Beantwoord

Geen service in het buitenland. Wat nu?

  • 23 maart 2018
  • 6 reacties
  • 1176 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Geen service va zodra ik de grens passeer. Instellingen staan goed. Handmatig provider kiezen werkt niet. Toestel Huawei P10 lite
icon

Beste antwoord door Ray 23 maart 2018, 16:18

Hoi @AnsP ,

Vervelend dat je geen service hebt in het buitenland. Je schrijft dat alle instellingen juist staan maar toch onder staande checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.


Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

Gr. Ray
Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Hoi @AnsP ,

Vervelend dat je geen service hebt in het buitenland. Je schrijft dat alle instellingen juist staan maar toch onder staande checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.


Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

Gr. Ray
Reputatie 6
Badge +7
Hoi AnsP,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je geen service hebt wanneer jij je in het buitenland bevindt. Dat is niet fijn!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de opties 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel - buitenland' wel aanstaan. Voor de zekerheid zal ik deze opties voor je resetten. Ik wil je graag vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, waarna je handmatig naar een netwerk kunt zoeken.

Kom je er zo uit?

@Ray, bedankt voor je uitgebreid antwoord!

Groetjes,
Asma
Ik heb hetzelfde probleem Geen Service in het buitenland.
Alles staat goed, gereset, roaming aan, bellen en internet in buitenland aan.
Maar in het buitenland (belgie frankrijk spanje) kan ik dus niemand bellen.
Wel wanneer ik ergens met wifi kan inloggen.
Kan je bij mij ook resetten please!
Alvast hartelijk bedankt voor de service.
Ellen van Putten
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ellen,

Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat je in het buitenland geen bereik hebt! Natuurlijk snap ik dat je graag snel weer bereikbaar bent.

Inmiddels zie ik dat je ook geholpen bent via Facebook. Op je netwerk zijn geen blokkades te zien, wel is er een reset uitgevoerd op je hele simkaart. Om te testen of je inmiddels weer te bereiken bent, heb ik je even gebeld. Helaas ben je momenteel in Nederland dus kunnen we een en ander niet testen.

Mocht je de volgende keer in het buitenland wederom problemen hebben, controleer dan of je telefoon handmatig verbonden is met het KPN-netwerk. Als dat het geval is, maakt je telefoon namelijk automatisch geen verbinding meer met een ander netwerk. In dat geval kun je hem terugzetten naar automatisch en je telefoon opnieuw opstarten. Werkt dit nog niet? Test dan of je simkaart in een andere telefoon wel werkt, zo weten we waar het probleem precies zit.

Houd je ons op de hoogte? :)

Groetjes,
Els
Ik heb hetzelfde probleem, in Belgie heb ik 'geen service' waardoor ik niet kan bellen, sms'en of gebeld/gesms't worden. Ik heb gecheckt, roaming staat aan, ik heb ieder beschikbaar netwerk handmatig geprobeerd (Orange B, BASE en Proximus), 'bellen en gebeldworden in het buitenland' staat aan en ik heb de telefoon een paar keer aan en uit gedaan.

Ik zit al een paar jaar in België en met deze simkaart heb ik soms wél service, maar dus momenteel niet. Een paar weken geleden lukte het mij nog om via handmatig netwerk kiezen voor even service te hebben, maar na een paar dagen (missschien dezelfde dag nog) verloor hij toch weer het netwerk.
In een ander toestel (dit toestel is geen smartphone) heb ik eerder wél kunnen bellen met mijn simkaart maar nu ook niet meer. Op dit toestel kan ik geen optie 'netwerk handmatig kiezen' vinden.

Wat moet ik doen? Kan bij mij ook de buitenlandoptie op mijn simkaart gereset worden?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi ElineSimyo,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat gek dat je geen netwerk hebt in België. Ik heb ook even jouw instellingen opnieuw ingesteld voor het buitenland. Als je dit leest kun je dus even je toestel opnieuw opstarten. Houd er wel rekening mee dat je beltegoed op is, dus dat uitgaand bellen sowieso niet werkt.

Goed dat je de simkaart al geprobeerd hebt in een ander toestel, het is wel belangrijk dat wanneer er nog steeds problemen zijn, je de simkaart even in een toestel plaatst waarbij je handmatig een netwerk kunt kiezen. Anders weten we namelijk nooit zeker of het een probleem van je toestel of van de simkaart is.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,

Kevin

Reageer