.

Beantwoord

Geen service verbinding Frankrijk, hoe kan dit?

  • 13 August 2014
  • 7 reacties
  • 657 Bekeken

Wist niet dat je voor het buitenland "bellen in buitenland' op 'aan' moest zetten. Had hiervoor al verbinding tot stand proberen te maken met verschillende serviceproviders. Nu ik via wifi van de camping op m'n laptop 'bellen in buitenland' aan heb gezet kan ik nog steeds geen verbinding maken met een serviceprovider (Roaming heb ik "aan" gezet en  heb € 20,= prepaid tegoed (wil) bel(len) met een Sony ExperiaZ2).
icon

Beste antwoord door Kim 14 August 2014, 16:38

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Heb je je toestel al eens helemaal uit en daarna weer aangezet?
Ja, dit heb ik al verscheidene malen gedaan zonder resultaat. 
Badge +6
Ja, dit heb ik al verscheidene malen gedaan zonder resultaat. 

Hoi GielvL, welkom op het forum van Simyo!

Ik heb even de optie "Bellen in en naar het buitenland" opnieuw toegevoegd op je aansluiting.

Zou je je telefoon nog een keer uit en weer aan willen zetten en dan willen kijken of je handmatig een netwerk kan kiezen?

Ik verneem graag je bevindingen! :)

@koorelle, dankjewel voor het meedenken!
Heb telefoon regelmatig m'n telefoon aan en uit gezet. Netwerken genoeg te vinden maar na registreren geen resultaat, Krijg wel even vlug een melding dat er een netwerk met beperkte verbinding mogelijk is na hierop gereageerd te hebben nog steeds geen verbinding, Sim-kaart zit er gewoon goed in,
Kan het zo zijn dat door de diverse providers m'n telefoonnummer geblokkeerd hebben omdat ik eerst de optie buitenland niet op aan had gezet?
Badge +6
Hoi GielvL,

Ik heb het voor de zekerheid ook nog even gecheckt met onze Netwerkspecialisten, maar alles staat op je aansluiting goed om verbinding te kunnen maken met een netwerk in Frankrijk.

Zou je je simkaart eens in een andere telefoon kunnen plaatsen en kijken of je hierin wel handmatig verbinding kan maken met een netwerk?

Ik hoor graag van je!
22-Aug 16:42
Beste Kim,
Ik heb geen andere telefoon waar de simkaart in past. In de status van m'n telefoon heb ik wel gezien dat er geen telefoonnummer bekend is. Zie de afbeelding in de bijlage. Ook heb ik het geprobeerd met de pukcode en door de telefoon op de fabrieksinstellingen terug te zetten maar m'n telefoon geeft nog steeds geen nummer weer.
Graag een oplossing voor dit probleem.
Groetjes, Giel.

25-aug 22:04

Vandaag nog geen reactie ontvangen.
Geef ook niet want m’n vakantie in Frankrijk zit er op.
Geen gebruik kunnen maken van m’n pas aangeschafte Sony Experia Z2.
Het probleem is ook opgelost, tenminste voorlopig. Luxemburg maar ook België binnen rijdend kreeg ik een net sms welkomst bericht. En in Nederland gekomen staat weer netjes Simyo onderaan op m’n display.

De kern van het probleem is waarschijnlijk het fijn dat ik voor dat ik naar Frankrijk ging de optie buitenland op “aan” had moeten zetten.
Toen ik zonder de optie buitenland contact probeerde te maken werd ik door de diverse Franse-serviceproviders geblokkeerd. Toen ik via m’n laptop de optie buitenland wel op “aan” had gezet lukte het alsnog niet. Waarschijnlijk ben ik door deze providers op een soort zwarte lijst gezet.

Wat ik nu wil is:
• Dat u uitzoekt of m’n telefoonnummer nu blijvend geblokkeerd is in Frankrijk.
• Dat u duidelijk maakt in uw welkomst berichten dat wanneer je naar het buitenland gaat de buiteland-optie “aan” moet zetten.
• Enige tegemoetkoming ten gevolge van het niet kunnen gebruiken van m’n pas aangeschafte Sony Experia Z2 tijdens m’n vakantie in Frankrijk.

In afwachting van uw antwoord, een vriendelijke groet,
Giel van Leeuwen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi GielvL,

De punten die je aangeeft, zijn alle punten die we inmiddels hebben behandelt. Kim heeft contact gehad met de KPN netwerkspecialisten, die kunnen kijken of je nummer is geblokkeerd in het buitenland. Zoals aangegeven is dit dus niet het geval en de optie voor bellen in het buitenland staat aan op Mijn Simyo en op je simkaart :)

De enige optie die we op dit moment dus nog hebben is een test met een andere telefoon, om te kunnen achterhalen of dit aan je simkaart ligt of aan je telefoon(instellingen).

Dit hadden we dus lokaal moeten uitzoeken, dus nu je terug bent in Nederland is dit helaas niet meer te controleren. 😞

Reageer