.

Beantwoord

Waarom heb ik al twee dagen niet tot nauwelijks bereik?


Hallo,

In Nieuwkoop (postcode 2421) heb ik nu al twee dagen geen bereik met af en toe een opleving.
Vandaag kwam ik er achter dat ik niet de enige in het dorp ben met dit probleem bij simyo.

Ik heb geen andere meldingen of storingsmeldingen kunnen vinden is er iets bekend?

Groet,
Laura
icon

Beste antwoord door Ernst 30 July 2014, 14:52

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Voor het opzoeken van storingen heeft een moderator de volledige postcode nodig.
Hallo LauraW.

Gaat het hier om bellen/sms, bellen/sms/internet?
Zou je op http://www.coveragechecker.nl/ kijken, dan verwacht je alles in orde.
Heb je op andere plaatsen in Nieuwkoop wel bereik? En daarbuiten?

Probeer eens je sim in een andere telefoon, en een andere sim in je telefoon. :rolleyes:

Groet,
Friesian
Het probleem is zowel bij 2421GS als bij 2421EN en dat daartussen binnen nieuwkoop.
En zowel ik als mijn moeder en mijn broer en zus hebben het zelfde probleem (ook  allemaal simyo).

Buiten nieuwkoop dus alphen aan den rijn en verder is wel gewoon bereik.

en het gaat alleen volgens mij om alleen het bellen/sms.

heb op het moment geen andere sim/telefoon binnen handbereik, maar omdat het probleem niet alleen bij mij is denk ik niet dat dat de oplossing is..
Reputatie 5
Badge +11
Hoi LauraW, welkom op het forum van Simyo :)

Met de omschrijving van je problemen voor me heb ik contact gezocht met een netwerk specialist en deze kon me bevestigen wat je aangeeft.
Er is een melding van problemen op het 2G/GSM netwerk in Nieuwkoop. Er wĂłrdt nog onderzocht hoe-en-wat, dus het precieze kan ik je niet vertellen, helaas.
Aangezien er op 3G/UMTS geen problemen zijn, zou je een smartphone zo in kunnen stellen dat je alleen op 3G zit en zo wel prima kunt bellen.

Groentjuh en Friesian, dank jullie voor het meedenken!
Dankjewel voor het antwood.

Volgens mij zijn de problemen nu weer opgelost, alles loopt weer als een zonnetje :D
Reputatie 5
Badge +11
Oh wat goed! Dan was het een niet al te ingewikkeld probleem, gelukkig. Dank je voor je terugkoppeling, LauraW 🙂
Badge +1
Eind van de middag klantenservice gebeld omdat de nieuwe telefoon van mijn vrouw, nadat ik via mijn simyo de toegezonden vervangende simkaart (Microsim) voor haar had geactiveerd, geen bereik heeft. De telefoon ziet wel de 2G/3G netwerken. Ik kreeg van de medewerkster te horen dat het activeren goed is verlopen, maar dat het om een technische storing gaat, die hoogst waarschijnlijk vandaag (31-07) wordt opgelost.

Vreemd is evenwel dat ik (eveneens pre-paid simyo) met mijn telefoon geen problemen met Simyo ondervind (4707VS).
Badge +6
Hoi wsmaal,

Ik heb zojuist even het nummer van je vrouw gebeld en kreeg haar aan de telefoon, dus gelukkig is ze inmiddels bereikbaar op haar nieuwe simkaart :)

We hebben een vertraging in de activatie van simkaarten, vandaar dat ze helaas niet meteen bereik had.
Badge +1
Hoi wsmaal,

Ik heb zojuist even het nummer van je vrouw gebeld en kreeg haar aan de telefoon, dus gelukkig is ze inmiddels bereikbaar op haar nieuwe simkaart :)

We hebben een vertraging in de activatie van simkaarten, vandaar dat ze helaas niet meteen bereik had.


Zij is inderdaad, sinds vanochtend, weer bereikbaar.. Zeer attent van Simyo om haar bereikbaarheid te checken 😉
Badge +6
Hoi wsmaal,

We doen onze best om onze klanten zo goed mogelijk te helpen 😉

Reageer