.

Beantwoord

Als in Peru ben, krijg ik sms'jes met de tarieven van Vietnam. Hoe kan dat?

  • 24 April 2017
  • 3 reacties
  • 186 Bekeken

Ik ben recent 3 weken in Peru geweest en door het land getrokken.
In die tijd heb ik ruim 25 SMS'jes ontvangen met welkom in Vietnam en een overzicht van de kosten.
Nu weet ik dat de tarieven hetzelfde zijn, dus ik heb me nergens zorgen over gemaakt, maar ik vind het wel erg slordig.
icon

Beste antwoord door Samantha 25 April 2017, 12:13

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Björn Ehv

Die SMS-jes worden verzonden door de aanbieder in het land, niet door Simyo. Deze kan je meestal uitschakelen door een SMS naar een nummer in dat land te sturen, bijv. STOP naar 2000, je moet dan wel met je NL-simkaart +landnummer2000 gebruiken, voor België als voorbeeld +322000.

Ik snap niet dat je in Peru welkom in Vietnam krijgt.....

Of deze STOP SMS-jes gratis zijn vanaf een NL simkaart in het buitenland weet ik niet.
Hoi Franswon.

De SMSjes die ontving zijn afkomstig van 1300 (Simyo) en zijn in het Nederlands.
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat die afkomstig zijn van een Peruaanse provider.
Mede omdat mijn reisgenoten die een niet KPN provider hebben deze SMSjes niet kregen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Badge +7
Hoi Björn Ehv,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat je een beetje vreemd op kijkt als je in Peru sms'jes met de tarieven van Vietnam ontvangt. Ik heb hierover contact opgenomen met onze netwerkspecialisten, maar het 'klopt' wel. Het is een beetje een technisch verhaal, maar het komt erop neer dat je verbinding bij de providers in Peru via hetzelfde kanaal bij ons binnenkomt als verbruik bij providers in Vietnam. Dit kanaal kun je vergelijken met een IP-adres. Peru en Vietnam maken gebruik van hetzelfde IP-adres. Vandaar dat het netwerk geen onderscheid kan maken of je je op dat moment in Peru of in Vietnam bevindt.

Ik weet dat deze sms'jes verwarrend kunnen zijn. Gelukkig zijn de kosten die hiervoor in rekening worden gebracht, hetzelfde. Dit heeft dus verder geen invloed op je factuur. Wij zijn op de hoogte dat je deze sms'jes krijgt. Het is helaas niet heel eenvoudig aan te passen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@franswon Bedankt voor het meedenken 🙂

Reageer