Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Geen service in het buitenland. Wat nu?

  • 23 maart 2018
  • 18 reacties
  • 2116 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Geen service va zodra ik de grens passeer. Instellingen staan goed. Handmatig provider kiezen werkt niet. Toestel Huawei P10 lite
icon

Beste antwoord door Ray 23 maart 2018, 16:18

Hoi @AnsP ,



Vervelend dat je geen service hebt in het buitenland. Je schrijft dat alle instellingen juist staan maar toch onder staande checklist:



Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen

Staat roaming AAN op je toestel.

Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.



Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.



Sim-Only:



Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?

Staat data-roaming AAN op je toestel?

Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :

APN - portalmmm.nl

Gebruikersnaam - KPN

Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)



Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.



Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.





Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.



Hou je ons op de hoogte?



Gr. Ray
Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Hoi @AnsP ,

Vervelend dat je geen service hebt in het buitenland. Je schrijft dat alle instellingen juist staan maar toch onder staande checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.


Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

Gr. Ray
Reputatie 6
Badge +7
Hoi AnsP,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je geen service hebt wanneer jij je in het buitenland bevindt. Dat is niet fijn!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de opties 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel - buitenland' wel aanstaan. Voor de zekerheid zal ik deze opties voor je resetten. Ik wil je graag vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, waarna je handmatig naar een netwerk kunt zoeken.

Kom je er zo uit?

@Ray, bedankt voor je uitgebreid antwoord!

Groetjes,
Asma
Ik heb hetzelfde probleem Geen Service in het buitenland.
Alles staat goed, gereset, roaming aan, bellen en internet in buitenland aan.
Maar in het buitenland (belgie frankrijk spanje) kan ik dus niemand bellen.
Wel wanneer ik ergens met wifi kan inloggen.
Kan je bij mij ook resetten please!
Alvast hartelijk bedankt voor de service.
Ellen van Putten
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ellen,

Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat je in het buitenland geen bereik hebt! Natuurlijk snap ik dat je graag snel weer bereikbaar bent.

Inmiddels zie ik dat je ook geholpen bent via Facebook. Op je netwerk zijn geen blokkades te zien, wel is er een reset uitgevoerd op je hele simkaart. Om te testen of je inmiddels weer te bereiken bent, heb ik je even gebeld. Helaas ben je momenteel in Nederland dus kunnen we een en ander niet testen.

Mocht je de volgende keer in het buitenland wederom problemen hebben, controleer dan of je telefoon handmatig verbonden is met het KPN-netwerk. Als dat het geval is, maakt je telefoon namelijk automatisch geen verbinding meer met een ander netwerk. In dat geval kun je hem terugzetten naar automatisch en je telefoon opnieuw opstarten. Werkt dit nog niet? Test dan of je simkaart in een andere telefoon wel werkt, zo weten we waar het probleem precies zit.

Houd je ons op de hoogte? :)

Groetjes,
Els
Ik heb hetzelfde probleem, in Belgie heb ik 'geen service' waardoor ik niet kan bellen, sms'en of gebeld/gesms't worden. Ik heb gecheckt, roaming staat aan, ik heb ieder beschikbaar netwerk handmatig geprobeerd (Orange B, BASE en Proximus), 'bellen en gebeldworden in het buitenland' staat aan en ik heb de telefoon een paar keer aan en uit gedaan.

Ik zit al een paar jaar in België en met deze simkaart heb ik soms wél service, maar dus momenteel niet. Een paar weken geleden lukte het mij nog om via handmatig netwerk kiezen voor even service te hebben, maar na een paar dagen (missschien dezelfde dag nog) verloor hij toch weer het netwerk.
In een ander toestel (dit toestel is geen smartphone) heb ik eerder wél kunnen bellen met mijn simkaart maar nu ook niet meer. Op dit toestel kan ik geen optie 'netwerk handmatig kiezen' vinden.

