.

Beantwoord

geen netwerktoegang in het buitenland

  • 14 July 2014
  • 4 reacties
  • 712 Bekeken

Hoi. Overmorgen ga ik op vakantie en ik weet niet zeker of ik wel kan bellen daar. Een tijdje geleden was ik namelijk in Italië en daar heb ik de hele week geen telefoonverbinding gehad omdat mijn simkaart het niet toestond, wat behoorlijk onhandig was. De melding dat mijn simkaart het niet toestond kreeg ik telkens als ik verbinding met een netwerk probeerde te maken, zovel handmatig als automatisch. Nu staat het bellen in het buitenland in 'mijn Simyo' wel aan, dus hier ligt het niet aan lijkt me.
Ik las ergens in het forum iets over APN instellingen, zou het daar aan kunnen liggen?
icon

Beste antwoord door Dries 16 July 2014, 09:38

Bekijk originele reactie

4 reacties

Zou iemand mijn vraag kunnen beantwoorden? Ik zou moeten kunnen bellen in het buitenland maar dat kon toch niet.. Bij voorbaat dank!
Hooi Doude,

Goed dat je het op het forum deze vraag stelt. SimYo heeft een eigen soort buitenland-tarief. Heb je dat?
Goedemorgen.

http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-bellen-in-en-naar-het-buitenland-bi-26960483
Hier vinden jullie de info.(bellen in het buitenland.)

http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-apn-opvragen-22366492
Dit gaat over APN instellingen. (mobiel data)

Groet,
Friesian.

Laat weten of het  werkt.....
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Doude,

Welkom op het forum :)

Ik zie dat de optie 'bellen in en naar het buitenland' inderdaad aan staat. Deze heb ik voor de zekerheid een reset gegeven. Als je je telefoon uit/aan zet, meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk en is de reset van kracht. Als je in het buitenland bent en je hebt geen netwerk zoek dan handmatig een netwerk. Als je deze stappen volgt én er is überhaupt netwerk in het gebied waar je bent in het buitenland (geen bergen bijvoorbeeld) dan kun je zonder problemen bellen en internetten.

Als je een iPhone hebt is dit topic ook misschien handig voor je :)

iTzLeroy wijst je op de tarieven die we hanteren in het buitenland. Het is goed om dat even door te lezen. Wij hebben namelijk geen bundels waarmee je voordelig kunt bellen en internetten in het buitenland. Zie hier onze tarievenpagina.

Friesian verwijst naar dezelfde informatie. Laat je ons weten of het is gelukt om te bellen in het buitenland?

@iTzLeroy & Friesian, bedankt voor jullie antwoorden 🙂

Reageer