.

Beantwoord

Waarom wordt mijn Prepaid nr. maar niet overgezet naar Sim Only?

  • 10 October 2014
  • 13 reacties
  • 678 Bekeken

Via belsimpel kocht ik een samsing galaxy ace 4 met een contract van Simyo.
Nummerbehoud is aangevraagd.
Ik heb prepaid van Simyo en ga naar Simyo.
Hoe kan het dat ik nog steeds niet ben aangesloten?
En hoe kan het dat ik dan een stupide mail krijg van Simyo over mijn vorige provider
over het accoord gaan met nummerbehoud terwijl ze dat nota bene zelf zijn!?

Belsimpel had contact gezocht met Simyo en kreeg te horen dat Simyo dat zelf
zou afhandelen. Nou, dat heb ik gemerkt!
Ik ben dus al vanaf 26 september bezig om bij mijn eigen provider nummerbehoud
te krijgen en ondertussen kan ik dus die telefoon alleen gebruiken met een prepaidkaartje.
 
Ligt het aan mij of is dit nou echt te triest voor woorden?
icon

Beste antwoord door Kim 13 October 2014, 16:49

Bekijk originele reactie

13 reacties

Ze steken dat abonnement maar in een plekje waar de zon niet schijnt, ik neem een andere provider.
Reputatie 7
Badge +9
Beste Marcel Blauw, welkom op het Simyo forum!

Heel vervelend wat er gebeurd is, ik kan niet achter de schermen kijken, ik ben zelf ook maar klant bij Simyo. Ik weet zeker dat een moderator maandag dit oppakt. In het weekend is webcare in principe dicht, je hebt kans dat een moderator morgen toch, als extra service, dit oppikt, maar dat is niet zeker.

Als ik jou was zou ik nog even wachten met overstap, Simyo is gewoon een prima provider. Er werken daar mensen (met computers), mensen maken fouten, computers zijn niet feilloos, maar uit ervaring weet ik dat de klant centraal staat bij Simyo.
Ik krijg dit als antwoord:
Beste heer Blauw,

Wij hebben actieve aansluitingen op uw naam bekeken en zien dat u naast deze aansluiting ook een prepaid aansluiting heeft. Als u wilt overstappen van prepaid naar Sim Only, met nummerbehoud, kan dit alleen via Mijn Simyo. Het is niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen met nummerbehoud, als u overstapt van prepaid naar Sim Only.

Voor uw nieuwe Sim Only aansluiting is er geen aanvraag van nummerbehoud bekend. Wij zien wel dat u bezig bent geweest met de aanvraag, maar deze niet afgemaakt heeft.


Wat verwachten ze nog meer nadat ik via Belsimpel een telefoon bestel
(die heb ik allang binnen) en nummerbehoud heb aangevraagd?
Zolang ik geen nummerbehoud heb gaat mijn abonnement niet in en tegelijk
schijnt nummerbehoud niet mogelijk te zijn van prepaid naar abonnement.
Via een andere provider kan dat namelijk wel, óók bij prepaid!

Zolang je maar betaald (prepaid)  dan gaat alles goed maar owee als je een
doodnormale service vraagt, dan zijn ze blijkbaar niet thuis.

Waar een (on)wil is, is (g)een weg.

Ik heb het helemaal gehad met die zooi maar ik heb ze tot woensdag de tijd gegeven.
Is het dan nog niet voor elkaar dan acht ik dat contract ontbonden.
Belsimpel treft geen enkele blaam, die hebben gedaan wat ze moesten doen.
Reputatie 7
Badge +9
De normale route voor klanten is dat ze via Mijn Simyo overstappen, zodat de automatische systemen dit kunnen afhandelen. Deze zelfde systemen werken hier tegen. Vandaar dat je deze email krijgt.

In andere topics kun je lezen dat de overstap, die je wil  maken, mogelijk is. Echter is er wat hulp van de klantenservice voor nodig.
Badge +6
Hoi Marcel Blauw,

Ik heb hier vandaag even telefonisch contact met je opgenomen om het zo spoedig mogelijk voor je in orde te kunnen maken dat we je Prepaid nummer gaan overzetten naar je Sim Only, want helaas was er een boel onnodige verwarring ontstaan :(

We zullen morgen het nummer overzetten naar je Sim Only.

Ik hoor het graag van je of de overzetting goed is verlopen! :)

@franswon & Groentjuh, dank jullie wel voor het meedenken! 🙂
Vandaag ben ik gebeld en alles zal in orde gemaakt worden.
Ook kreeg ik nog mail met daarin de vraag om de nieuwe simkaart te activeren.
Aangezien ik dat op 4 october al gedaan had neem ik aan dat dat niet meer nodig is.

Verder wacht ik het maar weer af, al denk ik wel dat het nu gaat lukken.

Maar ik blijf het heel vreemd vinden dat je niet zomaar MET nummerbehoud kan
overstappen van prepaid naar abonnement
Reputatie 5
Badge +11
Hi Marcel Blauw,

De moeilijkheid zat 'm er onder anderen in dat de bestelling via Belsimpel ging. Wanneer iemand met z'n prepaid overstapt via Mijn Simyo is het in een dag geregeld...
Gelukkig heeft -Kim het kunnen regelen voor je 🙂
Beste Ernst, beste Kim,
ben via mijn simyo overgestapt naar sim only met nummerbehoud. Krijg te zien, dat ik beltegoed en alles heb, maar mijn sim kaart blijft geblokkeerd. Waar liegt het aan?
Groet
Reputatie 5
Badge +11
Hoi andreas breiter, welkom op het Simyo forum!

Om de één of andere reden is je simkaart na je overstap naar Sim Only niet geactiveerd. Hij was geblokkeerd omdat je geen beltegoed meer had, namelijk.
Ik heb je simkaart nu gedeblokkeerd en omdat je dit al sinds 1 oktober had, heb ik ook meteen de helft van je abonnementskosten van deze maand gecrediteerd. Anders betaal je voor iets dat je niet had, toch?
Hallo Ernst, ja het werkt nu. Prima en bedankt! Groet Andreas
Hallo Ernst, het werkt nu. Prima! Bedankt en Groet Andreas
Hoi Ernst,
Bedankt, het werkt weer! En ook voor de credits ;)
Groet Andreas
Reputatie 4
Badge +10
Hoi andreas breiter,

Graag gedaan. Fijn om te horen dat je weer tevreden bent :)

Graag tot ziens op het forum.

Reageer