.

Beantwoord

Waarom is Web SMS niet meer mogelijk?

  • 28 July 2015
  • 6 reacties
  • 769 Bekeken

Leuke smoes om een dienst te beindigen: 'er werd weinig gebruik van gemaakt'.
Ik gebruikte dit veel en vaak vanuit het buitenland. Was veel goedkoper dan SMS-en vanaf je mobieltje!!
icon

Beste antwoord door Ali 30 July 2015, 09:41

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Aljarengebruiker,

Welkom op het forum.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend. Toch is dit de reden waarom web-sms is komen te vervallen.

De kosten voor sms'en via de website of via je mobiel waren overigens hetzelfde. Hier zat geen verschil in. Ik zie dat je jarenlang gebruik maakt van oude prepaid aansluitingen. Bij jouw aansluiting is het tarief voor sms'en naar mobiele nummers € 0,08 per bericht. Sms'en naar Simyo nummers kost je € 0,02. Wellicht dat dit voor verwarring heeft gezorgd.

Ik hoop dat je een alternatief kan vinden voor web-sms'en.
Heel jammer dat geen websms meer verstuurd kan worden. gebruik nr voor GSM inbraakbeveiliging. Om nummer te behouden moet ik nu omslachtig te werk gaan door inbraakbeveiliging te deïnstalleren, sim kaart over te zetten op een gsm telefoon met instellingswijzigingen tot gevolg, sms versturen en daarna weer in inbraakbeveiliging plaatsen en opnieuw installeren. Juist websms en behoud beltegoed waren belangrijk voor mijn keuze voor Simyo. Nu maar op zoek naar andere aanbieder? Of .....?
Hoi Aljarengebruiker,

Welkom op het forum.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend. Toch is dit de reden waarom web-sms is komen te vervallen.

De kosten voor sms'en via de website of via je mobiel waren overigens hetzelfde. Hier zat geen verschil in. Ik zie dat je jarenlang gebruik maakt van oude prepaid aansluitingen. Bij jouw aansluiting is het tarief voor sms'en naar mobiele nummers € 0,08 per bericht. Sms'en naar Simyo nummers kost je € 0,02. Wellicht dat dit voor verwarring heeft gezorgd.

Ik hoop dat je een alternatief kan vinden voor web-sms'en.

Je antwoord is NIET juist.
In het verleden was vanuit het buitenland SMS-en via Web mogelijk tegen NL-kosten.
Nu dit niet meer kan betaal je de kosten van SMS-en naar SMS-centrale in NL + kosten voor het SMSje naar NL 06-nummer.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Aljarengebruiker,

Ik begrijp wat je bedoelt. Vanuit het buitenland een web sms versturen naar een nummer in Nederland is even duur als binnen Nederland sms'en. Maar begrijp je ook dat de web sms'jes feitelijk vanuit Nederland werden verzonden?
Het was eigenlijk een sms binnen Nederland en dus tegen dat tarief.
Nu, met een telefoon, betaal je echter niet van SMS-en naar SMS-centrale in NL + kosten voor het SMSje naar NL 06-nummer
https://www.simyo.nl/tarieven/prepaid?tag=Tarieven%20prepaid%20buitenland#Tarieven voor sms'en vanuit de verschillende zones.

Is dit zo duidelijk voor je?

BarigesaHoeve, in dit topic heb ik uitgebreid gereageerd op je.
Ik zie hier en in een identiek topic dat er meer mensen zijn die het vrij onhandig vinden dat we ineens geen groeps SMS meer kunnen versturen. Bij dezen mijn support voor het herstellen van deze functie. Niets werkt zo zeker als SMS, dus als een bericht moet aankomen, gaat dat bij mij niet per Whatsapp, Telegram of wat dan ook..En inderdaad: ik ben ook geen grootverbruiker maar dit was toch wel handig.

[Btw: het kostte me een half uur om vanit Mijn Simyo, - daar ingelogd en wel - bij het forum te komen. Er wordt nl. een link gegeven die opnieuw op "MIjn Simyo laat inloggen - blijkbaar tot in de eeuwigheid. Geen idee hoe ik hier alsnog terecht ben gekomen, maar de vernieuwing van de site lijkt dus in meer op zichten geen verbetering. Oei, nu krijg ik hoofdpijn van die slecht leesbare lichtblauwe letters......Gauw ophouden -:))
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Joost,

Welkom op het Simyo Forum.

Als je wel veel gebruik maakte van Websms, kan ik me voorstellen dat het een gemis is nu het niet meer bestaat. Simyo is gestopt met het aanbieden van web sms omdat er te weinig gebruik van werd gemaakt. Het is al lange tijd niet rendabel meer. We hebben op een gegeven moment de knoop doorgehakt en deze beslissing gemaakt.

Door de vernieuwde Mijn Simyo omgeving lijkt er iets niet goed te gaan in de doorschakeling naar het forum. Tot nu toe is dit via FireFox voorgekomen. Als je eerst inlogt in Mijn Simyo en daarna naar het forum gaat, lijkt het mis te gaan. Kun je aangeven via welke browser jij dit hebt geprobeerd? Kun je eens testen of je direct het forum in kunt als je hier klikt? Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Angela

Reageer