Skip to main content
antwoord

Geen internet in buitenland?

• August 9, 2025
  • 17 reacties
  • 111 Bekeken

In het buitenland werkt mijn internet niet meer.

Zo te zien staan alle instellingen goed, meerdere keren herstarten lost het niet op. Een andere operator kiezen lukt niet, wordt geweigerd.

Wat is hier aan de hand, vorig jaar in Duitsland werkte het nog.

Moet er een reset uitgevoerd worden door een medewerker?

Ik ga binnenkort weer en wil dan wel graag weer gewoon kunnen internetten. 

Beste antwoord door John de geocacher

Gisteren ben ik een kilometer of tien Duitsland in gefietst en daar kreeg ik het werkend door de APN instellingen aan te passen. Ik hoop nog te kunnen testen of hij met die APN ook automatisch verbindt.

17 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 10, 2025

Beste ​@John de geocacher 

staat roaming aan?

staat internet en bellen buitenland aan in MijnSimyo?

Heb je de netwerkinstellingen op je mobiel al eens een reset gegeven?

Anders kun je tussen 10 en 17 uur vandaag contact opnemen met met Simyo via WhatsApp,

zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes.

Alle instellingen staan goed, maar die reset kende ik niet. Gedaan. Over twee weken kan ik het testen  

JanD
  • Forum Expert
  • August 10, 2025

Beste ​@John de geocacher laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 11, 2025

Hi ​@John de geocacher,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding krijgt in het buitenland!

Wij hebben een uitgebreid topic op ons forum met daarin tips wat je het beste kunt doen als je verbinding niet goed werkt in het buitenland. Het wilt onder andere vaak helpen om handmatig een netwerk te selecteren in je telefoon.

Voor nu heb ik een reset uitgevoerd. Het is belangrijk om je telefoon nog even voor 15 minuten uit te schakelen zodra je dit leest, dit is om de reset te voltooien.

Ik hoor graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd zodra je het kan uit testen over 2 weken!

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb in Nederland na de reset en een uur uitschakelen geprobeerd om een andere operator te kiezen (T-mobile, Vodafone) maar krijg de melding dat de SIM kaart dit niet toestaat. In heb dit in het buitenland ook gezien. Het probleem zit dan in de SIM kaart?

JanD
  • Forum Expert
  • August 12, 2025

Beste ​@John de geocacher ik zie in de screenshot dat roaming NIET aan staat, dat is wel een vereiste om de mobiel in het buitenland te kunnen gebruiken.

Binnen NL kun je inderdaad geen andere provider kiezen dan je eigen, in dit geval Simyo en kan roaming rustig uit blijven staan.

De reset van de netwerk instellingen had roaming uitgezet. Vorige week in België stond hij aan.

Volgende week kan ik testen in Duitsland.

Ik ben benieuwd. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 12, 2025

Hi ​@John de geocacher,

Bedankt voor je reactie. 

Beste ​@John de geocacher ik zie in de screenshot dat roaming NIET aan staat, dat is wel een vereiste om de mobiel in het buitenland te kunnen gebruiken.

Binnen NL kun je inderdaad geen andere provider kiezen dan je eigen, in dit geval Simyo en kan roaming rustig uit blijven staan.

Wat ​@JanD zegt klopt inderdaad. Super bedankt voor je hulp! 😊

Wij horen graag van je wat het resultaat is zodra je het uit kunt testen volgende week. 

Groetjes,
Roeqajja

Gisteren was ik een stukje in België en heb daar kunnen testen. In Aarendonk geen internet.

Gecontroleerd, roaming stond nog aan. Herstart had geen effect.

Vier andere operators zichtbaar. Drie werden er geweigerd door de SIM kaart. 

Op Orange B kon ik wel registreren, maar nog steeds geen internet.

Daarna toegangspunt veranderd in KPN Internet en voila, het werkte.

Geen idee wat ik hier doe en het hoort natuurlijk niet zo moeizaam te gaan, dus ook al kon ik vooruit, het probleem is niet opgelost. 

Suggesties / uitleg?

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 20, 2025

Hi ​@John de geocacher,

Bedankt voor je reactie.

Op Orange B kon ik wel registreren, maar nog steeds geen internet.

Daarna toegangspunt veranderd in KPN Internet en voila, het werkte.

Uit je bericht begrijp ik dat je internet weer werkt in het buitenland na het aanpassen van je APN instellingen. Begrijp ik het goed dat je internet weer werkend is?

Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Roeqajja

Gisteren ben ik een kilometer of tien Duitsland in gefietst en daar kreeg ik het werkend door de APN instellingen aan te passen. Ik hoop nog te kunnen testen of hij met die APN ook automatisch verbindt.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • August 20, 2025

“KPN Internet” is de juiste APN.

“KPN/HI 4G LTE Mobiel internet” was nieuw, toen 4G net nieuw was.

Ik verwacht dat het daarmee een heel stuk beter zou gaan tijdens het roamen.

Vandaag was ik weer in Duitsland. 

Met apn "kpn internet" verliep de overgang prima. Dus zo te zien is het probleem opgelost.

Dank aan iedereen die bijgedragen heeft.

No I am not lost, I am geocaching.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 25, 2025

Hi ​@John de geocacher,

Bedankt voor de update.

Super fijn om te horen dat je internet weer goed werkt in het buitenland! 😊

Groetjes,
Roeqajja