.

Beantwoord

Waarom heb ik No service sinds ik overgestapt ben naar Prepaid?

  • 26 August 2015
  • 9 reacties
  • 276 Bekeken

Badge
Heb het probleem al voorbij zien komen, maar ik ben ook overgestapt van Simyo abonnement naar prepaid en nu kan ik ook ineens niet meer bellen en smsen, want er staat no service. Heb mn iphone al gereset, maar dit heeft niet geholpen. Hoe kan ik dit verhelpen?
icon

Beste antwoord door Ernst 27 August 2015, 12:42

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi MaartenVonk, welkom op ons forum!

In je gegevens zie ik dat je sinds 30 juli gebruik maakt van je nieuwe Prepaid aansluiting. Ook zie bijna dagelijks bel- of sms verbruik.
Ervaar je deze problemen dan misschien niet de hele tijd?

Zou je je simkaart in een andere telefoon willen doen en ondervinden of het dan ook gebeurt? Op deze manier kun je nagaan of de oorzaak in je iPhone ligt (dan werkt je simkaart wel in een andere telefoon) of dat het aan de simkaart ligt (dan werkt het niet in die andere telefoon).
Badge
Hoi Ernst, heb de simkaart inderdaad in een andere telefoon gestopt en krijg hetzelfde probleem. Dit is de eerste keer dat ik hier last van heb. Wat moet ik nu doen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MaartenVonk,

We begrepen uit je eerste bericht een beetje dat je al vanaf het begin geen gebruik kon maken van je simkaart. Aan je verbruik te zien kon Ernst niet opmaken wanneer dit dus is begonnen en wat de aanleiding kon zijn. Ik ben nu je simkaart opnieuw aan het aanmelden op het netwerk met behulp van onze IT afdeling. Dit is helemaal goed gegaan en als het goed is maakt je simkaart nu even contact.

Wil je checken of je simkaart het nu goed doet, nadat je de telefoon opnieuw op hebt gestart?

Groetjes, Tiury
Badge
Hoihoi,

wederom hetzelfde probleem. Na het resetten van mijn simkaart had ik twee dagen netwerk en nu lig ik er al weer twee dagen uit. Kan dit probleem weer opgelost worden dmv resetten van de simkaart en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

Groeten
Maarten
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MaartenVonk,

Wat lastig dat het weer verkeerd is gegaan! Ik heb het nagekeken en onze IT afdeling heeft het nogmaals in orde gemaakt. Wil jij jouw telefoon uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt? Ik heb direct aan de IT afdeling gevraagd hoe dit te voorkomen is. Zij gaan uitzoeken waarom het netwerk steeds wegvalt en hoe we jou hiermee kunnen helpen. Ik houd je op de hoogte.

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi Angela,

Helaas, ik heb mn mobiel opnieuw opgestart, maar ik heb nog steeds no service. Ik ben vandaag trouwens vertrokken naar Spanje, kan het daardoor komen? En wat moet ik nu doen om hem weer aan de praat te krijgen?

Groet
Maarten
Reputatie 5
Badge +11
http://Ik ben vandaag trouwens vertrokken naar Spanje, kan het daardoor komen?
Ja dus.
Je hebt op Mijn Simyo de optie Bellen in en naar het buitenland uit staan. Als je probeert een sms te versturen, zal dat hoogstwaarschijnlijk wel lukken.
Kun je laten weten of dit de oplossing voor je is?
Badge
Hoi Ernst, nee ook dit werkt niet, heb het veranderd op mijn account van Simyo en mijn telefoon opnieuw opgestart, maar krijg nog steeds No Service. Ook als ik een sms probeer te sturen, lukt dat niet. Zijn er nog andere mogelijkheden?
Groeten
Maarten
Reputatie 4
Badge +10
Hoi MaartenVonk,

Ik zie dat je iets later op de reactie van Ernst hebt gereageerd. Ben je op dit moment nog steeds in het buitenland?

Ik heb namelijk een reset uitgevoerd voor de optie 'Bellen in en naar het buitenland'. Je kunt je telefoon uit en weer aandoen en de optie 'data roaming' in je telefoon aanzetten.
Ook kun je handmatig in je telefoon een netwerk selecteren. Je kunt in het buitenland alle netwerken bij langsgaan totdat je verbinding krijgt. Mocht het niet lukken, dan hoor ik graag welke netwerken je ziet verschijnen.

Daarnaast zie ik dat je een iPhone hebt. Heb je je telefoon al gesynchroniseerd via iTunes? :)

Laat je het weten?

Reageer