.

Beantwoord

Bellen en smsen in canada mogelijk?

  • 9 April 2014
  • 8 reacties
  • 1655 Bekeken

Badge
Hallo,
Binnenkort ga ik naar canada, kan ik daar vandaan naar nederland bellen en smsen en wat kost dat extra?
icon

Beste antwoord door Charlene 10 April 2014, 14:33

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +8
Hoi henniedb,

Als je de optie Bellen in en naar het Buitenland hebt aan staan op Mijn Simyo dan kun je in het buitenland bellen en gebeld worden. Bij jou is dat al het geval 🙂
De tarieven vind je hier.
Als je in het buitenland bent, dan zoek je het beste handmatig naar een netwerk, als je niet direct verbinding hebt. Dan moet het goed komen :)

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge
Oké dank je wel.
Best wel prijzig maar daar moeten we dan rekening mee houden en zo weinig mogelijk gebruiken.
Reputatie 5
Badge +11
Veel plezier in Canada in elk geval, henniedb!

Je zou een ook lokaal prepaid simkaartje kunnen kopen. Niet erg commercieel van me, maar scheelt wel 😉
Badge
Ja die gedachte had ik ook al dat had ik ergens gelezen en leek me ook wel wat, dank je wel.
Badge +8
Hoi henniedb,

In dit artikel vind je nog veel meer over bellen/sms'en en internet gebruiken in het Buitenland :)

Groetjes, Charlene
Badge
mijn moeder zit nu in canada, heeft simyo abonnement maar heeft 'geen dienst' in schermpje staan en ontvangt ook geen smsjes en kan ook niet versturen.
wat nu te doen?
buitenland aan, functie is ook aan.
Reputatie 7
Badge +9
Ze zou handmatig een netwerk kunnen kiezen. Alleen hoop ik wel dat ze een Tri-band of een Quad-band toestel heeft anders heb je geen bereik in Noord-Amerika.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Gerriet,

Dat is erg vervelend zeg 😞 Heeft je moeder haar telefoon al eens uit/aan gezet? Handmatig een netwerk kiezen is denk ik de oplossing, dat geeft Scotsman heel terecht aan. Ze kan zelf haar optie 'bellen in en naar het buitenland' een reset geven. Ze moet dan op Mijn Simyo de optie uit zetten en na 10 minuten weer aan. Daarna de telefoon opnieuw opstarten.

Als ze geen sms'en kan versturen dan staat het telefoonnummer van de berichtencentrale niet goed in haar telefoon. Kijk in dit topic voor meer informatie hierover.

Laat je nog even weten of het is gelukt?

@Scotsman, bedankt voor je antwoord!

Reageer