.

Beantwoord

Waarom heb ik al lange tijd geen bereik?

  • 20 January 2016
  • 10 reacties
  • 178 Bekeken

Badge
Beste simyo,

Ik heb al een lange tijd geen bereik meer. Als ik mijn telefoon uit zet en weer aan heb ik vaak wel heel even bereik maar vervolgens gaat dit weer weg. Ligt dit aan de simkaart ? Wat kan ik hieraan doen? Hoe kan ik het beste oplossen om een simkaart in een andere telefoon te doen maar die wel in gebruik zijn door iemand anders?
icon

Beste antwoord door Estelle 21 January 2016, 20:01

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Dirkgemert,

Welkom op het Simyo Forum! 🆒

Wat jammer dat je al lange tijd geen bereik hebt. Het lijkt erop dat jouw simkaart automatisch naar andere providers zoekt. Ik heb jouw simkaart voor de zekerheid een reset gegeven. Je kunt instellen dat je telefoon alleen verbinding maakt met het KPN netwerk. Hiervoor moet je handmatig het netwerk KPN selecteren in je telefoon. Daarnaast moet je de optie 'automatisch netwerk zoeken' wijzigen naar 'handmatig instellen'. Als je je telefoon hierna opnieuw opstart, moet je bereik hebben.

Als bovenstaande niet helpt, dan kun je een kruistest doen. Hiervoor plaats je je simkaart in een andere telefoon die KPN simkaarten accepteert, of simlock vrij is. Het maakt niet uit of de telefoon door iemand anders gebruikt wordt. Het is belangrijk dat je kunt controleren of je wel bereik hebt in de andere telefoon.

Laat je me even weten of bovenstaande geholpen heeft?

Groetjes,
Estelle
Badge
Hoi Estelle,

Ik heb al meer bereik gehad vandaag. Momenteel geeft hij alleen wel aan dat er geen simkaart in de telefoon zit? Verder gaf hij tegen de avond wel weer iets minder bereik.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Dirkgemert,

Dat is een goed teken. Wel heel vreemd dat je telefoon de simkaart niet herkent. Ik lees niets terug over de kruistest. Wat is daaruit gekomen?

Groetjes,
Estelle
Badge
Kruistest heb ik nog niet gedaan. Merk wel weer dat mn bereik weg is de afgelopen dagen. Ik heb hem namelijk op KPN ingesteld, maar krijg dus constant de melding dat die niet beschikbaar is.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Dirkgemert,

Wat vervelend dat het probleem nog niet is opgelost. Ik wil je toch aanraden om een kruistest uit te voeren. Dit is namelijk de enige manier om erachter te komen of het probleem bij de simkaart, of bij de telefoon ligt.

Ik hoor graag van je of dit is gelukt en wat de uitkomst is!

Groetjes,
Sean
Badge
Heb nu al een halve dag een andere simkaart erin zitten en nog steeds volop bereik. Ga straks even door mijn dorp fietsen om te kijken of ik dan nog steeds bereik heb!
Badge
Jammer dat ik geen reactie krijg.. Het bereik met een andere simkaart was in ieder geval beter. Ik denk dus dat het aan de simkaart ligt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dirkgemert,

Sorry dat we niet eerder hebben gereageerd! Ik ben bang dat we jou eerdere reactie over het hoofd hebben gezien. Sorry daarvoor.

Het is goed om te zien dat een andere simkaart wel werkt in jouw telefoon. Dit wijst inderdaad naar de simkaart van ons. Heb je de mogelijkheid om deze voor de zekerheid in een andere telefoon te testen. Werkt de simkaart niet in die telefoon, dan weet je zeker dat het probleem daar ligt.

Via Mijn Simyo heb je de mogelijkheid om een nieuwe simkaart te bestellen. Dit doe je onder het kopje Instellingen > Simkaart. Binnen 3 werkdagen zal de nieuwe kaart bij jou thuis op de mat vallen. Laat je weten of dit gelukt is?

Groetjes,
Angela
Badge
heb hem aangevraagd 😉
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Dirkgemert,

Ik heb het nog even voor je nagekeken, de simkaart is inderdaad besteld! En onderweg. Als je de simkaart hebt ontvangen, kan je deze activeren via deze link. Als dit is gelukt, ontvang je in de mail een nieuwe Pin/PUK-code. Deze zal later ook bijgewerkt worden op Mijn Simyo.

Laat je het weten als het is gelukt? :D

Groetjes, Angelica

Reageer