Wat moet ik doen? Kan bij mij ook de buitenlandoptie op mijn simkaart gereset worden?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi ElineSimyo,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat gek dat je geen netwerk hebt in België. Ik heb ook even jouw instellingen opnieuw ingesteld voor het buitenland. Als je dit leest kun je dus even je toestel opnieuw opstarten. Houd er wel rekening mee dat je beltegoed op is, dus dat uitgaand bellen sowieso niet werkt.

Goed dat je de simkaart al geprobeerd hebt in een ander toestel, het is wel belangrijk dat wanneer er nog steeds problemen zijn, je de simkaart even in een toestel plaatst waarbij je handmatig een netwerk kunt kiezen. Anders weten we namelijk nooit zeker of het een probleem van je toestel of van de simkaart is.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,

Kevin

Ik heb hetzelfde probleem en geen service in het buitenland (Samsung). Ik heb al het bovenstaande al geprobeerd en De simcard ook in een andere telefoon gedaan. Ook in deze telefoon (iPhone) krijg ik geen service.


Zoals omschreven door Ray hoor ik graag of de moderator de buitenlandoptie op de simkaart kan resetten.

 

mvg

MJ

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi MJH2302,

 

Goed dat je contact opneemt! Ik heb de buitenland opties voor je gereset, ik hoop dat dit een verschil maakt. Ik zag trouwens ook dat je momenteel geen beltegoed hebt, hierdoor is het niet mogelijk uitgaande gesprekken te voeren. Ik raad je daarom ook aan om het beltegoed op te waarderen. Laat je weten of alles weer werkt?

 

Fijn weekend!

 

Groetjes,

Daisy

Beste,

 

Zou het mogelijk zijn om mijn buitenland instellingen ook te resetten? Ik kreeg een 'plotse' geen service in het buitenland. Ik durf niet te zeggen of het in Nederland wel werkt, omdat ik het niet geprobeerd heb daar. Simkaart erin en eruit, telefoon uit laten staan etc heeft geen effect gehad. Bedankt!

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +5

Hoi J95,

 

Goed dat je contact opneemt! Ik zag dat de opties om te kunnen bellen/internetten in het buitenland überhaupt niet aanstonden, ik heb deze voor je aangezet. Kun jij je toestel even 10 minuten uitzetten en vervolgens weer opstarten? Ik hoop dat alles dan weer werkt! Mocht dat niet zo zijn dan adviseer ik je handmatig een netwerk te selecteren, hoe je dat doet lees je in de onderstaande link. Zoek eerst je toestel en kies vervolgens voor "handmatig netwerk selecteren". 

 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp

 

Groetjes,

Daisy

Hoi J95,

 

Goed dat je contact opneemt! Ik zag dat de opties om te kunnen bellen/internetten in het buitenland überhaupt niet aanstonden, ik heb deze voor je aangezet. Kun jij je toestel even 10 minuten uitzetten en vervolgens weer opstarten? Ik hoop dat alles dan weer werkt! Mocht dat niet zo zijn dan adviseer ik je handmatig een netwerk te selecteren, hoe je dat doet lees je in de onderstaande link. Zoek eerst je toestel en kies vervolgens voor "handmatig netwerk selecteren". 

 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp

 

Groetjes,

Daisy

Het werkt! Bedankt!

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi J65,

 

Bedankt voor de terugkoppeling. Wat goed om te horen dat alles weer werkt! :smile:

 

Geniet van je dag! 

 

Groetjes,

Tessanne

Hoi J65,

 

Bedankt voor de terugkoppeling. Wat goed om te horen dat alles weer werkt! :smile:

 

Geniet van je dag! 

 

Groetjes,

Tessanne

hi,

Ik heb wederom hetzelfde problem.. Hoe kan dit? Zou je het nogeens kunnen checken?

 

Mvg

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi J95,

 

Goed dat je contact opneemt, ik zie dat de instellingen van je simkaart goed staan. Staan de instellingen in je toestel ook goed zoals beschreven in dit topic? Welke stappen heb je tot nu toe geprobeerd?

