.

Beantwoord

Waarom valt mijn telefoonverbinding Simyo telkens weg?

  • 14 May 2016
  • 9 reacties
  • 262 Bekeken

Ik heb een Huawei P6 van 2014. Ik heb begrepen dat dat een wat ouder toestel is. Ik heb ook begrepen dat Android 4.4 hierop niet automatisch geupdate is (omdat het toestel te oud is, nieuwere versies van de Huawei P6 schijnen het wél te doen). Omdat ik niet de laatste Android update heb, kan ik mijn telefoonboek niet downloaden vanaf mijn audiosysteem in mijn Opel Corsa 2014. Dat tot daar aan toe, maar wat veel erger is: mijn telefoonverbinding valt geregeld weg. Ik krijg dan het bericht dat ik opnieuw moet opstarten omdat er een nieuwe SIM-kaart in zit. En als ik dan opnieuw opstart gaat het weer een uurtje of zo goed, maar dan heb ik zomaar geen netwerk meer (en ben ik dus onbereikbaar). Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb geprobeerd Android 4.4 te uploaden, maar dat lukte me niet. De upload kan ik nergens vinden.
icon

Beste antwoord door franswon 14 May 2016, 16:40

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo karelkroon,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik weet niet of jouw probleem via een software-update verholpen wordt, maar het is het proberen waard.

Op een website vond ik een handleiding om handmatig naar 4.4 up te graden. https://www.droidapp.nl/toestellen/huawei-ascend-p6-bezitters-kunnen-update-android-4-4-kitkat-nu-zelf-installeren/

Succes!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi karelkroon,

Ook namens mij welkom op het forum!

Vervelend dat je telefoonverbinding regelmatig wegvalt. Is het je al gelukt om de telefoon te updaten?

@franswon, bedankt voor je hulp!!

Groetjes,
Caspar
Ik heb de update gevonden op de manier zoals hierboven aangegeven. Ik heb de 1,2 Gb grote folder op de SD card gezet, ik ben naar "lokale update" gegaan en ik heb vervolgens "Bevestigen" ingetoetst en dan komt er een bericht: Verkeerd. Het upgradepakket werd niet gevonden. Bevestig het upgradepakket en voer vervolgens de upgrade uit. OK

Het toestel vindt de software niet. Wat moet ik nu doen?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi,

Ik weet dat ook niet precies, ik zie dat je de vraag ook gesteld heb op droidapp.nl, ik hoop dat je vlug een antwoord krijgt.
Ben net bij de KPN winkel geweest en daar werd me verteld, dat ik ook online kan downloaden. Dat geprobeerd, maar de Huawei vindt geen updates. Heb ik iets verkeerd gedaan? ik heb een Huawei P6 U06.

Wat het downloaden op de SD card betreft: eerst heb ik de update gedownload naar mijn pc en van daar af met een kabeltje naar de SD card van mijn telefoontje.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi karelkroon,

Wat jammer dat de telefoon zo tegen loopt te spartelen en je niet kunt updaten! Onze moderators weten veel, maar hebben maar tot een zekere hoogte verstand van telefoons. We zijn hier namelijk niet in getraind, omdat we een Sim Only provider zijn 😞. Nooit leuk om te vertellen, maar ik heb geen idee hoe je dit op de officiële manier oplost.

Toch denk ik net als franswon dat een update dit niet direct gaat oplossen. Ik wil je daarom ook vragen om even een andere simkaart in jouw telefoon te testen, zodat je zeker weet dat het niet aan de simkaart ligt of de simkaart lezer. Is dat misschien een idee?

Groetjes, Tiury
Dag Tiury,
Ik heb een Lycamobil SIM-kaart erin gedaan en nu blijft de telefoon in functie. In de auto doet hij het ook, ook het telefoonboek kan ik downloaden en gebruiken. Maar de upgrade naar 4.4 blijft nog steeds niet mogelijk. Ik heb nog steeds Android 4.2.2
mvg Karel Kroon
Reputatie 7
Badge +9
Hoi karelkroon,

Het lijkt er dus nu wel sterk op dat de Android-versie in dit geval niet de schuldige is. Met een andere simkaart doet de telefoon het dus wel, mijn vermoeden is dus dat jouw Simyo-simkaart niet meer 100% fit is. De oplossing lijkt me dus een andere simkaart, te bestellen via Mijn Simyo (in dit geval dus jouw Simyo :)) https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_simkaart
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Karelkroon,

Goed dat je een andere simkaart in jouw telefoon hebt getest.

Ik zie dat je het advies van Franswon hebt opgevolgd, en een nieuwe simkaart hebt besteld. Laat je ons weten of deze wel goed functioneert in jouw telefoon?

Groetjes,
Sean

@Franswon bedankt voor je reactie!

Reageer