.

Beantwoord

Waarom kan ik geen doorschakeling instellen?

  • 8 July 2021
  • 7 reacties
  • 2267 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties

Ik ben sinds kort overgezet op een abonnement (zakelijk) van Simyo. Voorheen stond er een doorschakeling op mijn toestel; dat alle oproepen bij niet beantwoord of bezet werden doorgeschakeld naar een vast nummer. Nu staan in het instelling menu alle doorschakelingen op uitgeschakeld. Via het toestelmenu inschakelen lukt niet. Ik heb hier op het forum gelezen en allerlei varianten uitgeprobeerd:

  • het uitzetten van alle doorschakelingen middels code
  • Simkaart in ander toestel en dan via codes proberen
  • Aanzetten van doorschakelingen middels code

Helaas krijg ik elke keer de melding; Verbindingsprobleem of ongeldige MMI code. 

Kunnen jullie mij verder helpen met de instellingen zodat ik de doorschakelingen weer aan kan zetten?

 

icon

Beste antwoord door Bas 9 July 2021, 11:49

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi ZAZ, 

Welkom op ons forum!

Je zou zonder problemen een doorschakeling moeten kunnen instellen. Staat deze nu al ingesteld op je toestel? Verwijder die anders eerst even helemaal. 

Wil je alle oproepen die je ontvangt doorschakelen? Voer dan de onderstaande code in vanuit het startscherm van je telefoon.

4G

  • Activeren: *21*[telefoonnummer][groene beltoets]
  • Annuleren: #21[groene beltoets]

2G/3G

  • Activeren: **21*[telefoonnummer][groene beltoets]
  • Annuleren: ##21[groene beltoets]

Begin even met het annuleren van alle doorschakelingen met behulp van één van de twee bovenstaande codes. Eén van de twee codes (#21[groene beltoets] of ##21[groene beltoets]) zou moeten werken! Daarna kun je op je toestel een nieuwe doorschakeling instellen. 

Laat je weten of het gelukt is? En mocht het niet lukken, kun je dan aangeven wat voor toestel je precies hebt, inclusief versie van je besturingssysteem?

Hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

hoi Bas,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb bovenstaande codes geprobeerd en deze werken. Echter, zou ik ze graag deels willen doorschakelen, bij bezet en niet bereikbaar. Heb je hier nog een code voor die ik kan proberen? Inmiddels krijg ik bij het doorschakelen via het menu in het toestel  niet meer de melding ongeldige MMI code, maar krijg ik nu als reactie: mislukt, onverwachte reactie van het netwerk. 

Ik heb een Samsung Galaxy S6, Android versie 7.0.

Groet,

Jana

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jana, 

 

Bedankt voor je reactie! Hieronder vind je de juiste codes:

 

Bij geen gehoor.

Doorschakeling activeren:
Doorschakelen bij geen gehoor zonder VoLTE    **61*[telefoonnummer]#[groene beltoets] 
Doorschakelen bij geen gehoor met VoLTE    *61*[telefoonnummer][groene beltoets] 

Doorschakeling deactiveren:

Doorschakelen bij geen gehoor zonder VoLTE    ##61#[groene beltoets] 
Doorschakelen bij geen gehoor met VoLTE    #61[groene beltoets] 

 

Bij geen bereik
Doorschakeling activeren:
Doorschakelen bij geen bereik zonder VoLTE    **62*[telefoonnummer]#[groene beltoets] 
Doorschakelen bij geen bereik met VoLTE    *62*[telefoonnummer][groene beltoets] 
Doorschakeling deactiveren:   
Doorschakelen bij geen bereik zonder VoLTE    ##62#[groene beltoets] 
Doorschakelen bij geen bereik met VoLTE    #62[groene beltoets] 

 

Bij in gesprek

Doorschakeling activeren: 
Doorschakelen bij in gesprek zonder VoLTE     **67*[telefoonnummer]#[groene beltoets] 
Doorschakelen bij in gesprek met VoLTE    *67*[telefoonnummer][groene beltoets]

Doorschakeling deactiveren:   
Doorschakelen bij in gesprek zonder VoLTE    ##67#[groene beltoets] 
Doorschakelen bij in gesprek met VoLTE    #67[groene beltoets] 

 

Met VoLTE bedoelen we bellen via 4G. 

 

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten! Laat je het weten als je nog hulp nodig hebt? 

 

Groetjes,

Tessanne 

Het is gelukt, dank voor jullie hulp!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi ZAZ,

 

Goed om te lezen dat helemaal gelukt is! Mocht je in de toekomst ergens aan tegen lopen dan zien we je graag terug!

 

Groetjes,

Daisy

Badge +1

Wanneer je #60 plus bel toets in drukt en je hoort een kiestoon dan kan het zijn dat je instellingen bij kpn Telecom verkeerd zijn. Bij mijn ene Simyo nummer hoor ik het Door u gekozen nummer is niet in gebruik en bij de andere een kiestoon. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @vragen,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je inmiddels word geholpen door mijn collega in het andere topic waarin je hebt gereageerd. Ik adviseer je om daar verder te communiceren om je probleem op te lossen 😊.

Groetjes,
Seren 

Reageer