.

Beantwoord

Waarom krijgt de ontvanger van een sms'je het bericht 50 keer?

  • 10 June 2016
  • 4 reacties
  • 214 Bekeken

Wij zijn net naar vakantie geweest in het buitenland. Voor die tijd hadden we dit probleem niet.

Als ik een smsje stuur naar mijn vriend (en dit begon in het buitenland), dan ontvangt hij dit smsje soms wel 50x of nog vaker.
Als ik dan een nieuw smsje er achteraan stuur, dan ontvangt hij deze niet.
Heel vervelend dus.

En ook nu we terug zijn in nederland en ik hem een sms stuurde, ontving hij deze weer minimaal 30x. En een daarop volgend smsje ontving hij niet.
Wat kan hier aan gedaan worden? Mvg.
icon

Beste antwoord door Scotsman 10 June 2016, 12:09

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Je vriend vindt het vast leuk om SMSjes van jou te ontvangen, maar 50 keer dezelfde hoeft ook weer niet.

Het zou kunnen dat het probleem niet zo zeer aan jouw kant ligt, maar aan die van je vriend (zijn toestel of zijn provider).
Bij voorbeeld als de bevestiging dat de SMS goed is binnen gekomen op het toestel niet verzonden wordt door het toestel of niet goed verwerkt wordt door de provider.

Gebeurt dit ook met SMSjes die anderen sturen naar je vriend? Welk toestel heeft hij? En bij welke provider zit hij?
Bedankt Wim voor je reactie,

Het is inderdaad ook gebeurd met smsjes die hij ontving van zijn moeder. Hij heeft een samsung toestel, al wat ouder model en hij zit bij T-Mobile.
Dus misschien verstandig om ook eens daar de vraag neer te leggen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet vrijwel zeker dat het probleem aan het toestel van je vriend ligt. Hij moet de simkaart even in een ander toestel plaatsen, en wachten tot het sms'je weer binnenkomt. Na lezing de sms verwijderen en de simkaart weer terug plaatsen in zijn eigen toestel dan is het probleem voorlopig weer verholpen.
Reputatie 5
Badge +8
Hi Michella,

Welkom op het Simyo Forum!

Vervelend dat je die sms'jes van je vriend zo vaak binnenkrijgt! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zoals Scotsman al aangaf is de kans groot dat het aan de aansluiting of het toestel van je vriend ligt. Je vriend kan inderdaad zijn simkaart in een ander toestel stoppen, zodat er dan wel een ontvangstbevestiging binnengehaald kan worden. Vooral het feit dat hij dit fenomeen ook bij andere mensen meemaakt, en dat jij het alleen bij hem hebt, wijst die kant op.

Hou je ons op de hoogte als je weet wat er speelde? ;)

Groetjes,
Sean

@ Scotsman en Wimj12: Thanks voor jullie reacties!

Reageer