.

Beantwoord

Geen mobiel Internet Denemarken, wat te doen?

  • 24 August 2014
  • 9 reacties
  • 1065 Bekeken

Badge
Ik heb geen mobiel internet in Denemarken/Duitsland op een Nokia Lumia 520 met WM 8.1.
Telefoneren geen probleem. Wifi werkt ook, maar daar heb je buitenshuis zo weinig aan.

Vooral voor de navigatie op de telefoon zou het wel handig zijn als ik wel internet zou hebben (routeinformatie, POI, verkeersinfo, etc).

Op het display staan linksboven de signaalsterkte-balkjes en een wit driehoekje (en daarnaast Wifi als dat ingeschakeld is)
Als ik naar beneden veeg staat er onder de symbooltjes "simyo 3G". Voordat ik mijn telefoon uit- en aangeschakeld had, stond daar een Deense provider (TELIA DK)

In Nederland had ik wel mobiel internet, dus ik denk dat de oorzaak van het probleem zich toch buiten mijn telefoon bevindt.

Stappen die ik al geprobeerd heb:
-Internet in het buitenland aangezet (Mijn Simyo)

-Mobiel netwerk:
Dataverbinding ingeschakeld en roamen toestaan
Instellingen voor simkaart: netwerk automatisch en handmatig (Telia DK) geprobeerd

-Toegangspunt:
APN instellingen gecontroleerd en verschillende mogelijkheden geprobeerd (portalmmm.nl, IPv4, PAP en portalmmm.nl, IPv4, geen, standaard KPN/HI),
Ook een nieuw APN aangemaakt, EUINTERNET, IPv4 (misschien dat LBO het wel zou doen), werkt ook niet.

-Telefoon diverse keren uit- en aangezet.
icon

Beste antwoord door Kim 28 August 2014, 11:56

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge
Inmiddels al een aantal keer met de klantendienst gebeld, geen oplossing.
Sim-kaart in ander toestel, internet werkt niet, bellen wel.
Ander toestel (Android) met Simyo-abonnement geeft precies hetzelfde probleem: wel kunnen bellen en gebel woren, maar geen internet ondanks dat dit met Mijn Simyo ingeschakeld is.

Internet in Nederland doet het wel, APN-instellingen komen overeen met wat Simyo adviseert.

Misschien omdat ze in Denemarken geen Euro hebben en er in Kronen afgerekend moet worden tussen de providers?
Badge +6
Inmiddels al een aantal keer met de klantendienst gebeld, geen oplossing.
Sim-kaart in ander toestel, internet werkt niet, bellen wel.
Ander toestel (Android) met Simyo-abonnement geeft precies hetzelfde probleem: wel kunnen bellen en gebel woren, maar geen internet ondanks dat dit met Mijn Simyo ingeschakeld is.

Internet in Nederland doet het wel, APN-instellingen komen overeen met wat Simyo adviseert.

Misschien omdat ze in Denemarken geen Euro hebben en er in Kronen afgerekend moet worden tussen de providers?


Hoi simonlebon,

Ik zie dat je inmiddels gelukkig wel verbinding krijgt met mobiel internet in Denemarken, nadat er een instelling op het netwerk is gecorrigeerd voor je.

Werkt het nu naar wens? 🙂
Badge
Beetje laat en wel jammer dat doordat er een instelling op een netwerk niet goed stond, ik voor niets mijn telefoon heb gereset (en probeer weer alle Apps terug te zetten). Maar gelukkig niet te laat zodat ik in ieder geval de juiste verkeersinfo op de terugreis heb.

Helaas weet ik ook alle wachtwoorden niet, zodat ik nog wat extra geduld moet hebben om alle apps weer werkend te krijgen. Onder andere dat van Mijn Simyo is vrijwel onmogelijk goed in te toetsen op zo'n klein scherm. Moet nu weer 10 minuten wachten omdat ik een typfout heb gemaakt en de knop "inloggen" zo gevoelig is.

Maar het belngrijkste is dat ik nu wel 3G hier heb, onverwachts cadeautje van Mark van Simyo.
Nogmaals bedankt!
Badge +6
Hoi simonlebon,

Vervelend dat je zelfs je telefoon hebt gereset en hierdoor nu je apps opnieuw moet terugzetten, dat is natuurlijk ook niet onze bedoeling geweest.

Overigens met betrekking tot het invullen van het wachtwoord; ik weet niet of zoiets voor jouw telefoon beschikbaar is, maar misschien kan je voor je telefoon een app vinden waarmee de toetsen van je toetsenbord wat groter worden? :)

In ieder geval graag gedaan namens Mark en alvast een goede terugreis gewenst!
Badge
Ach ja, een klein ongemak, voordeel is dat ik wel weer een opgeruimde telefoon heb en weer even mijn instellingen moet uitdokteren.

Er is wel iets wat ik vervelend vind, en dat zijn de kosten die in rekening gebracht worden terwijl de oorzaak van het probleem niet bij mij lag.


