.

Beantwoord

Zelfde SMS wordt iedere 30 minuten verzonden, hoe kan dit?

  • 29 November 2015
  • 4 reacties
  • 746 Bekeken

Iedere 30 minuten wordt hetzelfde SMS berichtje automatisch door mijn telefoon verzonden. Bericht heb ik al verwijderd en telefoon opnieuw opgestart. Wat kan ik nog meer doen om dit te stoppen?
icon

Beste antwoord door Naomi 30 November 2015, 17:48

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Margriet53, welkom op het Simyo forum!

Begrijp ik het goed dat je eigen telefoon uit zichzelf een sms verstuurd? Ik raad je aan om je simkaart te plaatsen in een andere telefoon. Wil je de sms dan verwijderen en je simkaart weer in je eigen telefoon plaatsen? Ik hoor graag of het probleem hiermee is opgelost.
Laat je ook weten van welk type telefoon je gebruikmaakt?
Beste Naomi, Ik heb natuurlijk zelf het SMS berichtje verstuurd, maar daarna bleef de ontvanger ieder half uur hetzelfde berichtje opnieuw ontvangen,terwijl ik het maar 1 keer verstuurd had. Mijn simkaart past niet in de andere telefoon die hier in huis is,dus dat kan ik niet proberen.
We hebben de ontvanger van het SMS-je gevraagd om te doen wat jij mij nu vraagt (de simkaart wissel), maar ik heb nog niet gehoord of dat het gewenste effect heeft gehad. Dit was een tip van simyo die we op internet gevonden hadden. Zodra ik hoor of het wel of niet geholpen heeft, zal ik het doorgeven.
Mijn telefoon is een Samsung S III Neo.
Reputatie 7
Badge +9
Het berichtje wordt in dit geval niet herhaaldelijk door jouw toestel verstuurd. Het probleem zit hem inderdaad in de telefoon van de ontvanger, die moet even doen wat Naomi heeft aanbevolen. Dat toestel stuurt namelijk geen ontvangstbevestiging terug naar de sms centrale, daarom wordt de sms steeds weer opnieuw doorgestuurd. Dit houdt overigens wel een keer op, ik meen na 48 uur.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Margriet53,

De uitleg van Scotsman is inderdaad wat ik je wilde vertellen :)

Zodra er een sms naar iemand wordt verzonden, gaat hij als het ware door onze mast heen. De mast wacht op een ontvangstbevestiging van de ontvanger. Geeft de simkaart of telefoon deze bevestiging niet af, zal het sms'je opnieuw aangeleverd worden. Dit kan doorgaan tot ongeveer 72 uur. Krijgen we hierna nog geen ontvangstbevestiging? Dan stoppen we met het afleveren van het sms'je.

Bij elk nieuw sms'je wat verstuurd wordt, zal dit proces herhaald worden. Als de simkaart in een andere telefoon wordt geplaatst, moet daar een sms'je op binnenkomen. Zodra dit gebeurd is, kan de simkaart weer in hun eigen telefoon geplaatst worden. De instelling voor de ontvangstbevestiging wordt overgenomen van de andere telefoon.

We horen natuurlijk graag of dit geholpen heeft 🙂 Het lijkt er in ieder geval op dat het probleem bij de ontvanger ligt.

@Scotsman, bedankt voor je duidelijke uitleg! Je slaat de spijker op z'n kop.

Groetjes,
Angela

Reageer