.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen vanwege een beperking door FDN?

  • 23 November 2017
  • 37 reacties
  • 15446 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hallo allemaal
alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht
sinds vanmiddag wil ik bellen met de mob telefoon
en krijg dit in beeld
uitgaande oproepen worden beperkt door FDN
ik heb een archos telefoon met android besturing
heeft of weet iemand de oplossing voor het probleem
m.v.g. Ben Lohman
icon

Beste antwoord door Ray 24 November 2017, 09:24

Bekijk originele reactie

37 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Lecoqsportif, 

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je niet normaal gebruik kunt maken van onze diensten! Dat gaan we zo snel mogelijk voor je oplossen 😇

Heb je dit probleem bij ieder gesprek of gebeurt het af en toe? En gebeurt dit op één locatie of heb je er overal last van? 

Ik zal je simkaart in ieder geval even een reset geven op ons netwerk. Kun jij zo je toestel voor een paar minuten uitschakelen en dan weer aanzetten? En ons laten weten of het geholpen heeft? 😃

Ik hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Badge

Hallo,

Hoewel het verhaal 2 jaar geleden heeft gespeeld bij Ben Lohman, leek het probleem van hem erg op dat van mij. Begin van dit jaar (2020) heb ik een nieuwe mobiele telefoon aangeschaft. (Een Cubot P30 pro).  Ik maak heel weinig gebruik van de telefoon om te bellen, maar in sommige gevallen lijkt hij in storing te vallen. Kort nadat ik verbinding maak (of krijg, indien iemand mij belt). De telefoon begint te piepen en te kraken  en lijkt alsof je een faxnummer hebt gebeld (precies dat geluid) Het gesprek is uiteraard onverstaanbaar geworden. Ik baalde hier zo van dat ik nu 2 weken geleden een andere telefoon heb aangeschaft. Ik was er heilig van overtuigd dat het aan de telefoon ligt. Nu heb ik een Xiaomi Note 9 Pro. En ook bij deze telefoon dezelfde klachten, ten einde raad nu naar het forum van Simyo. Wie kan mij van mijn probleem afhelpen. Een Mobiele telefoon waar je niet mee kan bellen of gebeld worden is toch te gek voor woorden!!!!

Hartelijk bedankt voor degene die het oppikt

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Cellie50,

 

Zoals eerder benoemd is dit een toestelinstelling, daar kunnen wij als provider niet veel aan veranderen. Ik raad je aan contact op te nemen met Sony of anders langs een toestelwinkel te gaan.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Hallo allemaal,

De gehele topic gelezen hebbende concludeer ik dat bij mij precies het zelfde probleem aan de hand is. Alle aangedragen oplossingen geprobeerd maar al dagen geen uitgaande telefoontjes o.i.d. mogelijk. Ik heb een Sony Xperia L1 toestel.

Graag een reactie a.u.b.

Reputatie 1
Badge +1
Hallo Frisian
ben al weer veel te laat met reagen op je vraag sorry druk druk druk
Maar denk het niet hoor dat ik een pukcode veranderd heb
normaal doe ik bijna niets met de tel als er wat aan moet gebeuren
vraag ik de kinderen / kleinkinderen om raad
Maar nooit om een pukcode gevraagd om te installeren
ps zie onderstaande berichten
maar dat zou je al wel gedaan hebben
groetjes en nog bedankt voor het meedenken
Ben Lohman
Reputatie 1
Badge +1
Zo zie je maar, jammer dat Ray niet Friesian is....😜 😀

Beste @benlohman, nog even de vraag opnieuw...
Heb je zelf nooit eerder in het verleden pincode 2 ingesteld?
Hi Ben,

Wat fijn dat het uiteindelijk toch nog op z'n pootjes terecht is gekomen! Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane


Volgens mij is het probleem nog niet opgelost. Want we hebben nog niet vernomen wat er gebeurt nadat hij de nieuwe simkaart in gebruik heeft genomen.
Reputatie 1
Badge +1
Zo zie je maar, jammer dat Ray niet Friesian is....😜 😀

Beste @benlohman, nog even de vraag opnieuw...
Heb je zelf nooit eerder in het verleden pincode 2 ingesteld?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ben,

Bedankt voor je update! Fijn dat je de simkaart binnen hebt en dat alles weer werkt na de activatie.

Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan weet je dat we hier zullen zijn om je te helpen. :)

Groetjes en alvast een fijn weekend,
Els
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Allemaal
Even bij praten
Zojuist heb ik de brief ontvangen van Simyo
met daarin mijn nieuwe simkaart
ik heb de instructies opgevolgd en de simkaart geaktiveerd
En ik kan jullie mededelen dat de telefoon weer prima werkt
ben weer een gelukkig mens
Ik wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken over het probleem
en natuurlijk wil ik ook Simyo bedanken voor het gratis beschikbaar stellen
van een nieuwe simkaart super
M.v.g Ben Lohman
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Allemaal
ik kan er nog niets over zeggen de simkaart is nog niet binnen
verwacht hem morgen met de post
dan laat ik het wel even weten of het gelukt is of niet
M.v.g. Ben
Hi Ben,

Wat fijn dat het uiteindelijk toch nog op z'n pootjes terecht is gekomen! Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane


Volgens mij is het probleem nog niet opgelost. Want we hebben nog niet vernomen wat er gebeurt nadat hij de nieuwe simkaart in gebruik heeft genomen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ben,

Wat fijn dat het uiteindelijk toch nog op z'n pootjes terecht is gekomen! Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Els
Ja klopt allemaal hulp gehad van Frisian en Ray en haalde ze ook nog eens door elkaar
maar gelukkig namen ze het goed op.
Klopt ik heb simyo gebeld en alles uitgelegd
en de jongedame die me heeft geholpen heeft mij al medegedeeld dat ik een nieuwe simkaart kreeg
Heel hartelijk dank voor de goede service van Simyo en ik ben al jaren tevreden klant
M.v.g. Ben
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ben,

