.

Beantwoord

bellen van uit qatar

  • 29 June 2014
  • 5 reacties
  • 376 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik zit nu voor 4 weken in qatar heb mijn instellingen op buitenland staan
hoe komt het dat ik vanuit qatar niet kan bellen en smssen
icon

Beste antwoord door Dries 30 June 2014, 16:16

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik neem aan dat je met instellingen op buitenland zowel de roaming instelling op je mobiel als de instelling mobiel in het buitenland op Mijn Simyo bedoelt?

Als dat allebei aanstaat dan zou ik adviseren om handmatig een ander netwerk te kiezen (aangenomen dat er meerdere netwerken aktief zijn in Qatar).
klopt maar heb op alle netwerken geen telefonisch of sms bereik
Reputatie 7
Badge +9
Als je eerst wel kon bellen en nu niet, dan ben je misschien afgesloten wegens hoogverbruik. Bellen vanuit Qatar naar landen in zones 1, 2 en 3 (daar valt NL ook onder) is namelijk vrij duur, € 2,54 per minuut. Naar zone 4 zelfs € 4,58 per minuut. Gebeld worden is ook prijzig: € 2,54 per minuut. Maar bij hooggebruik krijg je volgens mij altijd een waarschuwing (sms en/of email).

Heb je nooit kunnen bellen na aankomst in Qatar dan is het tijd voor een Simyo medewerker om hier naar te kijken (morgen op zijn vroegst).
Heb vanaf begin af aan niet kunnen bellen vanuit qatar begon al op het vliegveld en ben niet afgesloten wegens hoogverbruik
Reputatie 2
Badge +6
Hoi maxim,

Welkom op het forum :)

Erg vervelend dat je geen bereik meer hebt in Qatar 😞 Je geeft aan dat je wel eerst bereik hebt gehad, maar dat het daarna is weggevallen. Het is in ieder geval geen hoogverbruik wat Scotsman aangeeft, gelukkig maar 🙂

Ik heb de optie 'bellen in en naar het buitenland' een reset gegeven. Als je je telefoon uit/aan zet zou je weer bereikbaar moeten zijn. Als dat niet zo is, wil je dan handmatig een netwerk selecteren? Dat helpt vaak ook heel goed.

Zou je een terugkoppeling willen geven of het gelukt is?

@Scotsman, bedankt voor je antwoorden en uitleg 🙂

Reageer