.

Beantwoord

Geen Roaming kosten in juni 2016?


Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 15 reacties
KPN heeft vandaag bekendgemaakt, dat vanaf aanstaande juni geen Roaming kosten berekend ook de tarieven buitenland bellen aan omlaag. Gaat dit ok voor Simyo gelden?
Ikhoop dit zo.
Somme
icon

Beste antwoord door Angela 25 March 2016, 11:45

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9
We kunnen binnenkort een mededeling van Simyo verwachten:
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/drastische-verlaging-roaming-kosten-april-2016-ivm-eu-wetgeving-wanneer-informeren-jullie-hierover-33000
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Somme,

Goed om je terug te zien op het forum!

Het ziet ernaar uit dat wij laat zijn mijn onze berichtgeving hierover aangezien jij je vraag hier nu stelt!

Scotsman heeft je al doorverwezen naar het juiste topic hierover. Er staat een bericht klaar met alle informatie en een duidelijke uitleg. Deze zal 30 maart verzonden worden naar al onze klanten zodat jullie volledig op de hoogte zijn van de veranderingen die voor jou van toepassing zijn.

Wat er precies in deze e-mail staat, kan ik nog niet vertellen. Ik raad je aan om je mail inbox in de gaten te houden 🙂 Als je nog vragen hebt naar aanleiding van deze mail, laat het dan gerust weten.

@Scotsmna, bedankt voor de doorverwijzing :)

Groetjes,
Angela
Badge +1
Bedankt voor je snelle reactie en de belofte, dat wij ( simyo klanten) op 30 maart een bevrijdende mail hierover zouden krijgen. Gisteren te vergeefs op Julie mail gewacht. Helaas niet ontvangen. Ik was hierover verbaasd omdat ik dit niet van jullie gewend ben. Afspraak is afspraak
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Somme,

Hier heb je helemaal gelijk in! Het spijt me dat je de mail nog niet hebt ontvangen.

Het blijkt nu dat de e-mail in delen is verstuurd. Vandaag al de rest uitgestuurd worden. Dit was mij niet bekend anders had ik dit uiteraard gemeld. Laat je het weten als je nog vragen hebt als je de mail hebt ontvangen?

Groetjes,
Angela
Badge +1
Jahoor, de mail is eindelijk ontvangen. Meteen even aan het rekenen geslagen.
Simyo gaat 6 cent rekenen per MB Dus 1000 MB internet in het buitenland kost je dan 60 euro
Tele2 buitenlandbundel 1000 MB(1 maand geldig) kost 10 euro en in veel EU landen ook op 4G
Blij dat ik voor de mail de knoop al had doorgehakt om over te stappen.
Tele2 heeft niet eens volledig bereik in Nederland. Laat ze zich daar eerst eens op focussen ;-)

Edit: Waar zie jij die buitenlandbundel die jij noemt?

https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/
Badge
Kijk hier eens http://tweakers.net/nieuws/109847/tele2-vergroot-eind-april-buitenlandbundels-voor-in-eu.html
Badge +1
Tele2 heeft een heel nieuw netwerk uitgerold en het dekkingsgebied is enorm verbeterd.
Badge
Dit is toch weer een teleurstelling vind ik persoonlijk. Als ik nu mijn Simyo-abonnement vergelijk met Tele2, kan ik beter overstappen. Volgens Kassa hebben zij ook de snelste/beste 4G van Nederland.

Mijn contract loopt nog tot 1 november. Kan ik door deze wijziging kosteloos opzeggen/overstappen? Bij KPN staat nl. vermeld dat je kosteloos mag overstappen omdat de kosten worden veranderd, maar bij Simyo staat dit nergens.
Badge
Ben erg tevreden over Simyo altijd, en eigenlijk heb (had?) ik een hekel aan tele2, maar ik zit er nu ook serieus over te denken om over te stappen.
Actie nu is 100 bel/sms (heb ik nu ook bij Simyo) + 1 gb 4g (heb nu 200mb 3g) bij tele 2 voor maar 9 euro, dus voor 1 euro verschil heel veel meer data op 4g vs 3g.
Ga nog even heel goed nadenken maar ik denk echt dat Simyo nu in beweging moet komen want dit gaat klanten kosten.
Tele2 heeft een heel nieuw netwerk uitgerold en het dekkingsgebied is enorm verbeterd.

Dan moeten ze hun dekkingskaart aanpassen..

