Als ik een nummer bel wat niet in mijn contacten staat krijg ik het signaal wat je ook hoort als het nummer niet in gebruik is. Geldt voor alle nrs die niet in mijn contactlijst staan. Hoe kan dit en hoe los ik dit op.
Hoi Ellebelle,
Welkom op het Simyo Forum!
Wat vreemd dat jij nummers niet kunt bellen als ze niet opgeslagen staan in de telefoon! Dit heb ik ook nog niet eerder gehoord. Het is heel begrijpelijk dat je dit als zeer storend ervaart en dat je graag snel een oplossing ziet voor dit probleem.
Voor de zekerheid heb ik alvast even een reset uitgevoerd over jouw aansluiting, zodat eventuele blokkades worden opgeheven. Zou jij de telefoon voor 15 minuten helemaal kunnen uitschakelen om deze reset te voltooien? Geen zorgen door deze reset verandert er verder niets aan jouw aansluiting. De simkaart wordt alleen opnieuw aangeboden aan het netwerk. Mocht dit niet hebben geholpen, dan wil ik je ook vragen om de simkaart in een ander toestel te stoppen en uit te proberen of je op die manier wel kunt bellen met nummers die niet opgeslagen staan. Zo kunnen we namelijk testen of het probleem ontstaat bij de simkaart of bij het toestel waar de simkaart in zit.
Ik hoor graag van je wat hier uit is gekomen. Mocht het niet geholpen hebben dan moeten wij even contact opnemen met onze Netwerkspecialisten.
Groetjes,
Tessanne
Beste
Ik vermoed dat dit te maken heeft met een instelling in je telefoon. Met FDN nummers. Een beveiligde contacten pagina waar je een pincode 2 voor nodig hebt.
Lees de reactie van
Groetjes Ellen
Ik denk Ellen dat van een kruistest een stapje nog ontbreekt.
Kruistest =
Jouw telefoon daarin andere simkaart. Andere telefoon daarin jouw simkaart.
Ik denk Ellen dat van een kruistest een stapje nog ontbreekt.
Kruistest =
Jouw telefoon daarin andere simkaart. Andere telefoon daarin jouw simkaart.
Ze heeft al een halve kruistest gedaan. Haar simkaart in een andere telefoon gedaan en dat werkte al niet.
Mijn idee / advies is dat Simyo haar een vervangende simkaart stuurt. Ik heb sterk het vermoeden dat dit de oplossing zal zijn.
Daarom zei ik ook een stapje ontbreekt.
Daarom zei ik ook een stapje ontbreekt.
Ik corrigeer je ook niet. Ik ben simpelweg van mening dat het plaatsen van de simkaart in een andere telefoon al heeft aangeven dat die het probleem is aangezien hij in het andere toestel ook niet werkt.
Andere simkaart blijft mijn advies.
Hoi Ellen,
Jammer dat het de genoemde oplossingen niet geholpen hebben, ik zal kosteloos een vervangende simkaart naar je opsturen! Deze ontvang je binnen 3 werkdagen en hoef je dan alleen nog te activeren in Mijn Simyo, ik hoop dat dit de oplossing is.
Groetjes,
Daisy
Hoi Ellebelle,
Wat raar dat je het probleem nog steeds hebt! Sinds wanneer speelt dit probleem eigenlijk?
Ik heb naar aanleiding van je laatste berichtje contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Naar aanleiding van dat gesprek heb ik een aantal vragen zodat we dit verder voor je kunnen uitzoeken
Heb je voor mij een voorbeeld van een nummer waar je niet heen kan bellen? En lukt het opeens wel als je dat nummer opslaat in je lijst met contactpersonen? Hoe zit dat met je voicemail, kun je die ook bereiken als je het nummer opslaat?
Wij kunnen niet terugzien dat de simkaart deze maand in een ander toestel is geplaatst dan in je Oppo. Wat voor toestel gebruik je precies? En wat voor toestel gebruik je voor die kruistest? We zien namelijk wel een S5 terug in augustus, maar deze maand niet. Zou je het nog eens kunnen proberen (die kruistest) en ons dan kunnen voorzien van exacte data, tijdstippen en foutmeldingen nadat je hebt geprobeerd te bellen naar nummers die niet in je toestel staan?
Ik hoor het graag van je!
Groetjes,
Bas
Hoi Bas.
Ik ben er inmiddels achter dat ik alleen 06 nummers kan bellen en geen vaste nummers. Als ik vaste nummers eerst opsla ook niet. Krijg ik: Dit nummer is niet in gebruik. Bijv:
0497526202. Ook bij mijn voicemail krijg ik deze melding. Misschien is het probleem nu op te lossen voordat ik die kruistest weer doe. Gisteren namiddag gedaan. In een Motorolatoestel.
Hoi Ellebelle1,
Misschien een beetje voor de hand liggende vraag maar als je naar een vast nummer belt, plaats je dan wel het netnummer voor het telefoonnummer? Bijv 036 bij vaste nummers in Almere.
Groetjes,
Daisy
Ja natuurlijk. Zie het voorbeeld in mijn vorige bericht
19 sept om 12:52 0497516202 gebeld en een pieptoon net zoals bij alle andere vaste nummers. En voicemail doet het ook niet.
Om 13:04 simkaart in toestel xiaomi-mi-8 gedaan en 0497516202 gebeld. Kreeg pieptoon en melding dat het nummer niet in gebruik is. Kunnen jullie het alsjeblieft zo snel mogelijk oplossen.
Hoi Ellebelle,
Super gek! Ik ga maandag opnieuw contact opnemen met de netwerkservice met de aanvullende informatie, ik hoop dat ik dan maandag bij je terug kan komen met een oplossing.
