.

Beantwoord

Half jaar naar het buitenland

  • 3 June 2014
  • 2 reacties
  • 622 Bekeken

Badge
Hallo,

Op 29 juni a.s. vertrek ik voor een half jaar naar Nieuw-Zeeland,op 05-01-2015 ben ik weer in Nederland. Nu is mijn vraag wat ik in de tussentijd het beste met m'n simyo abonnement kan doen.

Mijn huidige sim-only simyo abonnement loopt op 04-07-2014 af, dus dat komt wel goed uit. In het buitenland vind ik het fijn als ik bereikbaar ben op m'n huidige Nederlandse nummer (die ik dus graag wil behouden), en als het noodzakelijk is wil ik ook wel graag een berichtje terug kunnen sturen via dat nummer. Omdat ik zolang weg ga ben ik echter ook van plan een buitenlandse simkaart aan te schaffen, waardoor ik verwacht dat ik mijn Nederlandse nummer nauwelijks zal gebruiken. Ik wil er dus liever geen doorlopend Nederlands abonnement op na houden ivm de kosten. Wat kan ik in mijn geval het beste doen? Is switchen naar prepaid voor een half jaartje een idee? Ik wil bij thuiskomst graag opnieuw een simyo simonly omdat ik er zeer over te spreken ben.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 4 June 2014, 10:15

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ja, overgaan naar Simyo Prepaid is voor jou de beste optie! Daarvoor bestel je Simyo prepaid met nummerbehoud van je mobiele nummer dat je nu al hebt.
Natuurlijk kan dat nummer pas op 04-07-2014 worden overgezet, maar daarna zit je goed.

Bij prepaid verloopt na 6 maanden zonder gebruik je aansluiting/nummer. Je moet dus een keer naar iemand bellen of naar iemand SMSen of internetten om de aansluiting te behouden. Het beste is om via Mijn Simyo die SMS te sturen, zodat het geld alsof de SMS uit Nederland is gestuurd.

Als je terug bent kun via Mijn Simyo invoudig weer overstappen naar Simyo Sim-Only. Overgebleven beltegoed wordt verrekent met je factuur, dus dat raak je dan niet kwijt.

Je zou ook kunnen overwegen om terug te gaan naar Simyo 100 zonder andere bundels. Dat kosts slechts 4 euro per maand en dus 24 euro voor die 6 maanden. Het is iets gemakkelijker om dat te doen en daardoor begin je niet opnieuw met een jaarabonnement. Na het aflopen van je jaarabonnement behoud je hetzelfde tarief, maar is het abonnement maandelijk opzegbaar.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Danieck, wat leuk dat je je vraag op ons forum stelt :)

Groentjuh geeft al heel compleet aan wat voor jou de handigste mogelijkheden zijn. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen :o
Ik zie dat je je vraag ook hier hebt gesteld. Het is niet nodig je vraag vaker te stellen, we behandelen élke vraag die er gesteld wordt ;)

Veel plezier in Nieuw-Zeeland!!

Reageer