.

Beantwoord

Binnenkort naar Duitsland. Wat moet ik doen qua bundel en betaal ik extra?

  • 18 January 2018
  • 4 reacties
  • 386 Bekeken

Badge +2
Nu ga ik binnenkort met trein naar Oost-Duitsland. Voor eerst naar buitenland met deze bundel. Hier zou ik gewoon willen bellen, smsen en internetten.

Dit zijn mijn bundelpakket en wat ik alvast aangezet heb:
Simyo 100
4G internet
Internetbundel 1000

Heb in de netwerkinstellingen de functies: "Bellen in en naar het buitenland" en "Internet op je mobiel in het buitenland" aanstaan.

VRAAGJES:
1) Heb ik nu alles gedaan wat ik moet doen om te kunnen bellen, smsen en internetten in Duitsland
2) Roaming (o.i.d.) bestaat niet meer toch? Ik verbruik dus vanuit mijn bundel i.p.v. extra kosten bovenop mijn bundelpakket?
3) Gaat bundel wel sneller op door andere tarieven die gehanteerd worden in buitenland?
4) Switch bij binnenkomst Duitsland de provider automatisch over? Of moet ik iets handmatigs kiezen?

Heb al rondgekeken, maar door mijn dyslexie op begrijpend lezen is dit te veel informatie eromheen, dat ik hier dus even gericht mijn vragen stel. Hoop voor begrip hierop!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 January 2018, 14:39

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
1) Aan de mijn Simyo kant wel. Je kunt/moet de instellingen van je toestel nog nakijken. Ook je mobiel zelf heeft instellingen van roamen. Wat voor mobiel gebruik je? Dan kunnen we je de juiste tips hiervoor opsturen!

2) Roaming bestaat nog wel. Als je buiten bereik van het KPN/Simyo netwerk komt, dan ga je roamen. Als je roam via netwerken van providers in Zone 1 landen, dan betaal je alles vanuit de bundel. In zone 2, 3 en 4 betaal je WEL alles buiten de bundels om. Duitsland valt onder zone 1, dus dat zit goed!

3) Minuten/SMS en MBs blijven evenveel waard, maar mogelijk ga je in het buitenland meer MBs gebruiken, doordat je minder op wifi zit. Let daar dus op!

4) Vaak gaat het automatisch, soms is het nodig om handmatig een netwerk te kiezen in het geval dat het toestel het niet automatisch doet!
Badge +2
Hallo Groentjuh, Bedankt voor de info!

1) Dat wist ik dus niet dat ik op mijn telefoon ook iets moet doen. Ik heb een Samsung S5.

2) Dus bij dit punt heb ik verder geen omkijken naar, want Duitsland is zone 1 en gaat vanuit bundel. Goed begrepen?

3) De verwarring die ik dus bij dit punt heb is. Er worden toch andere tarieven gehanteerd in buitenland
Tarieven vanuit Duitsland naar Nederland Prijs per Gebeld worden Gratis Minuut Voicemail ontvangen Gratis Minuut Voicemail afluisteren € 0.2299 Minuut Sms'en € 0,0726 Sms Bellen naar Nederland€ 0.2299Minuut


Internetten€ 0.15MB


Dit is wat ik kan vinden wat voor mij bedoeld is. Maar zijn dit dan dezelfde bedragen als in Nederland? Snap er niets meer van. 😥

4) Moet ik dan als dit niet automatisch gaat, ook nog op letten wat voor netwerk ik kies. Of indien wel automatisch dat de juiste netwerk is aangegaan?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo africadream,

Het lijstje met prijzen dat je geplaatst hebt is wanneer je bundel op is!

Dit stond er ook boven:

Met je Simyo Sim Only abonnement roam je in zone 1 vanuit je bundels vanaf 1 juni. Onderstaande tarieven gelden tijdens het roamen in zone 1 op het moment dat je bundel op is, en het buitenbundeltarief in rekening wordt gebracht. Let op: bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt altijd buiten je bundel.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Africadream,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je binnenkort naar Duitsland toegaat! Ik heb je aansluiting geopend en ik zie dat je inderdaad netjes je buitenlandopties aan hebt gezet via Mijn Simyo. Omdat je binnen zone 1 reist, kun je je bundels gewoon gebruiken zoals je dat ook in Nederland doet. Roamen betekent dat je gebruikmaakt van een buitenlands netwerk, maar omdat de roamingkosten binnen zone 1 er niet meer zijn, betaal je daar niets extra's meer voor. Je bundels gaan in het buitenland verder niet sneller op dan in Nederland. Een MB blijft een MB, en een minuut blijft een minuut.

Je toestel kiest automatisch een goed netwerk, maar het kan zo zijn dat dat niet altijd even goed gaat. In het geval dat je mobiel aangeeft geen netwerk te vinden, kun je altijd op je mobiel surfen naar Instellingen > Aanbieder, om handmatig een netwerk te kiezen.

Als het toch niet werkt, dan zijn er ook andere dingen die je kunt aanpassen! Maar vaak gaat het automatisch al goed. In het geval dat het tóch niet werkt, kun je gewoon aan de bel trekken en helpen we je allemaal met plezier verder.

Heb je nog andere vragen?

@ Groentjuh en Franswon, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer