.

Beantwoord

verschrikkelijk slecht ontvangst,klantenservice niet bereikbaar

  • 26 September 2012
  • 49 reacties
  • 3676 Bekeken

sinds ik overgestapt ben van kpn naar simyo(zou ook kpn zijn)heb ik verschrikkelijk slecht ontvangst en ben daardoor slecht of niet bereikbaar...diverse keren meer dan 20 minuten in de wacht gestaan bij de klantenservice zonder iemand aan de lijn te krijgen...geprobeerd te mailen...krijg ik een server error......ontvangst wisseld per dag...de ene dag is het redelijk goed en de volgende dag verschrikkelijk slecht...

hebben meer mensen hier last van?
icon

Beste antwoord door Arie 28 September 2012, 11:06

Bekijk originele reactie

49 reacties

Badge
Bereik was iets beter, maar vooral de spraak en ontvangst was stukken beter vandaag. Nu maar hopen dat het zo blijft!
Hallo sinds ongeveer 1 week zeer slechte ontvangst. 1 of als ik geluk heb 2 streepjes. Maar meestal staat er; "Geen Service"
Voorheen was dit prima maar sinds ik mijn i-phone 3gs heb geupdate deze problemen. Mijn postcode is 8521 DH. Ligt niet aan de antenne. In de winkel zeiden ze dat het waarschijnlijk aan Simyo ligt.
ik heb hetzelfde probleem!
sinds ik overgestapt ben van Vodafone zakelijk heb ik nu het probleem dat ik vaak niet verstaanbaar ben met Simyo.
dit heb ik met 2 verschillende nummers allebei via Simyo.
Het geluid lijkt nog het meest op onderwater bellen.
Niet of nauwelijks verstaanbaar.
Allebei de nummers bellen met nieuwe dure telefoons.
Soms is de kwaliteit redelijk maar meestal onverstaanbaar.
Voor mij niet werkbaar zakelijk.
Heb ook al om uitleg en oplossing gevraagd maar tot nu toe niets!
Telefoons gereset en sim eruit gehaald maar hopeloos!
Moet snel een oplossing hebben anders moet ik overstappen want dit kost mij klanten.
Heb het slechte ontvangst door het gehele land maar thuisbasis is postcode 2134
Badge
Zijn we bijna buren Chriswilt!
Inderdaad !
Ontvangstbereik is slecht tot redelijk hier,maar vooral de kwaliteit van het geluid is dramatisch!
Dat heb ik door het hele land ook waar het bereik optimaal is.
Internet werkt wel goed.
Gesprekken zijn bijna niet uitvoerbaar.
Badge
Had ik ook. Ze hebben mijn aansluiting op het netwerk een reset gegeven en nu lijkt het beter. In huis is het bereik sowieso slecht maar dat had ik ook met T-mobile en Vodafone. KPN van mijn vriendin heeft iets meer bereik dan ik maar dat kan liggen aan het feit dat zij een nieuwere generatie iPhone 4 heeft. Gesprekken klonken bij mij ook erg blikkerig. Kan me niet herinneren dat met Vodafone ook te hebben gehad. Bereik was wel altijd waardeloos in huis.
Hallo sinds ongeveer 1 week zeer slechte ontvangst. 1 of als ik geluk heb 2 streepjes. Maar meestal staat er; "Geen Service"
Voorheen was dit prima maar sinds ik mijn i-phone 3gs heb geupdate deze problemen. Mijn postcode is 8521 DH. Ligt niet aan de antenne. In de winkel zeiden ze dat het waarschijnlijk aan Simyo ligt.


Gister vraag gesteld, is er een modorator die hier op kan antwoorden? ik wil graag dat Simyo de netwerkinstelling voor mijn telefoon reset.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo sinds ongeveer 1 week zeer slechte ontvangst. 1 of als ik geluk heb 2 streepjes. Maar meestal staat er; "Geen Service"
Voorheen was dit prima maar sinds ik mijn i-phone 3gs heb geupdate deze problemen. Mijn postcode is 8521 DH. Ligt niet aan de antenne. In de winkel zeiden ze dat het waarschijnlijk aan Simyo ligt.


Gister vraag gesteld, is er een modorator die hier op kan antwoorden? ik wil graag dat Simyo de netwerkinstelling voor mijn telefoon reset.


Dat wordt pas maandag op zijn vroegst.
Reputatie 2
Badge +4
Gister vraag gesteld, is er een modorator die hier op kan antwoorden? ik wil graag dat Simyo de netwerkinstelling voor mijn telefoon reset.

Hoi Nynke26,

Ik heb zojuist je simkaart handmatig aangemeld op het netwerk. Ik verzoek je om je toestel eenmaal uit te schakelen en om deze na een half uur opnieuw aan te zetten. Graag verneem ik of het probleem hiermee is verholpen.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Inderdaad !
Ontvangstbereik is slecht tot redelijk hier,maar vooral de kwaliteit van het geluid is dramatisch!
Dat heb ik door het hele land ook waar het bereik optimaal is.
Internet werkt wel goed.
Gesprekken zijn bijna niet uitvoerbaar.


