Skip to main content

.

waarom word er nergens vermeld dat je bepaalde tel nummers niet kan en mag bellen

die voorwaarden worden nergens vermeld

het zou wel duidelijkheid scheppen dat die voorwaarden er wel zijn

zodat je niet voor verassingen komt te staan

wat mij wel gebeurden

0909 nummers mogen niet gebeld worden

ook niet als je voldoende bel te goed hebt
Onder tarieven zie ik staan:

090X nummers: Niet toegestaan



Daarnaast bestaat ook dit artikel.



En dit sticky-topic.



Staat het dus nergens?



Op welke pagina zou het volgens jou moeten staan?
Hi Ceeslof,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat jammer dat je het gevoel hebt dat er dingen niet helemaal helder waren! Zoals Groentjuh aangeeft, staat deze informatie op verscheidene plekken op de website. Waar had je het liever zien staan, zodat het helemaal duidelijk is?



De reden dat het niet mogelijk is om naar deze zogenoemde service-nummers te bellen, is omdat het kan leiden tot enorme kosten. Het is dus lang geleden besloten om dit als bescherming in te voeren.



Heb je hier nog andere vragen over?



@ Groentjuh, dank voor je reactie!



Groetjes,

Jihane
hallo

het liefst op de home page van symio

waar je sim kaart aan kan vragen

niet iedereen gaat al de voorwaarden lezen

het zou net zo duidelijk moeten zijn

waar je kan lezen dat je 1 maand voor dat je tel nummer verkocht word gewaarschuwd word



Het is niet mogelijk om naar entertainmentnummers (0909/0906-nummers) te bellen.



deze regel is voor mij geen reden



er zijn op de radio soms leuke spelletjes waar ik wel aan mee wil doen

via mijn vaste tel kan dat ook al niet

ik vind dat wel jammer

je zou zo maar €10.000 kunnen winnen



het beperkt mij in het bellen wat eigenlijk vrij moet zijn zonder beperking

daarom klopt de reclame van symio ook niet



geen addertje onder het gras ????

jammer erg jammer
Hi Ceeslof,



Aha! Ik snap het. Het is natuurlijk wel moeilijk om te peilen wat iemand precies belangrijk vindt - het is niet mogelijk om alle informatie op de bestelpagina te zetten. Jij vindt dit dan belangrijk om te weten, terwijl andere mensen het belangrijk vinden om te weten hoeveel het internetten kost in Oeganda bijvoorbeeld.



Hoe denk je dat het handig zou zijn om hierin te differentiëren?



Groetjes,

Jihane
zijn er veel klanten van simyo die naar oeganda gaan????

het is al vrij gegeven dat iedereen voor het zelfde tarief in

europe kan bellen en internetten en ook in afrika

het gaat alleen niet zo snel als hier waar je met 4g kan internetten

Afrika heeft onze tech nog niet en dat weer iedereen

en dan nog heeft dat niks te maken met de beperkingen die

simyo hier op liegt

ik denk dat simyo zich beter kan richten het verbeteren en uitbreiden

van hun diensten en wat hier speelt is geen Afrika

want daar heb ik het niet over

wel zwak dat je dat excuus gebruikt

Afrika hahahahaha....we spreken over hier hahahaha
Ik weet het niet hoor maar volgens mij werd met de uitspraak over Oeganda slechts een voorbeeld gegeven over informatie plaatsen op de bestelpagina.



Tevens klopt je uitspraak niet dat iedereen tegen het zelfde tarief kan bellen en internetten in Europa en Afrika. Deze regel geldt alleen voor Zone 1 landen en Dat is de EU + wat extra landen.



Beetje jammer dus dat je nu afgeeft op andere terwijl je duidelijk niet hebt begrepen wat zij bedoelde.



Erg jammer.
Hi Ceeslof,



Zoals Ray (bedankt voor je reactie!) al aangeeft werd er met Oeganda slechts een voorbeeld gegeven. Hier had net zo goed de Verenigde Staten kunnen staan bijvoorbeeld.



Zoals eerder aangegeven is er besloten om service-nummers niet belbaar te maken door de hoge kosten die hierbij kunnen ontstaan. Als je daar verder nog vragen over hebt, hoor ik die graag!



Groetjes,

Niels

Bellen van servicenummers kan wel!

Gewoon even aangeven via de Simyo klantenservice en na het opnieuw opstarten van je telefoon kan je ze gewoon bellen.

 

En zo kan je ze ook weer laten blokkeren.

Wellicht handiger als je dit zelf kon doen via de Simyo-app.


@Dr.Strangelove Ja nu wel. 6 jaar geleden, want zo oud is dit topic, niet.


Hi @Dr.Strangelove,

Bedankt voor je bericht. Wat je zegt klopt helemaal! Het is inmiddels inderdaad mogelijk om het bellen naar servicenummers in (of uit) te schakelen op verzoek, dit kun je via onze klantenservice regelen.

Omdat dit een best oud topic is, zal ik dit topic sluiten. Mocht je het bellen naar servicenummer in willen laten schakelen, open dan gerust een nieuw topic of neem contact op met onze klantenservice hiervoor. 🙂

Groetjes,
Roeqajja