.

Beantwoord

Waarom zijn er kosten in rekening gebracht voor het bellen naar een 0800 nummer?


Badge
Goedemorgen,
Gisteren gratis 0800 nummer gebeld, de belminuten zijn als servicekosten van mijn bundel gehaald. Waarom is dat?
Groet.
icon

Beste antwoord door Caspar 15 July 2016, 17:05

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Weet je zeker dat het geen 0900 nummer was?
Badge
Hoi Scotsman, heb nog ff gecheckt maar het is een 0800 nummer.
Reputatie 7
Als het niet te privé is, kun je het gebelde nummer eens met ons delen?
Badge
Gooi hier alles open 😉 Nummer 0800 0620
Reputatie 7
Niet alles open gooien hoor....:8

Ik begrijp dit ook niet. Volgens de tarievenpagina (https://www.simyo.nl/tarieven/servicenummers) zou dit nummer inderdaad gratis moeten zijn.
Maar, en dat ligt aan mij, ik ging er altijd vanuit dat je bij het bellen van een dergelijk nummer nog altijd je mobiele belkosten betaalt......
Reputatie 5
Badge +9
Hoi A'rie,

Wat vervelend dat je denkt dat er kosten in rekening worden gebracht voor een 0800-nummer.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en naar je verbruik gekeken. Ik zie dat er geen extra belminuten of kosten in rekening zijn gebracht. Het kan zo lijken op de manier waarop het weergegeven wordt. Jammer dat het onduidelijk is, maar er zijn geen kosten of iets dergelijks in rekening gebracht. Dit heb ik teruggerekend door jouw belminuten van de overige belletjes bij elkaar op te tellen en te kijken hoeveel belminuten je dan over zou moeten hebben. Toen zag ik dat het gewoon klopte en het 0800 nr geen extra kosten in rekening heeft gebracht. Klopt dit ook op jouw Mijn Simyo?

@ Scotsman en RicoK bedankt voor de hulp mannen!!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Caspar,
Wat aardig dat je de minuten bent gaan optellen, thanks! Op dond 14 juli staat dat er 33 minuten binnen mijn bundel zijn gebeld gebeld waarvan twee 0800 gesprekken, beide ongeveer 15 minuten. Binnen mijn bundel bellen is toch gelijk aan kosten?
Groet,
Annemarie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi A'rie,

Op 14 juni is er inderdaad voor 33 minuten gebeld. Eén minuut hiervan was naar een ander nummer, en de overige 32 minuten waren naar 0800-nummers. Ik kan je garanderen dat die 32 minuten niet van je belminuten zijn afgetrokken. Ik heb zojuist (net zoals Caspar eerder heeft gedaan ;)) alle minuten bij elkaar opgeteld. Ik zie dat je intussen in totaal 80 minuten van de 300 verbruikt hebt. Als je alles bij elkaar zou optellen [b]inclusief[/b[ die 32 minuten, dan zou je uitkomen op veel meer van 80. Die 80 verbruikte minuten zijn alles behalve die 32 minuten juist.

Alles klopt gewoon, dus.

Heb je nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane en de mannen,
Helder, kan ik in ieder geval nog lekker bellen binnen de bundel. De melding 'gebeld binnen de bundel' brengt me op het verkeerde been. In het vervolg ga ik ook maar tellen 🙂. Ennuh al tellend ben ik een tevreden Smyo gebruiker. Bedankt voor jullie reacties
Reputatie 5
Badge +8
Hoi A'rie,

Ik begrijp de verwarring. Fijn dat het met behulp van mijn collega's duidelijk is geworden. En nog veel fijner dat je een tevreden Simyo klant bent ;)

Voor nu graag gedaan en mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Sean

Reageer