Jeetje, wat ontzettend onhandig dat het uiteindelijk niet gelukt is om je huidige simkaart weer werkend te krijgen. Mijn excuses voor de wat latere reactie vanuit Simyo. Gelukkig zie ik dat Friesian en Ray je in de tussentijd zo goed als mogelijk hebben geprobeerd te helpen met een oplossing. In mijn systeem zie ik dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad met mijn collega, zij heeft je kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Een nieuwe simkaart kost gewoonlijk €5,-, maar in sommige gevallen kan er een uitzondering worden gemaakt. Dit bekijken we per geval.

Deze simkaart ontvang je binnen drie werkdagen en kun je vervolgens zelf activeren via Mijn Simyo bij het tabblad Instellingen > Simkaart. Hierna ontvang je een e-mail met je nieuwe pin- en pukcode. Mocht je in de toekomst je pincode 3x verkeerd invoeren, dan is het nodig om je simkaart te ontgrendelen via je pukcode. Houd er in dat geval rekening mee dat sommige Samsung-telefoons geen 8-cijferige pukcode herkennen en een foutmelding geven. Dit kun je oplossen door je simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te ontgrendelen. Hierna kun je de simkaart gewoon gebruiken in je eigen Samsung met de ingestelde pincode.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,

Els
Zo zie je maar, jammer dat Ray niet Friesian is....😜 😀

Beste @benlohman, nog even de vraag opnieuw...
Heb je zelf nooit eerder in het verleden pincode 2 ingesteld?
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Ray
Sorry helemaal niet gezien dacht dat frisian nog even reageerde
nogmaals mijn exuus dat ik je over het hoofd heb gezien
m.v.g Ben
ps dank je ook voor het meedenken over het probleem
Reputatie 1
Badge +1
Jammer..

Maar ik ben Friesian niet 😉
Jammer..

Maar ik ben Friesian niet 😉
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Frisian
nou dat heb ik al gedaan met de telefoon van mijn vrouw
en die was daar niet blij want alles was weg
Dus terug naar fabrieksinstellingen werkt ook niet
want het probleem bleef ook na het terugzetten
Dat wil dus ook niet helaas
en je denkt toch nog mee toppie hoor van je
groetjes Ben
Reputatie 1
Badge +1
@benlohman,

Waarom niet je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen? Mocht je dat doen, vergeet niet een back-up te maken. Al doet Android dat vaak vanzelf.
@benlohman,

Waarom niet je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen? Mocht je dat doen, vergeet niet een back-up te maken. Al doet Android dat vaak vanzelf.
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Frisian
Ja ik heb maar besloten om morgen naar simyo te bellen
voor een nieuwe simkaart
Zijn we hopelijk van alle ellende af
Ja jij hebt nog andere zaken aan je hoofd en wens je suc6 in je strijd
tegen de overheid met hun duizenden regelrjes ze kome er zelf niet meer uit
net zo als ik met de tel
Ik wil je nog bedanken voor je tijd en info
die ik gehad heb van jou
M.v.g.Ben
Reputatie 1
Badge +1
Beste Ben.

Er zijn andere zaken waar ik druk mee ben, bedrijfje, overheidsregels die moeilijk te verteren zijn - onbetaalbaar, onredelijk, niet uit te leggen - maar dat is off topic.

Simyo geeft per sim 1 pincode en 1 pukcode, die is niet bedoeld voor pincode 2.

Pincode 2 is een kleine extra beveiliging maar Simyo geeft/heeft geen pincode 2 en pukcode 2.

Ik verwacht echt dat een vervangende sim nodig zal zijn. Wellicht, wanneer dit alles door de moderator wordt opgepikt en dat gebeurt, krijg je uit coulance een gratis simkaart. Dit is dus een overweging vanuit webcare, niet aan mij om te kiezen.

En anders zal een vervangende simkaart aangevraagd moeten worden.

Zorg altijd preventief voor een back-up van je contacten.

Groetjes.
Friesian
Beste Ben.

Er zijn andere zaken waar ik druk mee ben, bedrijfje, overheidsregels die moeilijk te verteren zijn - onbetaalbaar, onredelijk, niet uit te leggen - maar dat is off topic.

Simyo geeft per sim 1 pincode en 1 pukcode, die is niet bedoeld voor pincode 2.

Pincode 2 is een kleine extra beveiliging maar Simyo geeft/heeft geen pincode 2 en pukcode 2.

Ik verwacht echt dat een vervangende sim nodig zal zijn. Wellicht, wanneer dit alles door de moderator wordt opgepikt en dat gebeurt, krijg je uit coulance een gratis simkaart. Dit is dus een overweging vanuit webcare, niet aan mij om te kiezen.

En anders zal een vervangende simkaart aangevraagd moeten worden.

Zorg altijd preventief voor een back-up van je contacten.

Groetjes.
Friesian
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Friesian
je bent er maar druk mee om mij te helpen
maar de tel vraagt puk2 code van 8 cijfers
ik heb weer de puk code ingetoetst en geeft fout aan onjuiste puk2 code
ik heb 0000 en 1234 ook niet goed, maar wacht nu maar even heb nog 5 pogingen over
misschien heeft simyo nog een oplossing, maar denk het niet even gekeken bij de pin en pukcode
daar wordt niet gerept over een puk2 code heel vreemd allemaal
nou je bent weer op de hoogte en dank je wel voor je info
m.v.g. Ben

Reageer