan nadat je was geland.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bulbog,

Bedankt voor je bericht. Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is (ook wanneer je jouw internet aanzet na het landen), er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of apps die op de achtergrond actief blijven. In jouw geval lijkt het erop dat toen je bent geland en je internet hebt aangezet, er verbruik heeft plaatsgevonden. Ik zie dat de optie 'Internet in het buitenland' aanstond. Wij kunnen niet zien of roaming op jouw toestel aanstond (vermoedelijk was dit wel het geval aangezien er verbruik heeft plaatsgevonden in het buitenland). Wellicht kun je wat handige tips en informatie halen uit dit topic voor als je de volgende keer naar het buitenland gaat: Alles over Simyo in het buitenland; bereik, internet en kosten.

Ik zie dat je inmiddels ook contact hebt gehad met onze klantenservice en dat je daar bent geholpen. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik dat graag.

Dank je wel @Scotsman voor het reageren en je hulp!

Groetjes,
Seren

Reageer