.

Beantwoord

Automatisch opwaarderen Canadese VISA card

  • 29 November 2013
  • 12 reacties
  • 1413 Bekeken

Badge +1
Hallooo allemaal :)

Ik heb weer een vraagje, ik heb net geprobeerd om automatisch opwaarderen aan te zetten als mijn tegoed onder de 2 euro valt, maar mijn Canadese VISA creditcard wordt geweigerd 😞 Datzelfde geldt voor onze Mastercard. Ik heb geen NL-s bankrekeningnummer meer... is er een mogelijkheid om mijn tegoed toch op te waarderen? Ik heb het op diezelfde creditcard besteld dus het zou op zich moeten lukken 🙂 Ik heb nog verschrikkelijk veel tegoed maar als ik naar NL kom zal het best snel kunnen gaan. Duizend maal dank 😃
icon

Beste antwoord door Ernst 2 December 2013, 15:24

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik ken het probleem, maar gelukkig heb ik nog een Nedelandse bankrekening. Nederlandse leveranciers vertellen je vaak dat er "om veligheidsredenen" alleen een creditcard geregistreerd op een Nederlands adres gebruikt kan worden, maar er zijn tegenwoordig allerlei maatregelen die het frauduleuze gebruik van creditcards tegengaan ook voor internationale online betalingen. Ik geloof er niets van dat een Nederlandse creditcard inherent veiliger is dan bijvoorbeeld een kaart verstrekt door een Canadese of Britse bank - dat zijn toch ook geen bananenrepublieken?

De beste oplossing van je probleem is om weer een Nederlandse bankrekening te openen - maar dat valt niet mee als je niet in NL woonachtig bent.
De een na beste oplossing is misschien een aardige kennis of familielid in NL te vragen om af en toe je tegoed op te waarderen.
Badge +1
Ayeeee, dat hoop ik niet Scotsman, want dat zou direct het einde van mijn heel enthousiaste samenwerking met Simyo betekenen. Ik heb namelijk geen NL-se rekening meer, ik ben niet eens Nederlandse. Nu kan ik inderdaad mijn ouders lief aankijken en dat zouden ze vast niet erg vinden, maar dat doe ik uit principe niet.
Is het mogelijk om de creditcard handmatig te accepteren, Simyo team? Ik heb 'm tenslotte gebruikt om het kaartje te bestellen samen met het eerste beltegoed... hij moet al bij jullie bekend zijn. Daarop baseerde ik dat de rest ook te doen moet zijn. Zo moeilijk kan het vast niet zijn, toch :)
Anders zouden we ons door de techniek laten beheersen :(
Reputatie 5
Badge +11
Hi SophiaB,

Helaas heeft Scotsman hier gelijk :(
Ik heb de reden even na moeten vragen, maar het heeft er mee te maken dat we een Nederlandse prijsvechter zijn, die gericht is op de Nederlandse markt.
Dat je met een buitenlandse creditcard wél kun bestellen heeft te maken met 2 verschillende betaalsystemen, 1 voor aanschaffen en 1 voor opwaarderen. En met die 1e kun je wel terecht met een buitenlandse creditcard.

Dit is de officiële reden. Ik kan niet zeggen dat ik het zelf logisch vind, maar ik werk ook niet op de financiële afdeling...

Ik zou het wel heel jammer vinden als je hierdoor ons weer moet verlaten...
Badge +1
Dank je wel Ernst, ik twijfelde natuurlijk ook niet aan Scotsman he 😃 Het is inderdaad heeeeeeeeeeel jammer maar wat niet kan, kan niet. Voorlopig kan ik denk ik nog wel even mijn ouders' rekening gebruiken, die zitten nu allebei ook naar volle tevredenheid bij Simyo (ik moet alleen mijn moeder's nummer nog porten). Maar ik had het juist zo aardig gevonden als ik hen niet hoefde te belasten met mijn eigen gebruik, ze zijn al bijna 80 en dan is alles al gauw een beetje eng.
Ik heb nog wel zo'n Aldi kaartje maar ik vond Simyo echt super. Bedankt in ieder geval voor het anwoord en een fijne week!

Kan je de financiele afdeling niet een porretje geven? 😃
Reputatie 7
Badge +9
Volgens minister Donner, zie http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2011/12/07/beantwoording-kamervragen-over-expat-nederlanders/beantwoording-kamervragen-over-expat-nederlanders.pdf zijn er ca. 850.000 personen met een Nederlands paspoort die naar het buitenland zijn geemigreerd.

Het is aannemelijk dat een groot aantal hiervan nog steeds banden met Nederland heeft, en dus regelmatig in Nederland verblijft vanwege familiebezoek of anderszins, maar die geen Nederlandse bankrekening meer heeft. Die hebben er dus baat bij om goedkoop tijdens hun tijdelijk verblijf in NL mobiel te kunnen telefoneren en internetten. Wat een mooie doelgroep voor Simyo om een paar honderdduizend nieuwe prepaid klanten te winnen! Maar dan moeten jullie wel buitenlandse creditcards gaan accepteren....
Badge +1
^^^^^^^^^^^^^ Mee eens!!!!!!!!!!!! 🆒
Reputatie 5
Badge +11
Ik bén het er mee eens. Ik por, en kan verder porren wat ik wil, maar er lijkt weinig beweging in te zitten :(
Onze moeder bepaalt nog altijd meer dan we beseffen...
Badge +1
Ja ik weet het, ergens is het wel jammer dat we zo geregeerd worden door "de techniek"... mensen kunnen niet meer zelf denken en beslissen, of dat KUNNEN ze wel, maar ze MOGEN het niet want de computer bepaalt wat wordt geaccepteerd 😞 Dat geldt niet alleen voor Simyo natuurlijk, je ziet het overal, zeker bij de enorme Internet postorder bedrijven! Bedankt voor alle moeite in ieder geval Ernst, ik waardeer het 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Geen dank SophiaB!

Ik moet door je reactie denken aan het volgende zinnetje:

"Compu'er says... No."
Badge +1
Maar zo is het WEL! :rolleyes:
Badge +1
Ik ben gezwicht 😞 In ruil voor 1 cent kado van Simyo, hebben mijn lieve ouders hun bankrekening beschikbaar gesteld voor het opwaarderen van mijn beltegoed. In april ga ik het allemaal eens uitgebreid uitproberen want dan ben ik daar.
Badge +8
Ik ben gezwicht 😞 In ruil voor 1 cent kado van Simyo, hebben mijn lieve ouders hun bankrekening beschikbaar gesteld voor het opwaarderen van mijn beltegoed. In april ga ik het allemaal eens uitgebreid uitproberen want dan ben ik daar.

Hoi SophiaB,

Bof je maar met zulke lieve ouders. Die 1 cent geven wij ze graag 😉 Sorry dat het via zo'n omweg moet..

Groetjes, Charlene

Reageer