Maar die Tele2 buitenlandbundels zijn leuk, maar wat heb je aan een maandbundel als je bijvoorbeeld maar een week in het buitenland bent. Zo ik het lees vervangen die nieuwe bundel de oude..

En daarbij, ga je naar het buitenland om vakantie te vieren / uit te rusten van de dagelijkse sleur of om de hele dag met je mobiel te klooien op internet?
Badge

Maar die Tele2 buitenlandbundels zijn leuk, maar wat heb je aan een maandbundel als je bijvoorbeeld maar een week in het buitenland bent.

Dan nog heb je 1000MB voor 10 euro (of 500MB voor 6 of 100MB voor 2 euro). Bij Simyo betaal je daarvoor 50 euro meer.

En daarbij, ga je naar het buitenland om vakantie te vieren / uit te rusten van de dagelijkse sleur of om de hele dag met je mobiel te klooien op internet?

Ik gebruik graag Google Maps live-OV in het buitenland om snel de juiste bus/tram/metro/trein te vinden. Dat gebruikt gewoon best wat MB's.
Ik ben ook klant geweest van Tele2 en ik begin niet aan goed of slecht.
Je kunt KPN // Tele2 niet vergelijken omdat het netwerk/werking anders is.
Badge +1
Ik lees s'morgens bij de koffie graag een nederlands krantje online, en 's avonds mag ik graag wat rondsurfen.Als ik dan voor een tientje mijn gang kan gaan zonder me druk te maken om mijn MB's, vind ik dat toch erg prettig.Nog afgezien van het feit dat ik zeer regelmatig in het buitenland vertoef. Dat scheelt toch vele euro's.
De meeste mensen kijken alleen naar de bedragen die vaak erg aantrekkelijk lijken. Ik kijk naar het totaal plaatje. En ik heb ooit eens Tele2 gehad en dat is slecht tot zeer slecht bevallen.

Persoonlijk betaal ik liever voor kwaliteit en die ervaring heb ik niet bij Tele2.

Voor iedere persoon is er een eigen behoefte.
Badge
Nog even opgezocht. De Tele2-buitenlandbundels zijn ook geldig met prepaid.
Dus je kunt eenvoudig als je naar het buitenland gaat je Simyo-nummer doorverbinden naar Tele2. Klant blijven bij Simyo en toch lekker veel interner in het buitenland 🆒
Beste PietL.

Heb je gezien wat buiten de bundel Internet kost bij prepaid van Tele2?
Badge
Friesian: buiten Nederland 6 cent, zelfde als Simyo.
In Nederland 2,50 euro dus daar moet je hem niet gebruiken, anders is je beltegoed gelijk weg.
Badge +1
Ik hoop, dat Simyo nu ok verder meegaat met het actualiseren van hun pakketten en nu gaat besluiten om de optie G4 gratis te gaan verstrekken. Veel succes ermee:☺
Ik hoop, dat Simyo nu ok verder meegaat met het actualiseren van hun pakketten en nu gaat besluiten om de optie G4 gratis te gaan verstrekken. Veel succes ermee:☺

Gratis bestaat niet.. Oftewel, voor niets gaat de zon op 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Natuurlijk laat ik mijn gezicht ook nog even zien in dit topic. Wat betreft Tele2, jullie kunnen vast begrijpen dat ik hier verder mijn mening over in het midden laat. Ik ben hier niet om mijn concullega's in een slecht daglicht te zetten en dat ben ik dan ook zeker niet van plan :)

Ik ben hier wel om Simyo een warm hart toe te dragen. Natuurlijk zou ik het om die reden heel erg jammer vinden als jullie allemaal besluiten weg te gaan. Als je kijkt naar de kosten, ben je wellicht goedkoper uit en krijg je net iets meer. Het advies wat ik jullie wil meegeven is om naar het volledige plaatje te kijken. Denk hierbij aan de voorwaarden van je contract, de flexibiliteit van wijzigingen, het netwerk en de service die je geboden wordt. Als je hierna tot de beslissing komt om bij ons weg te gaan, dan ben je uiteraard vrij om deze keus te maken.

Alle feedback die jullie in dit topic hebben gegeven, ga ik doorgeven. Wie weet kunnen we hier in de toekomst iets mee doen! Bedankt hiervoor.

Mochten er nog vragen zijn over de EU tarieven, dan kun je deze hier stellen.

@Raytje & Friesian, bedankt voor jullie hulp in dit topic :)

Groetjes,
Angela

Reageer