.

Beantwoord

Waarom worden er zoveel sms'jes naar het buitenland gestuurd?

  • 8 April 2016
  • 4 reacties
  • 147 Bekeken

Badge
die smsjes naar het buitenland waarvan jullie beweren dat ze van facetime afkomstig zijn, komen nu ook midden in de nacht. dat is toch niet mogelijk? mijn zoon ligt dan te slapen!
kijk voor de grap eens even naar zijn verbruik; zijn beltegoed loopt naar beneden-weliswaar met beetjes- maar hij gebruikt zijn telefoon nauwelijks... en toch ruim 15 euro op!
heb echt nog nooit zo iets raars meegemaakt als bij jullie!
icon

Beste antwoord door Caspar 8 April 2016, 17:17

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi piep,

Wat raar dat er zoveel beltegoed is opgegaan aan 'FaceTime' sms'jes!

Wanneer deze vaker worden gestuurd komt dit meestal doordat het toestel opnieuw wordt aangemeld, zoals bijvoorbeeld als de simkaart eruit wordt gehaald. Dan moet de dienst zich opnieuw aanmelden.

Ik heb naar de aansluiting gekeken die bij jouw forum-account hoort en zie dat er 0,49 cent aan dit soort sms'jes is verbruikt. Je had het zelf over 15 euro, bedoel je dat er 15 euro aan sms'jes zijn verstuurd? Want dat zie ik namelijk niet terug :S

Ik heb in ieder geval de kosten voor de teveel gestuurde sms'jes vergoed 😃 Ben je hier blij mee?

Groetjes,
Caspar
Badge
nee dat bedoel ik niet; die smsjes is 1 ding maar de rest van het geld gaat op aan steeds heel even internergebruik. steeds een paar cent maar dit iedere dag een paar keer. zo gaat het tegoed wel op. internet uitzetten werd door jullie als optie genoemd maar dat is toch onzin? ik wil dat mijn zoon via whatsapp bereikbaar is vandaar dat we een prepaid hebben gekozen waarmee je kunt internetten. maar eigenlijk kan dit dus niet
Als je prepaid wilt met internet is het wel verstandig om een internetbundel te nemen. Anders betaal je veel meer voor het verbruik van internet wat betaald word van je beltegoed. En ja, als internet aanstaat op de telefoon maakt hij constant verbinding en dus verbruikt hij.

De optie internet uitzetten op je Mijn Simyo word geadviseerd als de klant geen gebruik wilt maken van internet

https://www.simyo.nl/popup/tarieven-prepaid
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Piep,

Bedankt voor de extra uitleg.

In dit geval sluit ik me aan bij Raytje. Op het moment dat je alleen wilt Whatappen met een telefoon, zal er toch een internetverbinding opengezet worden. Dit betekent dat er ook andere dingen gebeuren op de telefoon. Dit hoeft allemaal niet door jouw zoon uitgevoerd te worden, maar doet de telefoon in de meeste gevallen zelf. Dit zijn achtergrond processen die lopen op de telefoon.

Gelukkig kun je zelf al veel uitzetten. De uitleg hiervoor vind je hier. Helpt dit een beetje?

De beste oplossing is degene die Raytje aankaart. Het aanschaffen van een internetbundel. Heb je de link bekeken die hij heeft meegegeven? Ik hoor het graag van je als je nog vragen hebt.

@Raytje, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela

Reageer