 

Mocht je nog steeds helemaal geen service hebben, gebruik dan de onderstaande link en zoek je toestel op en kies voor "handmatig netwerk selecteren". Mocht je alleen geen internet ontvangen, gebruik dan dezelfde link. Zoek je toestel op en kies voor "internet handmatig instellen". Ik hoor graag of het heeft gewerkt!

 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp

 

Groetjes,

Daisy

Hi,

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb al meerdere malen contact opgenomen met Simyo klantenservice over dit probleem. Alle instellingen staan goed aan zoals ze hierboven staan beschreven. Ik heb dit ook meerdere malen doorgenomen met medewerkers aan de telefoon. Ook is er al meerdere keren een reset uitgevoerd en contact opgenomen met een netwerk specialist, maar het internet werkt nog steeds niet. Ik heb ook test gedaan door mijn simkaart in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in mijn telefoon. Het resultaat hiervan is dat mijn simkaart en mijn internet niet werken in de andere telefoon en de andere simkaart en internet in mijn telefoon wel werken. Dit waren ook allemaal tips van de simyo medewerkers. 

Ik heb dit probleem nu al meerdere weken en er is nog steeds geen oplossingen gevonden. Een nieuwe simkaart zou een optie zijn, maar mij werd verteld dat Simyo geen nieuwe simkaarten naar het buitenland kan versturen. Nu is het naar een prive adres is Nederland gestuurd wat het vervolgens naar mij moet doorsturen, maar hierdoor zit er wel een week vertraging in het process. 

 

Ik heb ook aan de telefoon aangekaart dat ik het absurd vind dat ik al een maand geen bereik en internet heb, terwijl ik vorige maanden in het buitenland (Noorwegen) wel gewoon had. Het concrete antwoord wat ik van de medewerkers heb ontvangen is dat het aan het Noorse netwerk ligt. Maar dit lijkt mij ook onwaarschijnlijk omdat het voorheen en bij andere wel gewoon goed werkt. 

 

Ik betaal vervolgens wel gewoon de hele maand voor mijn abonnement kosten en de enige compensatie die aangeboden wordt is 1000 mb extra internet, terwijl ik daar natuurlijk helemaal geen gebruik van kan maken. Verder werd mij aangeraden dat ik gewoon moet wachten op mijn nieuwe simkaart en dus helemaal niks hieraan kan doen. 

 

 

Ook ik ben een buiten Nederland wonende Nederlander. Mijn eerste simkaart is door familie in NL naar hier doorgestuurd omdat Simyo geen simkaarten naar het buitenland verstuurt. Duurde een paar dagen wat geen probleem was omdat Simyo niet mijn primaire mobiele provider is.

Het probleem zal zich nu niet meer voordoen want ik ben inmiddels overgegaan op de eSIM van Simyo. Die wordt geactiveerd binnen een paar seconden of minuten, en is om die reden een uitkomst voor als je niet in Nederland woont. Een aanrader dus voor @VlottesM mits zijn/haar telefoon daarvoor geschikt is.

Hi,

Dank voor de suggestie.

Helaas werkt een eSIM niet op mijn telefoon. 

Reputatie 6
Badge +3

Hi VlottesM,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Wat ontzettend balen dat je nu geen gebruik kan maken van het internet! Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag een oplossing ziet voor dit probleem.  Simyo kon voorheen bij wijze van uitzondering soms wel simkaarten opsturen naar het buitenland, alleen dat is nu in verband met het thuiswerken helaas echt niet mogelijk. Het is een erg vervelende situatie dat uit de kruistest (het wisselen van simkaarten in de telefoons) blijkt dat de simkaart zelf niet meer naar behoren werkt. Dan is de enige oplossing het opsturen van een vervangende simkaart of zoals Scotsman aangeeft: het installeren van een eSIM als dat mogelijk is. 

 

Daarom zou ik je willen vragen om de simkaart af te wachten, dat lijkt me voor nu namelijk de enige helpende oplossing. 

Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten! 

 

Bedankt Scotsman! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer