.

Bellen net over de grens

  • 24 September 2013
  • 10 reacties
  • 6304 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Omdat ik voor mijn bedrijf mijn mobiele telefoon alleen voor Nederland, Belgie en Duitsland gebruik (telefoon en internet), dacht ik dat deze basisvoorzieningen ook wel bij Simyo zouden werken (zat eerst bij Vodafone, nooit problemen maar stukje duurder). Echter nu net over de grens bij een klant in Belgie geweest en direct al geen mogelijkheid om te bellen. Automatisch en ook handmatig geprobeerd en geen connectie mogelijk. Als ik op dit forum lees dat dit in Duitsland bij diverse klanten ook al het geval is, denk ik dat het onverstandig is geweest om over te stappen op Simyo.
Ik had er vrede mee gehad als het telefoneren in "Verweggistan" niet zou lukken maar je mag toch aannemen dat in omringende landen van Nederland alles vlekkeloos verloopt en dat is dus niet het geval en dat is iets waar Simyo zich erg druk over zou moeten maken.
Opmerkingen om allerlei dingen op je mobiel uit te proberen is een beetje onzinnig, als het "buitenland bellen" via "Mijn Simyo" is aangezet en het "Automatisch zoeken" staat aan, zou het gewoon moeten werken, dit is ook altijd zo geweest bij Vodafone dus waarom zou dit niet bij Simyo kunnen.
Zou het misschien te maken hebben met het feit dat Simyo gebruik maakt van het KPN netwerk en dus voornamelijk in Nederland een goed bereik aanbiedt?

10 reacties

Ik had precies hetzelfde in Belgie en ook met een Samsung Galaxy Ace, het lijkt erop dat het bellen in het buitenland met Simyo niet werkt aangezien ik hiervoor met Vodafone nooit problemen had.
Reputatie 7
Badge +9
Om een of andere rede is in het buitenland soms andere APN instellingen nodig.

Soms moet de APN ineens anders ingesteld zijn:
Soms werkt:

APN: internet
Username: KPN
Password: gprs

OF

APN: internet
Username:
Password:

OF

APN: portalmmm.nl
Username: KPN
Password: gprs

OF

APN: portalmmm.nl
Username:
Password:

Het werkt soms wel gelijk en soms is het inderdaad even met APN's spelen... Ik heb alles in Turkije kunnen doen, en ook kunnen bellen in Portugal.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Racky,

Vervelend om te lezen dat je tot nu toe geen goede ervaringen hebt gehad met Simyo in het buitenland. Het zou natuurlijk wel gewoon mogelijk moeten zijn om gebruik te kunnen maken van Simyo in het buitenland. Dit is immers onderdeel van onze dienst. Zou je mij kunnen laten weten uit welke netwerk je hebt kunnen kiezen toen je in België was? Ook ben ik benieuwd naar de exacte melding die je krijgt wanneer je je probeert aan te melden op een Belgisch netwerk. Ook heb ik je aansluiting hersteld op het netwerk. Dit zou het probleem al kunnen verhelpen. Wil je daarom ook even je telefoon uit/aan zetten?

Kan je even laten weten wat je bevindingen zijn?

Groetjes,

Alex
Zondag moet ik weer in Antwerpen zijn en dan test ik weer of ik (niet) kan bellen met Simyo. Aan Simyo het verzoek om alles nu na te kijken of de instellingen goed staan want Belgie en Duitsland is toch wel een minimum wat je als Nederlander in het buitenland moet kunnen gebruiken.
Badge +6
Zondag moet ik weer in Antwerpen zijn en dan test ik weer of ik (niet) kan bellen met Simyo. Aan Simyo het verzoek om alles nu na te kijken of de instellingen goed staan want Belgie en Duitsland is toch wel een minimum wat je als Nederlander in het buitenland moet kunnen gebruiken.

Hoi Racky,

Ik heb het voor je bekeken en de instellingen staan juist aan in het systeem. Mocht je toestel niet het juiste netwerk automatisch vinden dan raad ik je aan het netwerk handmatig te zoeken. Wij zijn erg benieuwd naar je bevindingen.
Hallo, hallo,
Vandaag overgeschakeld van Vodafone naar Simyo Prepaid, standaard Nokia telefoon (geen smartphone, geen internet).
In Nederland geen problemen,sms versturen, sms ontvangen, bellen en gebeld worden.
Nu thuis in Belgie - totaal geen bereik, staat wel 3G. Kan geen sms ontvangen of versturen, bellen of gebeld worden (nummer is onbereikbaar krijg ik te horen).
Enige netwerk dat beschikbaar zou zijn is KPN - schakelt dus niet over / zoekt geen ander network.
Zeer lastig.
Telefoon al 15 minuten uitgezet gehad, geen enkel resultaat.
Wat te doen?.
Dank en groeten,
Wlma
.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo, hallo,
Vandaag overgeschakeld van Vodafone naar Simyo Prepaid, standaard Nokia telefoon (geen smartphone, geen internet).
In Nederland geen problemen,sms versturen, sms ontvangen, bellen en gebeld worden.
Nu thuis in Belgie - totaal geen bereik, staat wel 3G. Kan geen sms ontvangen of versturen, bellen of gebeld worden (nummer is onbereikbaar krijg ik te horen).
Enige netwerk dat beschikbaar zou zijn is KPN - schakelt dus niet over / zoekt geen ander network.
Zeer lastig.
Telefoon al 15 minuten uitgezet gehad, geen enkel resultaat.
Wat te doen?.
Dank en groeten,
Wlma
.


Mijn eerste suggestie is: kijk even op Mijn Simyo of "bellen in en naar het buitenland" aanstaat.
Hallo ,Dank voor de snelle reactie maar ik heb al gekeken onder mijn simyo, mijn instellingen --> hieronder staat niets / kan ik niets.

Mijn eerste suggestie is: kijk even op Mijn Simyo of "bellen in en naar het buitenland" aanstaat.
Reputatie 7
Badge +9
Die instelling is op twee plaatsen te vinden: Meteen op de eerste pagina van Mijn Simyo ("Overzicht"), en dan helemaal naar beneden scrollen. Verder ook onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart, daar staat het als eerste.

Zie het plaatje hierbij.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Nederbelg,

Je hebt je vraag ook in een eigen topic gesteld, daar heb ik er een antwoord op gegeven.

@Scotsman; dank je voor het meedenken!

Reageer