Vervelend dat je geen service hebt in het buitenland. Je schrijft dat alle instellingen juist staan maar toch onder staande checklist:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.
Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Hou je ons op de hoogte?
Gr. Ray
Welkom op het Forum!
Ontzettend balen dat je geen service hebt wanneer jij je in het buitenland bevindt. Dat is niet fijn!
Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de opties 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel - buitenland' wel aanstaan. Voor de zekerheid zal ik deze opties voor je resetten. Ik wil je graag vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, waarna je handmatig naar een netwerk kunt zoeken.
Kom je er zo uit?
@Ray, bedankt voor je uitgebreid antwoord!
Groetjes,
Asma
Alles staat goed, gereset, roaming aan, bellen en internet in buitenland aan.
Maar in het buitenland (belgie frankrijk spanje) kan ik dus niemand bellen.
Wel wanneer ik ergens met wifi kan inloggen.
Kan je bij mij ook resetten please!
Alvast hartelijk bedankt voor de service.
Ellen van Putten
Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat je in het buitenland geen bereik hebt! Natuurlijk snap ik dat je graag snel weer bereikbaar bent.
Inmiddels zie ik dat je ook geholpen bent via Facebook. Op je netwerk zijn geen blokkades te zien, wel is er een reset uitgevoerd op je hele simkaart. Om te testen of je inmiddels weer te bereiken bent, heb ik je even gebeld. Helaas ben je momenteel in Nederland dus kunnen we een en ander niet testen.
Mocht je de volgende keer in het buitenland wederom problemen hebben, controleer dan of je telefoon handmatig verbonden is met het KPN-netwerk. Als dat het geval is, maakt je telefoon namelijk automatisch geen verbinding meer met een ander netwerk. In dat geval kun je hem terugzetten naar automatisch en je telefoon opnieuw opstarten. Werkt dit nog niet? Test dan of je simkaart in een andere telefoon wel werkt, zo weten we waar het probleem precies zit.
Houd je ons op de hoogte? :)
Groetjes,
Els
Ik zit al een paar jaar in België en met deze simkaart heb ik soms wél service, maar dus momenteel niet. Een paar weken geleden lukte het mij nog om via handmatig netwerk kiezen voor even service te hebben, maar na een paar dagen (missschien dezelfde dag nog) verloor hij toch weer het netwerk.
In een ander toestel (dit toestel is geen smartphone) heb ik eerder wél kunnen bellen met mijn simkaart maar nu ook niet meer. Op dit toestel kan ik geen optie 'netwerk handmatig kiezen' vinden.
Wat moet ik doen? Kan bij mij ook de buitenlandoptie op mijn simkaart gereset worden?
Welkom op het Simyo Forum!
Wat gek dat je geen netwerk hebt in België. Ik heb ook even jouw instellingen opnieuw ingesteld voor het buitenland. Als je dit leest kun je dus even je toestel opnieuw opstarten. Houd er wel rekening mee dat je beltegoed op is, dus dat uitgaand bellen sowieso niet werkt.
Goed dat je de simkaart al geprobeerd hebt in een ander toestel, het is wel belangrijk dat wanneer er nog steeds problemen zijn, je de simkaart even in een toestel plaatst waarbij je handmatig een netwerk kunt kiezen. Anders weten we namelijk nooit zeker of het een probleem van je toestel of van de simkaart is.
Houd je ons op de hoogte?
Groetjes,
Kevin
Ik heb hetzelfde probleem en geen service in het buitenland (Samsung). Ik heb al het bovenstaande al geprobeerd en De simcard ook in een andere telefoon gedaan. Ook in deze telefoon (iPhone) krijg ik geen service.
Zoals omschreven door Ray hoor ik graag of de moderator de buitenlandoptie op de simkaart kan resetten.
mvg
MJ
Hoi MJH2302,
Goed dat je contact opneemt! Ik heb de buitenland opties voor je gereset, ik hoop dat dit een verschil maakt. Ik zag trouwens ook dat je momenteel geen beltegoed hebt, hierdoor is het niet mogelijk uitgaande gesprekken te voeren. Ik raad je daarom ook aan om het beltegoed op te waarderen. Laat je weten of alles weer werkt?
