.

Beantwoord

Waarom heb ik buiten de bundel kosten terwijl mijn belbundel nog niet op is?

  • 2 December 2023
  • 6 reacties
  • 60 Bekeken

Tijdens een vakantie in Ierland heb op een dag 3 telefoontjes gepleegd, één naar een 0044 nr (noord ierland) en één naar 00353 Republiek Ierland nr, 14sec en 42 sec. Ik zie dat voor 2 van de 3 gespreken, buiten bundel kosten in rekening zijn gebracht en ik begrijp niet waarom.

In de betreffende maand heb ik 39 minuten van mijn 200 min bundel gebeld.

Ik zou graag willen weten waarom juist deze 2 gespreken buiten mijn bundel zouden vallen.

 

icon

Beste antwoord door Amy 19 December 2023, 14:03

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Noord Ierland is toch geen EU meer?

Helaas niet, maar VK staat nog volgens simyo in Europa zone 1, dus zou dat het niet moeten zijn lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +9

Volgens de tarieven zijn Noord-Ierland (Verenigd Koninkrijk), Ierland en Verenigd koninkrijk allen nog steeds Zone 1. Dus zou dat binnen de bundel moeten vallen indien je aan het roamen was. Indien je vanuit Nederland dat doet, dan klopt dat. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt niet binnen de bundel.

Op Mijn Simyo zou je moeten kunnen terugzien vanuit welke land naar welke land een gesprek is. Dat zou help om te zien wat er precies gaande was. Misschien had je last van een netwerk op bijvoorbeeld een veerpont, welke als zone 4 geldt.

Bedankt voor uw reactie. In mijnsimyo zie ik niet waar vanuit - waar naartoe ik belde, maar de telefoontjes waren 16:22 en 16:23 dan weet ik dat ik reisde van Ierland naar Noord Ierland. Er was geen sprake van een veerdienst of zo.

Ik vind het wel bijzonder.

Ik zou een antwoord op mijn vraag aan simyo binnen 2 werkdagen ontvangen en 16 dagen later heb nog niets van Simyo vernomen. Dit vind ik slechte service.

Via het online omgeving zie ik iets meer informatie over het verbruik dan op de app te zien is, namelijk:

Verbruikskosten, Gesprekken naar het buitenland, Gesprekken naar Zone 1, Ierland, Gesprekken naar Zone 1, Verenigd Koninkrijk.

In beide gevallen zat ik of in Ierland of Noord Ierland. Waarom de gesprekken als gesprekken naar het buitenland werd gezien is de vraag.

Maar van Simyo vooralsnog geen opheldering.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @FíonaM,

Bedankt voor je bericht. Gek genoeg hebben wij dit topic over het hoofd gezien, onze oprechte excuses hiervoor! 

Zojuist heb ik even meegekeken op jouw aansluiting maar zie ik nergens kosten buiten de bundel staan voor bellen. Gaat het wellicht om een ander 06-nummer? Zo ja, dan kan je mij een privébericht sturen met het betreffende telefoonnummer met bijbehorende persoonlijke gegevens. Mocht het wel om het nummer gaan waarmee je bent ingelogd op het forum dan kan je een screenshot sturen van wat je te zien krijgt naar webcare@simyo.nl, dan kijk ik even met je mee. 

Bedankt voor jullie reactie @wimj12 en @Groentjuh

Groetjes,
Amy

Reageer