.

Beantwoord

Hoe zet ik Internet in het buitenland aan?


Volgens de Simyo informatie op de Site dien ik als ik ook een internet in het buitenland zou willen gebruiken deze optie "AAN" te zetten.
Dit op de zelfde wijze als binnen Nederland.
Echter kom ik deze optie op de Site niet tegen?
Dus de vraag los van de instelling op mijn smartphone zelf, welke handelingen dien ik binnen mijn Simyo account nog te verrichten?
icon

Beste antwoord door Jihane 24 June 2016, 15:08

Bekijk originele reactie

15 reacties

Heb jij prepaid? Dan kun je niet gebruik maken van internet in het buitenland (alleen bellen / smsen). Heb je een abonnement dat ga je naar je Mijn Simyo - instellingen - netwerk instellingen om het aan te zetten.

Op je telefoon moet je bij je netwerk instellingen (data) roaming aan hebben.
Raytje,

Bedankt voor de verduidelijking.
Je hebt gelijk, ik heb inderdaad een prepaid (vanwege het relatief geringe gebruik)
Het is mij nu op dat punt duidelijk, als het gaat om de beperkingen onder prepaid.

Wat overblijft (ik ontdekte het recent) dat als het gaat om een Internetverbinding binnen Nederland (heb ik nu aanstaan!)
mijn Windows Lumia 625 het nog steeds vertikt bij een 3G verbinding, en dus alleen werkt als ik WIFI heb.
Dat probleem moet nog opgelost worden.

Mvg. Luut
Om 3G te kunnen gebruiken dien je ook weer naar je Mijn Simyo te gaan - instellingen - netwerk instellingen om te checken if internet op je mobiel in Nederland aan staat. Tevens adviseer ik je met klem een internet bundel aan te schaffen.

Check voor de zekerheid je APN instellingen (deze is voor de 635 maar Lumia hebben dezelfde menu's )
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/nokia/lumia-635/internet/usecase/apn-handmatig-instellen
Raytje,

Ik was al bezig nu een nternetbundel aan te schaffen.
En alle (prepaid) opwaarderingen in MB en Euro per direct stilgezet!

Zal nogmaals mijn APN settings controleren, en als referentie die van de 635 gebruiken.


Luut
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Luut,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt internetten op je telefoon! Zoals Raytje al aangaf kun je inderdaad niet met een prepaid-aansluiting internetten in het buitenland. Binnen Nederland hoort het wel gewoon te werken. Ik zie dat je optie voor internetten gewoon aan staat, dus daar ligt het probleem niet. Ik zal wel voor de zekerheid een reset uitvoeren op je internetoptie. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan wel online op je mobiel!

Het is inderdaad een handig idee om je APN instellingen te controleren. Toestelhulp is daar heel handig voor, omdat er plaatjes bij staan met instructies 🙂 Wat Raytje zegt hierover is ook zeer behulpzaam, omdat de menu's van de Windows Lumia 635 nagenoeg identiek zijn aan die van de 625.

Als je hierna nog steeds niet kunt internetten raad ik je aan om een zogenoemde kruistest uit te voeren. Je plaatst je eigen simkaart dan in een ander toestel, en een andere simkaart in jouw toestel. Op deze manier kun je eenvoudig nagaan waar het probleem zich bevindt: bij het toestel of bij de simkaart.

En natuurlijk, als het internet werkt, is het zéér verstandig om een internetbundel aan te schaffen. Op die manier vermijd je hoge kosten! Een internetbundel is vele malen goedkoper dan vrij internetten. Je kunt alle bundels vinden via jouw Mijn Simyo omgeving.

Hou je me op de hoogte? Ik ben benieuwd!

@ Raytje: Topper, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Jihane,

Ik ben gelet op een soort gelijk probleem al weer een stuk verder.
Ik dacht even aan de APN instelling, maar dat was ook niet zo.
Wat bleek, het betrof een oude SIM kaart die ik met zo'n speciale tang tot een mini uitvoering had "verknipt"
Waarschijnlijk toch iets aan de krappe kant, want de kaart zat wat ruim in de houder (soms slecht contact)
Het nu tijdelijk wat nauwkeuriger plaatsen van de SIM kaart bracht de oplossing.
Ik gaf aan tijdelijk, want ik ga nu over naar een Sim Only abonnement, en ik dus een nieuwe SIM kaart ontvang (setje van 3 uitvoeringen) waarbij dan tevens het gebruik in het buitenland is geregeld / opgelost!

Gr. Luut
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Luut,

Ah, wat goed dat je dit ontdekt hebt en met ons deelt 🙂 Zo weten wij ook wat er precies speelt.

Ga jij overstappen met nummerbehoud naar een Sim Only Abonnement? In dat geval behoud jij je eigen simkaart en krijg je je dus geen nieuwe toegestuurd. Dit omdat de overstap direct op jouw eigen simkaart doorgezet kan worden.

Wat vind je ervan als ik bij wijze van uitzondering, kosteloos een nieuwe simkaart naar je opstuur? Zo ben je helemaal klaar voor je nieuwe Sim Only abonnement. Zodra je akkoord hebt gegeven, zal ik de simkaart opsturen.

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

Hoewel ik zojuist via de mail (ticketnummer: 1297359) is het misschien toch wel slim een nieuwe te plaatsen.

Als oude klant heb ik uiteraard altijd mijn oude SIM kaart meegenomen, tot de dag dat er "geknipt" moest worden.