Hoi Chriswilt,

Om te controleren of dit probleem aan je toestel ligt of dat het te maken heeft met de Simyo simkaart, wil ik je vragen om de Simyo simkaart tijdelijk in een ander simlockvrij toestel te plaatsen en te controleren of je dan ook problemen ervaart met het geluid.

Alvast bedankt voor je terugkoppeling.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
ik heb hetzelfde probleem!
sinds ik overgestapt ben van Vodafone zakelijk heb ik nu het probleem dat ik vaak niet verstaanbaar ben met Simyo.
dit heb ik met 2 verschillende nummers allebei via Simyo.
Het geluid lijkt nog het meest op onderwater bellen.
Niet of nauwelijks verstaanbaar.
Allebei de nummers bellen met nieuwe dure telefoons.
Soms is de kwaliteit redelijk maar meestal onverstaanbaar.
Voor mij niet werkbaar zakelijk.
Heb ook al om uitleg en oplossing gevraagd maar tot nu toe niets!
Telefoons gereset en sim eruit gehaald maar hopeloos!
Moet snel een oplossing hebben anders moet ik overstappen want dit kost mij klanten.
Heb het slechte ontvangst door het gehele land maar thuisbasis is postcode 2134


Hoi Chriswilt,

Ik heb zojuist je simkaart handmatig aangemeld op het netwerk. Ik verzoek je om je toestel eenmaal uit te schakelen en om deze na een half uur opnieuw aan te zetten. Graag verneem ik of het probleem hiermee is verholpen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Heb nu enkele weken het bereik thuis uitgetest door 3G netwerk uit te zetten (enkel GSM en WIFI aan dus). Tot op heden lijkt het er nog steeds op dat telefonisch bereik iets beter is, geen wegvallende verbinding meer gehad.
Reputatie 1
Badge +2
Beste moderator,

Zou iemand van jullie mijn simkaart handmatig opnieuw willen aanmelden op het netwerk? Ik heb al tijden lang last van een slechte geluidskwaliteit met bellen. De andere persoon klinkt alsof de speaker te hard staat en "overslaat". Doordat dit nog wel eens helpt wil ik jullie vragen om dit ook bij mij te doen.

Door dit soort dingen lijkt het soms alsof Simyo niet "volwaardig gebruik maakt van het KPN netwerk". Bij KPN had ik dit namelijk nooit.

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Heb nu enkele weken het bereik thuis uitgetest door 3G netwerk uit te zetten (enkel GSM en WIFI aan dus). Tot op heden lijkt het er nog steeds op dat telefonisch bereik iets beter is, geen wegvallende verbinding meer gehad.

Hoi Swa,

Het is inderdaad mogelijk dat de dekking voor een netwerkmodus (GMS/2g of UMTS/3g) niet goed is op een postcode. Het helpt dan inderdaad om de netwerkmodus op 1 type netwerk te zetten.

Beste moderator,

Zou iemand van jullie mijn simkaart handmatig opnieuw willen aanmelden op het netwerk? Ik heb al tijden lang last van een slechte geluidskwaliteit met bellen. De andere persoon klinkt alsof de speaker te hard staat en "overslaat". Doordat dit nog wel eens helpt wil ik jullie vragen om dit ook bij mij te doen.

Door dit soort dingen lijkt het soms alsof Simyo niet "volwaardig gebruik maakt van het KPN netwerk". Bij KPN had ik dit namelijk nooit.

Alvast bedankt!


Hoi KPNfreak,

Ik heb je aansluiting hersteld op het netwerk. Als je je toestel uit/aan zet, zou dit kunnen helpen. Wil je even laten weten of het heeft geholpen?

Simyo maakt wel volledig gebruik van het KPN netwerk. Er mag dus geen verschil zitten tussen een KPN simkaart en een Simyo simkaart.

Groetjes,

Alex
Ik heb nu voor beide toestellen nieuwe simkaarten gekregen en geactiveerd,maar het blijft een hele beroerde tot zeer slechte kwaliteit van het geluid.
Voor mij niet mee te werken zakelijk zo beroerd als de kwaliteit is.
Ik wil hier z.s.m vanaf met nummerbehoud dus ik zal weer contact opnemen met de klantenservice om een passende oplossing te vinden.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi chriswilt,

Ik begrijp dat dit vervelend is. Helaas kunnen we hier netwerktechnisch of op een andere manier binnen Simyo geen invloed op uitoefenen. Een vervangende simkaart heeft je situatie niet opgelost. Je geeft aan dat je deze gesprekskwaliteit door het hele land ervaart. Dit zou betekenen dat iedere Simyo gebruiker dit zo zou moeten ervaren.

Het enige wat ik me nog zou kunnen bedenken is dat de netwerkmodus op je toestel enkel op 2g of enkel op 3g staat ingesteld. Hier zou je nog even naar kunnen kijken.