Fijn weekend!
Groetjes,
Daisy
Beste,
Zou het mogelijk zijn om mijn buitenland instellingen ook te resetten? Ik kreeg een 'plotse' geen service in het buitenland. Ik durf niet te zeggen of het in Nederland wel werkt, omdat ik het niet geprobeerd heb daar. Simkaart erin en eruit, telefoon uit laten staan etc heeft geen effect gehad. Bedankt!
Mvg
Hoi J95,
Goed dat je contact opneemt! Ik zag dat de opties om te kunnen bellen/internetten in het buitenland überhaupt niet aanstonden, ik heb deze voor je aangezet. Kun jij je toestel even 10 minuten uitzetten en vervolgens weer opstarten? Ik hoop dat alles dan weer werkt! Mocht dat niet zo zijn dan adviseer ik je handmatig een netwerk te selecteren, hoe je dat doet lees je in de onderstaande link. Zoek eerst je toestel en kies vervolgens voor "handmatig netwerk selecteren".
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp
Groetjes,
Daisy
Hoi J95,
Goed dat je contact opneemt! Ik zag dat de opties om te kunnen bellen/internetten in het buitenland überhaupt niet aanstonden, ik heb deze voor je aangezet. Kun jij je toestel even 10 minuten uitzetten en vervolgens weer opstarten? Ik hoop dat alles dan weer werkt! Mocht dat niet zo zijn dan adviseer ik je handmatig een netwerk te selecteren, hoe je dat doet lees je in de onderstaande link. Zoek eerst je toestel en kies vervolgens voor "handmatig netwerk selecteren".
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp
Groetjes,
Daisy
Het werkt! Bedankt!
Hoi J65,
Bedankt voor de terugkoppeling. Wat goed om te horen dat alles weer werkt!
Geniet van je dag!
Groetjes,
Tessanne
Hoi J65,
Bedankt voor de terugkoppeling. Wat goed om te horen dat alles weer werkt!
Geniet van je dag!
Groetjes,
Tessanne
hi,
Ik heb wederom hetzelfde problem.. Hoe kan dit? Zou je het nogeens kunnen checken?
Mvg
Hoi J95,
Goed dat je contact opneemt, ik zie dat de instellingen van je simkaart goed staan. Staan de instellingen in je toestel ook goed zoals beschreven in dit topic? Welke stappen heb je tot nu toe geprobeerd?
Mocht je nog steeds helemaal geen service hebben, gebruik dan de onderstaande link en zoek je toestel op en kies voor "handmatig netwerk selecteren". Mocht je alleen geen internet ontvangen, gebruik dan dezelfde link. Zoek je toestel op en kies voor "internet handmatig instellen". Ik hoor graag of het heeft gewerkt!
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp
Groetjes,
Daisy
Hi,
Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb al meerdere malen contact opgenomen met Simyo klantenservice over dit probleem. Alle instellingen staan goed aan zoals ze hierboven staan beschreven. Ik heb dit ook meerdere malen doorgenomen met medewerkers aan de telefoon. Ook is er al meerdere keren een reset uitgevoerd en contact opgenomen met een netwerk specialist, maar het internet werkt nog steeds niet. Ik heb ook test gedaan door mijn simkaart in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in mijn telefoon. Het resultaat hiervan is dat mijn simkaart en mijn internet niet werken in de andere telefoon en de andere simkaart en internet in mijn telefoon wel werken. Dit waren ook allemaal tips van de simyo medewerkers.
Ik heb dit probleem nu al meerdere weken en er is nog steeds geen oplossingen gevonden. Een nieuwe simkaart zou een optie zijn, maar mij werd verteld dat Simyo geen nieuwe simkaarten naar het buitenland kan versturen. Nu is het naar een prive adres is Nederland gestuurd wat het vervolgens naar mij moet doorsturen, maar hierdoor zit er wel een week vertraging in het process.
