.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen, terwijl ik wel bereik heb?

  • 7 June 2016
  • 6 reacties
  • 990 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik kan al sinds een paar maanden niet meer bellen, smsen of op data met mijn mobiel. Hij geeft nog wel 4 of 5 streepjes bereik aan maar ik ontvang geen smsjes meer en bellen of op data lukt ook niet. Nu dacht ik eerst dat dit aan mijn mobiel lag maar ik heb het ook met een andere mobiel geprobeerd en ook daar had ik hetzelfde probleem. Nu is mijn vraag; kan dit aan de simkaart liggen of zijn allebei de mobielen kapot? De simkaart heb ik al bijna 5 jaar. Alvast bedankt.

Maaike Kampshoff
icon

Beste antwoord door Sean 8 June 2016, 13:41

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
De complimenten voor je geduld. Een paar maanden geen verbinding, en dan pas gaan vragen op het forum.

Beide mobiels kapot lijkt me sterk, Ik zou in eerste instantie denken aan de Sim of aan een administratief probleem met je nummer. Heb je wellicht een prepaid die verlopen is? Bij Simyo moet je bij prepaid 1 keer per 6 maanden een Sms versturen of bellen. Zo staat het op de website. Als dat klopt zou je nummer dus verlopen als je alleen maar gebeld wordt, of alleen maar internet/wifi gebruikt.
Badge
Ja ik dacht eerst dat het aan mijn mobiel lag en daarom had ik zo lang gewacht. Maar ik denk niet dat dat het probleem is omdat ik een abonnement heb bij simyo die nog doorloopt tot september. Ik heb de bundel van het abonnement al wel op het laagst gezet. Een probleem met de simkaart zou nog wel kunnen maar daar heb ik verder ook geen verstand van. Ik weet niet of je eventueel een nieuwe simkaart kan krijgen als je een abonnement hebt?
Reputatie 7
Badge +7
Ik weet vrij zeker dat je bij Simyo een nieuwe simkaart kan krijgen. Ik heb zelf prepaid, dus ik kan je niet zeggen waar in het menu van My Simyo je deze optie ziet. Wellicht kan je hem zelf vinden of kan iemand met een abonnement helpen.

Kosten waren niet zo heel veel, maar wellicht dat Simyo voor kaart die buiten je schuld kapot is een coulance regeling heeft.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb nog even in Mijn Simyo gekeken voor prepaid. In het tabje instellingen staat een subtabje simkaart.
Daar zie je de status van je simkaart. Dat zou je eerst kunnen controleren, Daar staat ook een optie om voor 5 euro een nieuwe te bestellen.
Badge
Okee, ik zou daar even naar kijken. In ieder geval bedankt voor je reactie!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Maaikeka,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je al zo lang niet kunt bellen. Je mag in zo'n geval gerust eerder aan de bel trekken hoor!

Ik denk ook niet dat beide telefoons stuk zijn, maar om dat uit te sluiten kun je nog kijken of een andere simkaart het wel doet in je telefoon.

Ik heb in ieder geval een reset uitgevoerd op je simkaart, zodat deze opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Zou jij je telefoon even tien minuten willen uitzetten en daarna kunnen kijken of je weer kunt bellen? Als dit geen effect heeft gehad, dan zal ik een nieuwe simkaart opsturen.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Sean

@Wimj12, onwijs bedankt voor je hulp!

Reageer