Skip to main content
Beantwoord

Heel vaak geen internetverbinding in het buitenland (Duitsland)

• April 29, 2026
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Ik kom regelmatig in Duitsland. Heel vaak heb ik daar geen of een heel langzaam verbinding. Opnieuwe opstarten help doms maar regelmatig zit ik zonder data verbinding. Wat kan om hier aan doen? 

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Cimic,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je vaak slecht of zelfs geen internet in het buitenland (Duitsland) hebt.

Opnieuw opstarten help in de meeste gevallen wel als het probleem niet te groot is. Zou je kunnen kijken of er een software-update beschikbaar is? Als die er is, kun je je telefoon updaten en weer herstarten. Mocht dat niet voldoende zijn, raad ik je aan om de APN instellingen in te stellen. De goede tip van ​@JanD om handmatig een andere netwerk te selecteren, kan het probleem ook oplossen.

Zou je mij een privébericht willen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens als deze stappen niet hebben geholpen? Ik zie namelijk dat je dit simkaartje al een tijdje hebt. Het kan ook zijn dat het nu een verouderde simkaart is en je toe bent aan een nieuwe. Ik zal dan een nieuwe simkaart voor je opsturen.

Groetjes,
Shaniqua

2 reacties

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • April 30, 2026

Beste ​@Cimic jou zou eens handmatig een beschikbare provider kunnen kiezen in plaats van automatisch, dan lukt het misschien wel.

Verder zou je je mobiel op 4G(+) kunnen zetten in plaats van 5G.

Duitsland is nog lang niet zo ontwikkeld op mobiel gebied als wij in NL en zijn daarom een beetje ‘verwend’😎

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • antwoord
  • April 30, 2026

Hoi ​@Cimic,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je vaak slecht of zelfs geen internet in het buitenland (Duitsland) hebt.

Opnieuw opstarten help in de meeste gevallen wel als het probleem niet te groot is. Zou je kunnen kijken of er een software-update beschikbaar is? Als die er is, kun je je telefoon updaten en weer herstarten. Mocht dat niet voldoende zijn, raad ik je aan om de APN instellingen in te stellen. De goede tip van ​@JanD om handmatig een andere netwerk te selecteren, kan het probleem ook oplossen.

Zou je mij een privébericht willen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens als deze stappen niet hebben geholpen? Ik zie namelijk dat je dit simkaartje al een tijdje hebt. Het kan ook zijn dat het nu een verouderde simkaart is en je toe bent aan een nieuwe. Ik zal dan een nieuwe simkaart voor je opsturen.

Groetjes,
Shaniqua