.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen?

  • 19 February 2016
  • 6 reacties
  • 692 Bekeken

Badge
Ik schrijf dit voor mijn oma want elke keer als zij iemand wil bellen of sms'en staat er: kan geen verbinding maken. Ook kan ze niet gebeld worden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen voor haar?
icon

Beste antwoord door Sean 20 February 2016, 14:07

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi,
Tja... daar zijn zoveel mogelijkheden in.
check het volgende:
Heeft ze een geldig abonnement of pre-paid [niet betalen, dan vervalt de aansluiting]
is in de instellingen wel de telefoon geactiveerd
staat het geluid wel aan dat als er gebeld wordt ze het wel kan horen
Accu nog voldoende

enne... is de telefoon niet stuk? Misschien heeft ze die laten vallen?
Welk merk en type? dan kan iemand [of ik] een meer precies antwoord geven.

grts
Badge
Ze heeft een pre-paid abonement en daar staat nog €3,12 op alle instellingen in de telefoon staan goed behalve dat die maar geen verbinding maakt.

Het type telefoon is een ProFoon
Profoon PM777 is een GSM als een 'pakje sigaretten'.
En de handleiding staat op http://www.profoon.nl/media/blfa_files/PM777-Manual-NL-v1.0.pdf
Telefooncode / wachtwoord:
Naast de beveiliging van de SIM-kaart, kunt u ook de telefoon zelf met een code blokkeren,
zodat niemand de gegevens op de telefoon kan inzien door een andere SIM-kaart te gebruiken.
Standaard is de telefooncode ‘1122’



Profoon PM790 is als een schelp die je open of dicht vouwt, met een klokje aan de voorkant.
de startgids staat op: www.profoon.nl/media/blfa_files/PM-790StartguideNL-FR.pdf
en handleiding op: http://www.profoon.nl/media/blfa_files/PM-790_manual_NL_FR_v1.2.pdf
Naast de beveiliging van de SIM-kaart, kunt u ook de telefoon zelf met een code blokkeren,
zodat niemand de gegevens op de telefoon kan inzien door een andere SIMkaart te gebruiken.
Standaard is de telefooncode ‘1234’


Ik weet dat handleidingen geen leuke literatuur zijn, maar soms best wel nuttig ;-)

Ik vind van beide modellen zo snel verder geen instellingen in de handleidingen terug.
Maar denk dat ze per ongeluk iets geblokkeerd heeft.
Misschien helpt het om de telefoon uit te zetten en na een paar minuten weer in te schakelen.
Je weet wel de PIN-codes om de SIM-kaart te ontgrendelen?
En als het na 3x weer fout gaat de PUK-code? Da's een soort supercode die overal overheen gaat.

Soms helpt het om als je er in kunt komen om het toestel naar fabrieksinstellingen terug te zetten.
Kijk even dan eerst in de handleiding welke zaken verdwijnen en je weer eventueel opnieuw moet instellen.

grts
Nog een domme opmerking. Maar zoiets van een machine: zit de stekker er wel in.
Zit de SIM-kaart er wel in? of heeft iemand....

grts
Even een vraag ter controle.
Heeft de telefoon een standaard simslot en zit er toch niet een micro sim in? Dat kan de zaak al bemoeilijken.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Ria van Mil,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je oma problemen heeft met bellen en sms'en.

Ik zie dat de aansluiting van je oma gewoon actief is, dus daar ligt het niet aan. Sinds wanneer heeft ze deze problemen?

Ik heb in ieder geval haar simkaart even gereset. Zou jij haar telefoon even tien minuten uit willen zetten en daarna kunnen kijken of alles weer werkt?

Groetjes,
Sean

@Friesian en Joseee bedankt voor het meedenken!

Reageer