.

Beantwoord

Waarom lukt me niet te bellen terwijl ik wel bereik heb?

  • 24 April 2016
  • 6 reacties
  • 309 Bekeken

Ik heb een iPhone4s, IOS 9.3,1
Mijn verbinding is 3 van de 5 bollen op KPN.

Maar bellen of SMS'en gaat niet.
Wifi Wel maar dat is niet echt relevant.

Als ik hem opnieuw opstart kan ik 1x bellen, daarna niet meer..
Netwerk reset, hetzelfde.
Volledig factory default gereset, hetzelfde.

Uit ellende nieuwe SIM besteld,
1x bellen, daarna niets meer.

Suggesties?
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 April 2016, 10:42

Bekijk originele reactie

6 reacties

Voor de zekerheid doe eens een kruistest....jouw sim andere foon, vice versa.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi hrobijans,

Wat vervelend dat het je niet lukt om te bellen terwijl je wel bereik lijkt te hebben.

Je zegt al meerdere dingen geprobeerd te hebben. Ik heb voor de zekerheid toch nog een reset uitgevoerd. Doe je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen. Verder raad ik een kruistest aan zoals Friesian al aangaf.

Ik hoor graag van je!

@Friesian bedankt voor je hulp

Groetjes,
Caspar
Badge
Hier tobben wij nu ook al 2 maanden mee! Ook iphone 4S iOS9 met laatste update. Probleem al sinds februari nog onder iOS 8 trouwens. En van de ene op de andere dag, dus niet nadat er een update was gedaan.

Alles geprobeerd. Uit/aan, netwerkinstellingen gereset. Simyo heeft ook gereset en daarna een nieuwe simkaart gestuurd (waarvoor dank!) maar het baat allemaal niets.

Telefoon terug naar fabrieksinstellingen om software fout uit te sluiten. We hebben idd ook de sims gewisseld met een iPhone 4, het ligt niet aan de simkaart maar aan de telefoon.

Maar het kan geen hardware probleem zijn, want dan zou de telefoon het helemaal niet doen. Hij doet het na iedere poging 1x en dan is het weer afgelopen...

Als 3g/mobiele data wordt uitgezet kan je wel bellen en gebeld worden, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van zo'n abonnement. Ik weet echt niet meer waar we het in moeten zoeken...
Badge
Voor de zekerheid doe eens een kruistest....jouw sim andere foon, vice versa.
Wij hebben dit inderdaad gedaan en dan blijkt dat het niet aan de sim ligt, maar aan de telefoon.

Meer schiet je er niet mee op, want oké, telefoon, dus terug naar fabrieksinstellingen. Probleem blijft.

Maar een hardware probleem is het niet, immers, dan kon de telefoon helemaal geen netwerkverbinding maken, stuk=stuk. Hij doet het 1x en dan niet meer, zoals hrobijns al duidelijk omschrijft.

Software probleem is uitgesloten door de factory reset.

Dit is een heel vreemd probleem. Waardoor er toch " iets" mis moet gaan tussen telefoon-netwerk provider en dat is dus niet op te lossen door een nieuwe simkaart of reset aan de kant van Simyo.
Reputatie 7
Badge +9
Neem de telefoon mee naar de Genius bar van een Apple Store. Er is duidelijk een probleem met de iPhone (hardware dan wel software) en zij kunnen vaststellen wat er aan de hand is.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi dcl,

Zoals je aangeeft is er niets met de simkaart aan de hand (ook mede omdat je een nieuwe simkaart hebt gekregen) die functioneert in een andere telefoon. Klinkt misschien een beetje makkelijk, maar heb je de telefoon al eens gesynchroniseerd met iTunes en hierbij de Simyo netwerkinstellingen overgenomen? Je behaalt overigens hetzelfde resultaat door de telefoon een soft reset te geven door de home knop en aan/uit knop vast te houden tot je het Apple logo ziet.

Werkt dit niet, is het echt verstandig even langs Apple te gaan, want ik kan helaas met zekerheid zeggen dat het niet aan de Simyo simkaart ligt :)

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp Scotsman!

Reageer