Groetjes,

Alex
Ik ben net verhuist en heb in mijn nieuwe huis nauwelijks bereik. Telefoongesprekken voeren gaat ontzettend moeizaam vanwege de ruis en het slechte bereik. De netwerkdekking check van KPN laat geen problemen zien, misschien dat het ergensanders aan ligt? Mijn postcode is 1021 GL.
Reputatie 7
Badge +9
De kwaliteit van je bereik hangt ook sterk af van de constructie van je huis. Om die factor uit te sluiten zou je kunnen checken of je vlak bij een raam, of buiten wel goede ontvangst hebt. Is dat daar ook slecht dan zit je in een soort netwerk blackspot en is er weinig aan te doen (tenzij er een plaatselijke KPN zendmast is die tijdelijk uit de lucht is).
Badge +6
Ik ben net verhuist en heb in mijn nieuwe huis nauwelijks bereik. Telefoongesprekken voeren gaat ontzettend moeizaam vanwege de ruis en het slechte bereik. De netwerkdekking check van KPN laat geen problemen zien, misschien dat het ergens anders aan ligt? Mijn postcode is 1021 GL.

Hoi Marleen,

Zijn er meerdere mensen bij jou in de buurt die last hebben van het bereik met een KPN aansluiting of die van een dochteronderneming? Wanneer er meerdere mensen die probleem hebben dan kan er een netwerk klacht worden ingdiend.
Het kan ook te maken met de constructie van je huis zoals Scotsman dit aangeeft.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Als ik in mijn achtertuin sta wordt het bereik niet veel beter, het helpt wel een beetje om richting het raam in de woonkamer (voorkant) te lopen. Maar storen doet het altijd met bellen.
Geen idee of mensen in mijn woonomgeving dit probleem ook ervaren. Ik zal eens rodn gaan vragen
Badge +8
Als ik in mijn achtertuin sta wordt het bereik niet veel beter, het helpt wel een beetje om richting het raam in de woonkamer (voorkant) te lopen. Maar storen doet het altijd met bellen.
Geen idee of mensen in mijn woonomgeving dit probleem ook ervaren. Ik zal eens rodn gaan vragen


Hoi Marleen,

Op je vorige adres was het bereik beter met deze simkaart? Heb je al geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te stoppen?
Ik heb voor de zekerheid je simkaart opnieuw op het netwerk gezet. Ik wil je daarom vragen om je toestel even helemaal uit te schakelen, en daarna weer aan te zetten. Ik ben benieuwd of dat iets oplevert.
Daarnaast zou je eens kunnen proberen om voor het bellen je 3G uit te zetten. Dan bel je op het 2G netwerk en dat kan soms ook verschil maken.

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene
Als ik in mijn achtertuin sta wordt het bereik niet veel beter, het helpt wel een beetje om richting het raam in de woonkamer (voorkant) te lopen. Maar storen doet het altijd met bellen.
Geen idee of mensen in mijn woonomgeving dit probleem ook ervaren. Ik zal eens rodn gaan vragen


Hoi Marleen,

Op je vorige adres was het bereik beter met deze simkaart? Heb je al geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te stoppen?
Ik heb voor de zekerheid je simkaart opnieuw op het netwerk gezet. Ik wil je daarom vragen om je toestel even helemaal uit te schakelen, en daarna weer aan te zetten. Ik ben benieuwd of dat iets oplevert.
Daarnaast zou je eens kunnen proberen om voor het bellen je 3G uit te zetten. Dan bel je op het 2G netwerk en dat kan soms ook verschil maken.

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene


Ik heb om mijn vorige adressen (Drenth en Enschede) nooit problemen gehad. Ik heb mijn telefoon meerdere malen aan en uit gezet maar het bellen gisteravond ging in huis weer slecht. In de tuin gaat het een stuk beter. Ik heb thuis alleen WiFi aanstaan, dus 3G kan niet in de weg zitten. Is het dan toch de isolatie van mijn huis? En op wat voor manier kan ik dit (bij andere providers) voorkomen/omzeilen?
Reputatie 7
Badge +9
Als ik dit zo hoor dan denk ik toch dat je nu op een plek woont waar het KPN signaal buiten niet al te sterk is. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals afscherming door hoge flatgebouwen vlak in de buurt. Als je dan ook nog in een huis woont met veel metaal in de muren dan wordt het signaal binnen nog verder afgezwakt. Als je iemand kent met een mobiel dat niet van het KPN netwerk gebruik maakt moet je die maar eens op de koffie uitnodigen en dan vragen hoe zijn/haar bereik is. Er is altijd een kans dat de mast van een ander netwerk op een andere plek staat waardoor je beter bereik hebt in je huis.
Badge +6
Ik heb om mijn vorige adressen (Drenth en Enschede) nooit problemen gehad. Ik heb mijn telefoon meerdere malen aan en uit gezet maar het bellen gisteravond ging in huis weer slecht. In de tuin gaat het een stuk beter. Ik heb thuis alleen WiFi aanstaan, dus 3G kan niet in de weg zitten. Is het dan toch de isolatie van mijn huis? En op wat voor manier kan ik dit (bij andere providers) voorkomen/omzeilen?

Hoi Marleen,

Het kan de isolatie van je huis zijn daar hebben wij als provider heel geen invloed op. Kan je kijken of het plaatsen van je simkaart in een ander toestel dit probleem oplost.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.

Reageer