Fijn weekend!
Groetjes,
Daisy
Hoi Ellebelle,
Ik heb gisteren contact gehad en vandaag opnieuw gebeld met ze. Ze geven aan geen gekke dingen op het netwerk te zien waardoor je dit zou moeten ervaren, ze raden aan om langs een toestelwinkel te gaan. Sorry voor het ongemak.
Groetjes,
Daisy
Hoi Ellebelle,
Ik heb gisteren contact gehad en vandaag opnieuw gebeld met ze. Ze geven aan geen gekke dingen op het netwerk te zien waardoor je dit zou moeten ervaren, ze raden aan om langs een toestelwinkel te gaan. Sorry voor het ongemak.
Groetjes,
Daisy
Toestel terugzetten (na backup van persoonlijke gegevens) is ook een optie?
Jammer. Zoals al is gebleken ligt het niet aan het toestel omdat als ik er een andere simkaart in doe van een ander nummer hij het wel gewoon doet. Doordat ik ook mijn voicemail niet kan luisteren heeft dit al veel ongemak veroorzaakt. Omdat het niet opgelost wordt ga ik overstappen naar een andere provider,
Hoi Ellebelle1,
Super jammer maar begrijpelijk, ik wilde dat er nog iets was wat ik voor je kon betekenen.
Groetjes,
Daisy
Enkele maanden geleden heb ik een vervangende simkaart aangevraagd voor gebruik van mifi (wifi in de auto). Ik dacht dat het aan toestel van Mifi lag en die heb ik retour verstuurd, vervolgens een duurdere mifi toestel gekocht. Deze deed het ook niet; ook die ging retour verkoper.
Nu heb ik twee telefoons (Iphone met de oorspronkelijke simkaart) die doet het perfect en alcatel 3a met vervangende simkaart en daar zie ik staan alleen noodoproepen. Dus, het ligt aan vervangende simkaart. Na het lezen van alle berichten hier, heb ik mijn inlogcode veranderd gelijk de originele simkaart, maar ook dan is niets veranderd. Op de website van mijn- simyo staat dat de vervangende simkaart actief is.
Bij de keuze provider heb ik Kpn staan en tevens heb ik mijn toestel tig keer aan en uitgezet en gewacht en de simkaart op diverse plaatsen uitgetest. Op alcatel heb ik dubbele simkaarthouder, maar alleen die vervangende simkaart doet het niet. Jammer, zo kan ik mijn 4G niet optimaal gebruiken.
Een voordeel van een vervangende simkaart is zoek als je die niet kan gebruiken tegelijk met die originele simkaart?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Hoi
Als ik jou bericht goed lees en begrijp wil je 2 verschillende simkaarten met 1 nummer gebruiken? Klopt dat?
Een vervangende simkaart vervangd het origineel en die vervangende simkaart wordt de nieuwe simkaart zodra je deze hebt geactiveerd. De oude simkaart komt daarmee te vervallen.
Kortom, je kunt per telefoonnummer maar 1 simkaart tegelijk gebruiken. En aangezien je geen bereik hebt met die vervangende simkaart vermoed ik dat deze ook niet geactiveerd is.
Hallo Ray,
Bedankt voor je antwoord. Ik had vooraf aan jullie gevraagd hoe ik een mifi in de auto kon gebruiken op 1 telefoonnummer en met één 4G abonnement en dat kon met een vervangende simkaart. Wat je nu zegt, is dat ik twee abonnementen moet nemen?
Is er ook een andere oplossing voor internet in de auto en het bellen met telefoonnummer? Ik heb niets aan al die 4G die ik niet kan opmaken.
Mvg Creop
Ik ben net als jou klant van Simyo.
Het is bij Simyo niet mogelijk om bijvoorbeeld een simkaart in een mifi te gebruiken en tegelijkertijd een 2e simkaart (met hetzelfde nummer) in een telefoon. Daarbij geeft Simyo officieel geen ondersteuning voor randapparatuur. Zij geven aan in hun voorwaaarden dat de simkaarten enkel voor mobiele telefoon geschikt zijn en werking in een andere apparaat niet gegarandeed wordt.
Waar heb je jouw eerdere vraag gesteld?
Is er ook een andere oplossing voor internet in de auto en het bellen met telefoonnummer? Ik heb niets aan al die 4G die ik niet kan opmaken.
Ik weet niet welke bundel je hebt maar je zou ook een kleinere bundel kunnen nemen (mits je al niet de kleinste bundel hebt). Bij Simyo kun je elke maand 1x je bundel aanpassen. Die gaat dan de 1ste dag van de volgende maand in.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Ik zie dat je al de juiste informatie hebt gekregen van onze Forum Expert. Bedankt voor je reactie
Ik begrijp uit je bericht dat de vervangende simkaart ook niet werkt in een mobiele telefoon. Ik heb even meegekeken op je aansluiting en ik zie inderdaad dat de simkaart actief is en dus zou moeten werken. Welke melding krijg je te zien na het plaatsen van de simkaart in de Alcatel? Ik zou graag willen weten of de nieuwe/vervangende simkaart wel werkt in de iPhone, zou je dit voor mij kunnen controleren?
Ik hoor het graag van je .
Groetjes,
Amy
Bedankt Amy, inderdaad alleen mijn vervangende simkaart werkt op Iphone met 4G. Mijn oude simkaart zit in Alcatel en daar lees ik “alleen noodoproepen”. Ik heb daar een dubbele simkaart met een prepaid nummer die ik amper gebruik, voor het geval dat ik moet bellen.
Het is in ieder geval opgelost.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.