.

Beantwoord

Geen internet in buitenland met nexus 5

  • 8 September 2014
  • 7 reacties
  • 943 Bekeken

Hallo,


Ik ben gisteren in Belgie geweest,
hier had ik geen internet op mijn nexus 5, roaming endergelijke had ik wel aan staan.
Heb op mijn abbo wel de optie internet in buitenland aan staan.

Wat doe ik verkeerd? Kan iemand mij helpen?

mvg. Albert
icon

Beste antwoord door Tiury 9 September 2014, 13:45

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Albert301, leuk om je op het Simyo forum te zien 🙂

Wat onhandig dat je niet op internet kon in het buitenland! Volgens mijn gegevens staat je optie inderdaad aan en hoor je wel op internet te kunnen met je telefoon.

Om er zeker van te zijn dat alle instellingen goed in je telefoon staan, vraag ik je de volgende stappen even door te namen 🙂

Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.
Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:

• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Staat dit nu goed of stond het al goed? Dan zou voor jou de mogelijk er moeten zijn om met je Simyo simkaart in het buitenland op het netwerk te komen 🙂 Mocht dit de eerstvolgende keer niet het geval zijn, vraag ik je om de simkaart eens in een andere telefoon te proberen. Zo kunnen we kijken of het aan je telefoon(instellingen) ligt of aan de simkaart 🙂

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!
dit stond erbij mij niet in.
Dit nu toegevoegd, binnenkort proberen!

U zegt alleen, verwijder alle apn's met uitzondering van KPN MMS, die heb ik niet enkel  KPN/hi 4GLTE mobiel internet.
Klopt dit?

bedankt!
Badge +6
Hoi Albert301,

Helemaal goed, we horen het graag van je!

Als je geen mms'jes wil sturen, is het ook prima als je alleen het genoemde toegangspunt hebt 🙂
Badge
Ik had hetzelfde probleem in augustus in Gran Canaria en baalde flink. Nu ga ik binnenkort naar Frankrijk en ik vraag me af of de genoemde instellingen hieronder voor de Nexus 5 ook gelden voor mijn telefoon t.w. een Samsung Trend Lite.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi YGR,

Dat je hier flink van baalde, is begrijpelijk 🙂 Laten we het dit keer goed aanpakken! Deze instellingen zijn ook precies zoals jij ze moet overnemen, om je internet aan de praat te krijgen 🙂. De stappen die je moet volgen kunnen iets afwijken, omdat deze gebaseerd zijn op standaard Android versies. Op jouw Samsung Trend Lite kan het zijn dat bepaalde functies net een andere naam hebben, maar ik denk dat je een heel eind moet komen 🙂

Heb je het al geprobeerd? 😃
Badge
 Hallo Tiury,

Dank voor je reactie.

Ik heb nu bij Type toegangspunt: "'default"' ingevuld

Wat vul ik in bij Drager? Helemaal anderaan? Dat is nu: "'niet gespecificeerd"' en ik kan kiezen uit LTE en eHRPD of laat ik het zo?

Verder kan ik het helaas niet testen alvorens ik in Frankrijk ben. Ik heb in Gran Canaria ook allerlei instellingen geprobeerd maar niets werkte dus het is afwachten. Ik dacht aanvankelijk dat het wat te maken zou kunnen hebben aan mijn overstap van Blackberry naar Android en dat er aan jullie kant iets verkeerd stond ingesteld.

Nou ik probeer deze instellingen wel en dan hoop ik er maar het beste van.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi YGR,

Je kunt bij Drager eHRPD invullen 🙂 dit is de "koepelnaam" voor alles wat met 3G te maken heeft. LTE staat weer voor alles wat met 4G te maken heeft!

Het kan zijn dat de instelling inderdaad onjuist is overgezet toen je in Gran Canaria was, maar ik heb het nu dubbel gecheckt en je simkaart staat helemaal goed om te kunnen internetten in het buitenland. Dat verzeker ik je 😉

Laat je ons weten hoe je vakantie was en of je op internet kon?

Reageer