.

Beantwoord

Hoe kan ik gebruik maken van internet in het buitenland?

  • 22 March 2016
  • 5 reacties
  • 240 Bekeken

Badge
Een uurtje of 3 geleden heb ik mijn internet in het buitenland aangezet, maar het werkt nog steeds niet. Net opnieuw gekeken om te kijken of ik het wel goed had opgeslagen, maar er staat inderdaad dat het aan zou moeten staan.

Op telefoon staan mobiele data en 3g aan. Dataroaming niet. Gebruik mobiele data voor: whatsapp staat ook aan. Whatsapp doet het echter niet.

Doe ik wat verkeerd?
icon

Beste antwoord door Scotsman 22 March 2016, 16:40

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ja! Dataroaming slaat op dataverbruik (internet) via een ander netwerk dan je thuisnetwerk. In het buitenland ben je te gast bij een partnernetwerk van KPN, m.a.w. je bent aan het "roamen". Dus dataroaming moet aan staan als je mobiel internet wilt gebruiken in het buitenland.
Badge
Helaas werkt het nog steeds niet. Ik heb een Iphone en heb ook de optie ''EU-Internet''. Moet deze ook aan of uit? Ik heb met beiden getest, en het werkt beiden niet, maar dan weet ik in ieder geval vanuit welk punt ik verder moet werken.

http://www.appletips.nl/ios-8-wanneer-gebruik-maken-van-de-eu-internet-schakelaar/

Denk zelf dat het uit moet staan?
Reputatie 7
Badge +9
De EU internet schakelaar moet beslist uit staan.

Verder helpt het misschien om de iPhone even helemaal uit te zetten en opnieuw op te starten. Laat hem eerst automatisch een netwerk kiezen, mocht dat geen internetverbinding opleveren kies dan zelf een ander netwerk.
Badge
Ik had dit toevallig zelf tien minuten geleden ook bedacht, uit en aanzetten werkte inderdaad. Bedankt!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Vraagje1,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat je niet meteen gebruik kon maken van internet in het buitenland.

Gelukkig is het probleem met behulp van Scotsman opgelost :D

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Sean

@Scotsman onwijs bedankt weer!

Reageer