.

Beantwoord

Wat is 0031653131313 voor nummer/Waarom Martinique?

  • 7 May 2014
  • 7 reacties
  • 1309 Bekeken

Badge
Ben met een andere simyo klant aan het bellen/sms'en. We krijgen dus het nummer van de berichtencentrale te zien (0031653131313). Maar we zien ook verschillende landen staan: België en Verenigd Koninkrijk (dat klopt) en Martinique ??? Hoe kan dat dan? Daar kennen we niemand!
icon

Beste antwoord door Tiury 8 May 2014, 15:45

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hallo meen71.

Krijg je het nummer van de berichtencentrale te zien tijdens bellen/sms?
Dat is vreemd, normaal gebeurt dat niet. Al helemaal tijdens bellenen ook niet bij sms.
En bij sms ontvang je het bericht met nr van verstuurder. / je kiest het nummer van degene waar de sms naar toe moet.
Krijg je dat te zien op de telefoon, Echt vreemd.

Probeer eens of het helpt i.p.v.  0031653131313
+31653131313

Heb je misschien ontvangstbevestiging aangevinkt op je telefoon? (instellingen (sms berichten))

Groet,
Friesian
Badge
Nee, op de site bij verbruik. Maar ik snap niet waarom Martinique? Daar zijn we niet geweest en kennen daar ook niemand die daar is geweest!
Nee, op de site bij verbruik. Maar ik snap niet waarom Martinique? Daar zijn we niet geweest en kennen daar ook niemand die daar is geweest!


Dan heb ik toch een vraag, ik ben net als jij ook een simyo-klant.

Er is toch geen sprake van een sms-betaaldienst?
(staat er bij Martinique een onbekend nummer?)

Mocht dat zo zijn, onbewust.
Controleer het dan https:// http://www.payinfo.nl/

Groet,
Friesian
Badge
"Het nummer +31653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS-berichtencentrale. Via deze computer worden SMS-berichten verstuurd.

Wanneer je een SMS-bericht verstuurt, dan wordt dit altijd eerst naar de SMS-berichtencentrale verstuurd. Vanaf deze centrale wordt de aflevering van het SMS-bericht geregeld door de provider van de ontvanger.

In de volgende gevallen zie je dit nummer in je verbruik staan:
• SMS-berichten die vanuit het buitenland verzonden worden aan Nederlandse mobiele nummers
• SMS-berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
• SMS-berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd "
Badge
En ik lees net op ander draadje: "Ik heb het net even gevraagd en bij iedereen die vanuit Frankrijk belt ziet Martinique staan. Het tarief dat in rekening wordt gebracht klopt alleen de naam vanwaar er gebeld wordt klopt niet."

Opgelost, maar ik vind het wel erg vreemd zo!
Hallo meen71.

Beschrijving #5 dat wist ik al.

#6 niet.

Er zijn sms betaaldiensten actief (meestal buitenland) waar je voor moet oppassen.
Daarom mijn vraag....
Ik vind het net als jij ook vreemd.
Maar wat telt, het is opgelost.

Kan niet beter, zou ik zeggen, als het opgelost is!

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi meen71,

Wat een goede vraag stel je!

Je hebt de vraag eigenlijk zelf al beantwoord 😉

"Het nummer +31653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS-berichtencentrale. Via deze computer worden SMS-berichten verstuurd.

Wanneer je een SMS-bericht verstuurt, dan wordt dit altijd eerst naar de SMS-berichtencentrale verstuurd. Vanaf deze centrale wordt de aflevering van het SMS-bericht geregeld door de provider van de ontvanger.

In de volgende gevallen zie je dit nummer in je verbruik staan:
• SMS-berichten die vanuit het buitenland verzonden worden aan Nederlandse mobiele nummers
• SMS-berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
• SMS-berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd "


Maar dit verklaart inderdaad nog niet waarom Franse providers er voor kiezen om hier Martinique op te geven. Een tijdje geleden heb ik dezelfde vraag gehad en heb ik hiervoor de KPN specialisten moeten bellen.

Het heeft niet te maken met een betaalde SMS-dienst. Maar het heeft te maken heeft met het registratie gemak van Franse providers. Zo valt het in een andere categorie in het systeem en kunnen ze het sneller verwerken en naar ons toesturen (en andere providers) 🙂

Heb ik hiermee je vraag en eigen antwoord wat kunnen verduidelijken?

Dankje voor het meedenken Friesian 🙂

Reageer