Ik heb ook aan de telefoon aangekaart dat ik het absurd vind dat ik al een maand geen bereik en internet heb, terwijl ik vorige maanden in het buitenland (Noorwegen) wel gewoon had. Het concrete antwoord wat ik van de medewerkers heb ontvangen is dat het aan het Noorse netwerk ligt. Maar dit lijkt mij ook onwaarschijnlijk omdat het voorheen en bij andere wel gewoon goed werkt.
Ik betaal vervolgens wel gewoon de hele maand voor mijn abonnement kosten en de enige compensatie die aangeboden wordt is 1000 mb extra internet, terwijl ik daar natuurlijk helemaal geen gebruik van kan maken. Verder werd mij aangeraden dat ik gewoon moet wachten op mijn nieuwe simkaart en dus helemaal niks hieraan kan doen.
Ook ik ben een buiten Nederland wonende Nederlander. Mijn eerste simkaart is door familie in NL naar hier doorgestuurd omdat Simyo geen simkaarten naar het buitenland verstuurt. Duurde een paar dagen wat geen probleem was omdat Simyo niet mijn primaire mobiele provider is.
Het probleem zal zich nu niet meer voordoen want ik ben inmiddels overgegaan op de eSIM van Simyo. Die wordt geactiveerd binnen een paar seconden of minuten, en is om die reden een uitkomst voor als je niet in Nederland woont. Een aanrader dus voor
Hi,
Dank voor de suggestie.
Helaas werkt een eSIM niet op mijn telefoon.
Hi VlottesM,
Welkom op het Simyo forum!
Wat ontzettend balen dat je nu geen gebruik kan maken van het internet! Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag een oplossing ziet voor dit probleem. Simyo kon voorheen bij wijze van uitzondering soms wel simkaarten opsturen naar het buitenland, alleen dat is nu in verband met het thuiswerken helaas echt niet mogelijk. Het is een erg vervelende situatie dat uit de kruistest (het wisselen van simkaarten in de telefoons) blijkt dat de simkaart zelf niet meer naar behoren werkt. Dan is de enige oplossing het opsturen van een vervangende simkaart of zoals Scotsman aangeeft: het installeren van een eSIM als dat mogelijk is.
Daarom zou ik je willen vragen om de simkaart af te wachten, dat lijkt me voor nu namelijk de enige helpende oplossing.
Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten!
Bedankt Scotsman!
Groetjes,
Tessanne
Ik heb hetzelfde probleem als in bovenstaande gevallen. Ik zit door mijn werk helaas vaak in België en daar heb ik geen bereik. Ik heb alles al geprobeerd, ook al andere telefoon. Helaas geen succes. Zouden jullie een reset kunnen uitvoeren zodat ik gebruik kan maken van mijn sim only abonnement ?
Mvg
Hoi DenJimmy,
Wat ontzettend balen dat je geen bereik hebt in het buitenland. Ik heb je simkaart een reset gegeven, kun jij het toestel 15 minuten uitzetten? Om de reset af te ronden. Het handmatig selecteren van een netwerk heeft overigens ook niet geholpen?
Groetjes,
Daisy
Beste
ik heb hetzelfde probleem en heb al alle bovenstaande stappen gevolgd. Zou u mijn instellingen ook kunnen resetten?
alvast bedankt
René
Hoi
Bedankt voor je bericht. Als je mij even een privé bericht stuurt met daarin jouw telefoonnummer, adres, en email adres dan zal ik de simkaart even voor je resetten .
Groetjes,
Nihad
Hi,
Ik krijg ook geen verbinding in België. Is het mogelijk om mijn simkaart te resetten?
Bij voorbaat dank,
Alard
Hi
Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je geen verbinding hebt in België.
Wij hebben een aparte pagina op ons forum met stappen die je kan volgen als je geen bereik hebt in het buitenland. Ik raad aan om deze stappen goed door te nemen. Dit wilt namelijk vaak al helpen.
Ik heb zojuist ook een reset uitgevoerd voor de zekerheid. Het is nog even van belang je telefoon uit te schakelen voor 15 minuten als je dit leest. Dit is om de reset te voltooien.
Ik hoor graag van je of het hiermee is gelukt.
Groetjes,
Ashley
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.