.

Waarom heb ik slechte ontvangst in mijn woning?

  • 13 January 2015
  • 6 reacties
  • 705 Bekeken

Hallo 
Ik heb nu sinds een paar maand een simonly abonnement bij simyo, voorheen had ik een abonnement bij tmobile, en was niet tevreden over de ontvangst. Ik kwam simyo op mijn pad tegen en dat leek mij interessant omdat die werkt op het kpn netwerk. Maar nu het volgende in de woning heb ik een hele slechte ontvangst en dat op een kpn netwerk, hoe kan dit? symcard is al een keer opnieuw opgestart door provider en heeft niet geholpen, mijn toestel is een iphone 5. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen. mvg Erik

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hallo Erik van Oosterhout,

Bedoel je het telefoonsignaal of het internet signaal. En hebben andere ook een slecht ontvangst? Misschien kan je eens een andere telefoon proberen om te kijken of het de telefoon is, of iets anders. En als laatste, is het binnen in huis slecht(er) dan buiten?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Erik van Oosterhout, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb jouw topic even in het subforum Bellen gezet. Zo houden het forum lekker overzichtelijk voor andere gebruikers.

Het is inderdaad belangrijk om meer te weten, zoals Martijn® al aangeeft.
Zou je kunnen laten weten wat het antwoord op zijn vragen is?
Sinds kort een Simyo sim-onlycard (werkend op het KPN-netwerk). Vanaf start zeer slechte ontvangst m.n. als het gaat om het verzenden van spraak. Hooguit 2 ontvangstbalkjes, dikwijls maar een en wegvallen verbinding. Simkaart teruggezet in mijn oude Nokia gsm ( ook KPN-netwerk). prima zend en ontvangstverbinding ( 4 ontvangstbalkjes). Dacht dat het aan mijn nieuwe smartphone lag, tereruggestuurd voor service. Daar wer toestel getest met zend/ontvangst met verschillende providers. Geen afwijkingen. Zelfs de sotware werd opnieuw ingesteld. Na ontvangst zelfde liedje ( geen goed zendsignaal ( spraak vanaf smartphone) valt weg, ontvangst beneden alle peil. Servicedienst smartphone verwijst naar Simyo ( suggereren dat simkaart ondeugdelijk is). Ben bang dat het een heen en weerspelletje gaat worden. Vraag om een effectieve en deugdelijk oplossing! 
Reputatie 5
Badge +10
http://www.coveragechecker.nl

Het kan zijn dat je nokia een andere verbinding gebruikt dan je smartphone.

Mogen we ook weten welke nokia en welke smartphone je hebt?
Tevens kun je de verbinding nakijken via de link ter indicatie.

Graag je reactie
Badge +2
Het kan ook liggen aan veel beton in je woning of hoge bomen en/of gebouwen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi W. Beer, welkom op het Simyo forum!

Heel goed dat je al het één en ander hebt geprobeerd 🙂 Wat maikel.martens vertelt, kan inderdaad een reden zijn waarom het bereik verschilt. Een hele oude telefoon kan alleen verbinding maken met 2G/GSM.

Kun je kijken met welk netwerk je verbinding maakt in je oude Nokia gsm? En welk type Nokia is het? Wat is daarnaast het type van je nieuwere smartphone? 😮 Als je de postcode doorgeeft, dan kan ik ook een postcode check voor je doen.

Ik hoor het graag van je.

@maikel.martens & Hubble; bedankt voor jullie reacties 🙂

Reageer