.

Beantwoord

Bellen vanuit en naar het buitenland

  • 13 February 2014
  • 3 reacties
  • 525 Bekeken

Badge
Ik vind het nogal raar dat het, in ieder geval voor prepaid, goedkoper is om vanuit het buitenland naar een willekeurig EU-land te bellen, dan wanneer ik vanuit Nederland naar een ander EU-land bel.
Dit is in mijn ogen onzinnig en lijkt nogal op geldaftrochellarij.
Is Simyo bekend met dit zeer bijzondere fenomeen?
En wordt hier aan gewerkt?
icon

Beste antwoord door Scotsman 13 February 2014, 23:07

Bekijk originele reactie

Is het bovengenoemde fenomeen raar?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het is niet raar in die zin dat hetzelfde aan de hand is met providers hier in de UK waar ik woon.

Ik meen te weten dat de EU bindende regels heeft ingesteld voor roamingtarieven tussen EU staten maar dat er geen regels zijn voor de hoogte van de tarieven voor internationale gesprekken vanuit je eigen EU land. Met andere woorden zolang er niet geroamed wordt op een buitenlands netwerk dan gelden de wetten van de vrije markt. En die vrijheid wordt uiteraard benut door de telecombedrijven.
Badge
Dus we moeten als hele bevolking verhuizen om dit systeem reeler en logischer te maken.
Reputatie 2
Badge +6
Ik vind het nogal raar dat het, in ieder geval voor prepaid, goedkoper is om vanuit het buitenland naar een willekeurig EU-land te bellen, dan wanneer ik vanuit Nederland naar een ander EU-land bel.
Dit is in mijn ogen onzinnig en lijkt nogal op geldaftrochellarij.
Is Simyo bekend met dit zeer bijzondere fenomeen?
En wordt hier aan gewerkt?


Hey Friso,

Welkom op het forum :)

Ik snap dat je dit nogal raar vindt, maar Scotsman legt het je al helemaal goed uit. De EU heeft heeft een vast tarief ingesteld waar alle providers in de EU zich aan moeten houden. Dit is een tarief voor de EU-landen onderling. Simyo hanteert deze regels zoals dat in de wet staat aangegeven. In de wet staat ook aangegeven dat alle EU-landen zelf hun eigen tarief mogen bepalen voor bellen vanuit dat land naar een ander EU-land. Simyo houdt zich aan de regels. Elke provider heeft hier de vrijheid in om zelf hun eigen tarief te bepalen.

Je hebt vanuit Nederland ook meerdere opties om voordelig naar het buitenland te bellen. Met Skype bijvoorbeeld 🙂 Zou dat een beter en vooral ook een goedkoper alternatief voor je zijn?

@Scotsman, bedankt voor je antwoord!

Reageer