.

Beantwoord

Bij opstarten geeft het scherm simkaart vergrendeld. Wat nu?

  • 22 January 2017
  • 7 reacties
  • 1308 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik ben nu in het buitenland en heb de instelling ingesteld op in en naar buitenland bellen geactiveerd.
Maar ik kan geen provider instellen, want de simkaart is vergrendeld? Vandaag de vliegtuigstand even aan gehad. En weer uit gezet.
Al enkele keren toestel helemaal uitgezet?
icon

Beste antwoord door Angela 23 January 2017, 16:07

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bellen naar en in het buitenland aanzetten op Mijn Simyo is een eerste stap, wat ook nog moet gebeuren is de roaming optie op je toestel activeren.
Reputatie 1
Badge
Mooi maar hoe zet ik de roaming aan, en heeft dat gevolgen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvonnegeijsel,

Wat vervelend dat je niet kunt bellen in het buitenland! Het is juist fijn om in contact te blijven als je over de grens gaat.

Dataroaming is vooral belangrijk om aan te hebben als je gebruik wilt maken van internet in het buitenland. Voor bellen in het buitenland zou je dit in principe niet nodig moeten hebben. In sommige telefoons is het wel handig om het aan te zetten. Zo lang 'Internet in het buitenland' uitstaat via Mijn Simyo hoef jij je niet druk te maken om eventuele kosten hiervoor :)

Ik heb de optie voor het bellen in het buitenland een reset gegeven. Dit betekent dat deze optie tijdelijk van jouw simkaart afgehaald wordt en hierna weer wordt toegevoegd. Om de reset af te ronden, wil ik je vragen je telefoon opnieuw op te starten. Laat je weten of het nu wel lukt?

Je geeft in je bericht aan dat je de melding krijgt dat jouw simkaart vergrendeld is. Dit klinkt bijna alsof je de pincode nog moet invoeren. Heb je de mogelijkheid om de simkaart eens in een andere telefoon te testen? Kun je dan wel gewoon bellen. Als bovenstaande reset gewerkt heeft, hoef je dit natuurlijk niet meer te testen.

Als laatste, zie ik dat jij op dit moment meer betaalt dan nodig is 🙂 Ik heb je een aanbod gestuurd om jouw abonnement met 1 jaar te verlengen. Je krijgt hiervoor meer belminuten en gaat de helft minder betalen per maand. In de e-mail die je van mij krijgt, kun je klikken op de link die meegestuurd is. Dit is geheel vrijblijvend. De link is 24 uur geldig. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Scotsman, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge
Hai, Angela
Zo gauw als ik de roaming uitzet heb ik geen netwerk.
Ik zet het dus maar aan en moet gewoon niet vergeten om het terug te zetten.
Maar t blijft vervelend. En dank voor het aanbod voor een goedkoper tarief. Ik heb het reeds geactiveerd.

Groet Yvonne
Reputatie 7
Badge +10
Hi Yvonne,

Ik ben blij dat het allemaal werkt intussen 🙂 Roaming betekent alleen dat je verbinding kunt maken met buitenlandse netwerken. Ik snap dat je daar wantrouwig over bent, want het idee van roaming staat voor de meeste mensen gelijk aan 'hoge kosten'. Dat komt omdat het vroeger ontzettend duur was om gebruik te maken van je mobiele aansluiting in het buitenland.

Tegenwoordig ligt dat heel anders 🙂 Binnen de EU betaal je bijvoorbeeld nog € 0,06 per minuut of MB, en € 0,02 per sms. Hier vind je alle tarieven. Sterker nog, vanaf 15 juni zijn de roamingtarieven er ook niet meer! Dan zal al je verbruik binnen de EU van je normale bundel af gaan. Tof, hé?

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge
Ik vind het heel tof dat ik steeds van die duidelijke antwoorden krijg. Inmiddels helemaal in orde alles. Dank
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvonnegeijsel,

Graag gedaan! 😃 Dat is precies waar we het voor doen. Mocht je nog vragen hebben in de toekomst, dan kun je dat altijd laten weten 🙂

Groetjes,
Jihane

Reageer