.

Beantwoord

Wat is mijn simkaartnummer?

  • 19 January 2016
  • 13 reacties
  • 214 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb voor de overstap naar Ben het simkaartnummer van mijn huidige simkaart nodig om mijn nummer te behouden. Ben accepteert echter niet de 8-cijferige code die op mijn simkaart staat. Op andere fora heb ik gelezen dat Ben een 18/19-cijferige code zou vereisen.
Mijn vraag is hoe ik achter die code kan komen, zodat ik de procedure kan doorzetten en mijn nummer kan blijven gebruiken. Kan een van jullie medewerkers mij die wellicht opsturen?

Mvg,

Jannes Broekman
icon

Beste antwoord door franswon 19 January 2016, 22:18

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Jannes Broekman,

Welkom op het forum van Simyo.

Jammer dat je hier weggaat :(

Ben heeft inderdaad moeite met de 8 cijferige nummers van KPN (dus ook Simyo)

Ze kunnen het echter wel! De portering van het nummer wordt altijd verzorgd door de nieuwe provider, zij moeten dus de oplossing vinden. Jouw 8 cijferig nummer is legitiem en Ben moet dit kunnen regelen, eventueel moet Ben dan maar contact met Simyo/KPN opnemen.

Misschien kan je ze een beetje helpen met deze app http://www.smartphone.nl/tips/simkaartnummer-vinden/
Ik weet niet of deze het 8 cijferige nummer retourneert of het volledige nummer, dat moet je maar even uitproberen.

Edit: bij mij zie ik het volledige nummer!

Succes en misschien tot ziens bij Simyo, 6 x op rij de beste mobiele provider van Nederland volgens de Consumentenbond
Ben heeft al maanden moeite met het accepteren maar oplossen doen ze niet. Schijnbaar willen ze geen klanten vanaf het KPN netwerk. Gaat teveel tegenvallen 😃
Reputatie 7
Badge +9
Ray, Ben lost wel een keer op 🙂
Badge
Hartelijk dank voor het snelle antwoord.
Ik heb via de pagina de ICCEI op mijn iPhone weten te vinden, maar deze code werkt nog steeds niet...
Het is een heel gedoe. Ik ga morgen Ben maar eens bellen.

Bedankt!
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Jannes,

Welkom op het forum van Simo. En jammer dat je weer van het forum afgaat omdat je bij ons weg gaat als klant :(

Ik had geen beter antwoord kunnen geven dan dat franswon heeft gedaan. Dit 'probleem' is ons bekend, maar ligt inderdaad bij Ben. Het acht-cijferige nummer op je simkaart, is het juiste nummer.

Ik ben wel benieuwd waarom je wil overstappen naar Ben. Wil je dit met ons delen?

@franswon, het perfecte antwoord. Dank je :$

Groetjes, Angelica
Ik had toch maar eens bij Ben gevraagd of kunnen uitleggen waarom het nog steeds niet kan zoals het hoort.
Dit was de uitleg;


Hoi Ray, bedankt voor je bericht! Ik heb inderdaad al een tijdje last van dit probleem, en ik kan je verzekeren dat er aan gewerkt wordt smile-emoticon

Wel heel fijn dat ik iemand van hun forum spreek nu, want zo kan ik wellicht een 'workaround' doorgeven via jou!

Wanneer klanten vanaf Simyo of andere providers met 'ongeldige' simkaartnummers nummerbehoud aan willen vragen, kan dit in de tussentijd gedaan worden door hun bestelling telefonisch door te geven via 0800-2462468. Dit nummer is gratis te bereiken voor bestellingen en verlengingen, en is direct aan mijn interne systeem gekoppeld, wat het huidige probleem met de site omzeilt smile-emoticon

Groeten van Ben


Let op het nummer wat er staat. Dit nummer is voor bestellingen en niet de klantenservice.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Raytje,

Wat goed dat je navraag hebt gedaan 🙂. Ondanks dat het fijn is om de workaround te weten, is dit niet iets wat ik persoonlijk ga promoten. Het is voor nieuwe klanten van Ben ook goed om te weten dat de administratie daar helaas niet in orde is. Natuurlijk zijn jullie vrij om dit wél te doen 😉.

Groetjes, Tiury
Echt promoten ga ik het niet doen hoor. Heb het 1x gepost en daarmee is het klaar. Ik was gewoon nieuwsgierig naar hun antwoord over het 8 cijferige simkaart probleem. Dat is wat je hierboven kan lezen.

Die Workaround plaatsen ze maar op hun site.
Reputatie 6
Badge +10
Die Workaround plaatsen ze maar op hun site.

Precies dat, Raytje :8! Het verbaast me ook echt waarom ze dit inmiddels niet gewoon technisch op hebben kunnen lossen. Toch maar een neef bij T-Mobile aan z'n jas trekken.

Groetjes, Tiury
Good afternoon,

Can I get please my SIM card number with 18-19 digits to be able to switch to an other provider?

Thanks!
Reputatie 7
Badge +9
Simyo sim cards have an 8 digit number which you can find on Mijn Simyo. If this number is not accepted by the other provider you need to contact them (or stay with Simyo, ha ha).
Reputatie 7
Badge +9
Hi gb9542,

You can try this app http://www.smartphone.nl/tips/simkaartnummer-vinden/

It's in Dutch, but when you open the link in Google Chrome it's easy to translate it.
Reputatie 7
Badge +10
Hi gb9542,

Welcome to our forum!

Ohno, don't leave us 😞 May I ask why you want to switch your provider?

You already got the right answer from Scotsman! I can't give you any more information than he did. I see that Franswon gave some extra tips and trick. Can you let us know if everything worked out for you?

@Scotsman & Fransown, thanks you so much for helping out :)

Best regards,
Angela

Reageer