Datum   Omschrijving   Duur   Bedrag
xxxx
2014-08-25 16:42:30 Gesprek naar 0031612001399 00:07:26 €1.71
2014-08-25 17:21:33 Gesprek naar 0031612001399 00:19:02 €4.38
2014-08-26 10:33:51 Gesprek naar 0031612001399 00:04:05 €0.94
xxxx

Wat nog vervelender is dat deze kosten niet vermeld worden op de Simyo klantenservice website (Stap 4. Kom je er echt niet uit? Bel ons). In het pop up venster staat :
Bel ons

Kom je er echt niet uit? Dan kun je ons bellen. We zijn elke werkdag bereikbaar van 9:00 tot 17:30 uur.

1200 (gratis vanaf je Simyo nummer)
0900-8090 (35 cent per gesprek)
en een balkje met de meest gunstige tijd om te bellen.

Zou iig beter zijn om te vermelden dat er in het buitenland extra kosten worden berekend (of dit te vermelden bij het aangaan van het gesprek).
Badge
Nieuws:
Ik heb weer geen internet.....*zucht*

Morgen dan maar weer naar huis zonder accurate verkeersinfo.....
Reputatie 2
Badge +6
Hoi simonlebon,

Het klopt inderdaad dat het niet staat aangegeven op de website, dat vanuit het buitenland 1200 bellen extra kosten met zich meebrengt. Om deze reden komen we je graag tegemoet in de gemaakte kosten. Ik zal in totaal € 7,03 voor je vergoeden op de factuur van augustus.

Het is wel vreemd dat internet nu weer niet goed werkt 😞 Ik heb voor de zekerheid nogmaals de aansluiting op het netwerk laten controleren, maar dat staat nu wel echt goed. Als je APN ook klopt, kan ik je alleen maar aanraden om je telefoon uit/aan te doen. Kun je wel bellen, maar niet internetten of kun je ook niet bellen? Het kan ook zijn dat je ergens bent waar een slecht netwerk is.

Ik hoor graag van je.
Badge
Beste Dries,

Bedankt voor de vergoeding, top! Komt het nu wel op de website te staan? (Al is het maar in het klein)

Ik ben weer terug in Nederland en kan het niet controleren. Ik kon overigens wel bellen. Mijn APN staat op de bekende portalmmm.nl. EUINTERNET ook geprobeerd, geen verbinding, terug op portalmmm.nl gezet, nog geen verbinding. Toen alle APN's gewist. Nieuwe APN gemaakt (portalmmm.nl), werkte nog niet. Uiteraard bij alle pogingen de telefoon uitgezet en later weer aangezet. Ook langere tijd de telefoon uit had geen effect.

Ben zaterdag weer teruggereden door Duitsland (uiteraard) waar ik ook geen internet had, maar toen ik bij de Nederlandse grens kwam had ik weer internet op mijn telefoon. Zonder ook maar iets te hoeven doen.

Het was toch net alsof internet in het buitenland uitgeschakeld was. Oorspronkelijk was dat zo en heb ik dat de 23e(of 22e?) op 'Mijn Simyo' ingeschakeld (en later ook weer in- en uitgeschakeld). Op het adres waar we verbleven had ik gelukkig wel Wifi.

Wat ik mij wel afvraag is dat er op de android toestellen nog twee extra velden moeten worden ingevuld (MCC en MNC).
Op mijn Windows Phone (onlangs ge-update naar 8.1) is die mogelijkheid er niet, misschien dat dat nog invloed heeft?

En misschien dat de invoering van LBO invloed heeft?
Het lijkt mij dat ik niet de enige Simyaan ben die in Denemarken/Duitsland komt.
Badge +6
Hoi simonlebon,

Dries heeft er een post-it voor op onze "Wall of Change" gehangen als verbeterpunt :)

Vreemd dat je geen verbinding meer kreeg met mobiel internet, ondanks al je pogingen om het wel werkende te krijgen 😕 Overigens, portalmmm.nl is de juiste APN, EUINTERNET is niet een APN van ons.

Nu ben ik benieuwd of je in Denemarken nog wel gebruik maakte van hetzelfde netwerk als waarmee je eerder wel verbinding kreeg met mobiel internet? Niet op elk netwerk in het buitenland is het namelijk mogelijk om verbinding te maken met mobiel internet.

Het is lastig om te achterhalen wat de reden is dat je geen verbinding krijgt met mobiel internet wanneer je je niet (meer) in het buitenland bevindt. Eerder stond de optie inderdaad niet goed op je aansluiting om verbinding te kunnen maken met mobiel in het buitenland, maar nadat dit door ons is rechtgezet op 27-8 is er niets meer gewijzigd en staat je aansluiting dus niets in de weg om verbinding te maken met mobiel internet in het buitenland :)

Ik neem overigens voor het gemak aan dat je "Dataroaming" nog wel aan had staan?

Telefoons hebben verschillende instellingen nodig om verbinding te kunnen maken met mobiel internet, maar als op jouw Windows Phone niet om deze instellingen wordt gevraagd, dan is dat voor deze telefoon klaarblijkelijk niet nodig.
Nu vraag ik me wel af of je dan in Denemarken van telefoon bent gewisseld? Gebruikte je eerder een Android telefoon waarmee je wel verbinding kreeg en in je Windows Phone niet? Of begrijp ik dat verkeerd? :)

Tot slot, de invoering van LBO staat volledig los van het wel of niet verbinding krijgen met mobiel internet in het buitenland. Ik ben benieuwd op welke manier dit in jouw ogen van invloed zou kunnen zijn?

Reageer