Want hoewel ik aangaf dat de passing niet helemaal meer te vertrouwen was, bleek dat het knippen (dus verkleinen) overtallige printspoortjes (die dus elektrisch geleiden!) in de telefoon SIM kaarthouder waren terecht gekomen.
Dat kan problemen (lees sluiting) veroorzaken in de betrouwbaarheid in het functioneren van de SIM kaart.

Dus een boodschap voor een ieder die een SIM kaart wil verkleinen, controleer dat alle overtollige (goud kleurige) spoortjes worden verwijderd.
Ik spreek nu vanuit mijn elektronisch vakgebied!

Angela, ik neem dat je al mijn gegevens hebt om het (setje) SIM kaarten op te sturen?

Mvg.

Luut





Hoi Luut,

Ah, wat goed dat je dit ontdekt hebt en met ons deelt 🙂 Zo weten wij ook wat er precies speelt.

Ga jij overstappen met nummerbehoud naar een Sim Only Abonnement? In dat geval behoud jij je eigen simkaart en krijg je je dus geen nieuwe toegestuurd. Dit omdat de overstap direct op jouw eigen simkaart doorgezet kan worden.

Wat vind je ervan als ik bij wijze van uitzondering, kosteloos een nieuwe simkaart naar je opstuur? Zo ben je helemaal klaar voor je nieuwe Sim Only abonnement. Zodra je akkoord hebt gegeven, zal ik de simkaart opsturen.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Luut,

Geen probleem hoor! Bij deze heb ik de 3-in-1 simkaart kosteloos naar je opgestuurd. Met 3 werkdagen heb je hem in huis 🙂 Bedankt voor de extra tips wat betreft het knippen van een simkaart. Wij raden het vaak ook af om dit te doen en vooral voor langere periodes. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

Dat is mooi, maar ..........................

Bij het overzetten naar Sim Only was er in het aanvragen wat fout gegaan (mijn fout)

Ik was het traject voor een geheel nieuwe aanvraag ingegaan.

Dit is onder het ticketnummer: 1297359 recht getrokken, en de aanvraag geannuleerd.

Dus alles weer in orde, en iedereen op de hoogte (binnen Simyo)

Maar ik ontving vandaag van het Simyo team, een brief met hier in een nieuw SIM kaartje.

Dat is snel dacht ik even.

Helaas.

In de brief staat dat men het leuk vind voor Simyo gekozen te hebben, en dat ik een tijdelijk nummer heb tot de feitelijke overzetting.

Het blijkt een gevolg te zijn van de vorige actie / aanvraag (de dus eerder geannuleerde aanvraag!)

Dit is dus duidelijk niet de vervangende kaart.

Met andere woorden wat moet ik nu?

De SIM kaart heb ik al losgenomen.

Mvg. Luut



Dit is ondertussen weer recht gezet.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Luut,

Goed dat je snel de bestelling hebt geannuleerd en het hebt rechtgezet!

De annulering van de bestelling betekent niet dat de verzending van de simkaart wordt geannuleerd. Deze simkaart kan dus gerust de prullenbak in.

Heb je ondertussen al de vervangende simkaart ontvangen? Als je twijfelt welke van de twee simkaarten gebruikt moet worden, kun je mij een privébericht sturen met beide simkaartnummers en ik kan je dan vertellen welke je moet gebruiken!

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Hoi Luut,

Goed dat je snel de bestelling hebt geannuleerd en het hebt rechtgezet!

De annulering van de bestelling betekent niet dat de verzending van de simkaart wordt geannuleerd. Deze simkaart kan dus gerust de prullenbak in.

Ilias bedankt voor de reactie.

Ik zal de bewuste SIM kaart weggooien, om verwarring te voorkomen.
Je ziet wat een laat ik zeggen "foute afslag" in de aanvraagprocedure voor gevolgen kan hebben.
Maar het gaat nu goed komen.

Gr. Luut




Heb je ondertussen al de vervangende simkaart ontvangen? Als je twijfelt welke van de twee simkaarten gebruikt moet worden, kun je mij een privébericht sturen met beide simkaartnummers en ik kan je dan vertellen welke je moet gebruiken!

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Luut,

In je vorige bericht heb je slechts Ilias geciteerd. Ik ga ervan uit dat je daar nog iets aan wilde toevoegen. Wil je dus berichtje hieronder plaatsen en ons laten weten wat je kwijt wilde? 🙂 Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane
Nou Jihane, eigenlijk is alles gezegd en belangrijker opgelost.
Dit dankzij de reguliere klantenservices kanalen en via het forum medium.
Het omzetten is gerealiseerd, en ik heb vandaag tevens een vervangende kaart ontvangen.
Hierover toch nog even het volgende iets wat ik al eerder had vermeld, maar nog een keer onder de aandacht wil brengen.
Ik had een “oude” SIM kaart formaat, welke ik naar een microformaat had geknipt met een speciale tang.
Op zich werkt dit wel, maar je moet goed opletten dat er geen messing/koper spoortjes aan de rand van het uiteindelijke kaartje achterblijft.
Want dan kan je letterlijk narigheid verwachten (er bleef geleidend materiaal achter in mijn SIM-kaarthouder!)
De oplossing van uit Simyo als je een vervangende kaart aanvraagt, is een veiliger oplossing omdat dan alleen het juiste formaat er uit gebroken hoeft te worden.

Mvg. Luut
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Luut,

Als ik het goed begrijp is alles nu dus opgelost? Dat is echt heel fijn om te horen! Het is inderdaad handig om een vervangende simkaart aan te vragen, in plaats van je eigen simkaart kleiner te knippen.

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat graag!

Groetjes,
Jihane

Reageer