.

Beantwoord

Verlies van tegoed zonder te bellen, doorschakeling?

  • 16 January 2014
  • 3 reacties
  • 810 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Omdat ik het vermoeden heb dat mijn verbruik niet overeenstemt met de facturen & geregistreerd verbruik,ben ik sinds december wat gegevens gaan bijhouden.
Mijn simyo abonnement gebruik ik alleen in een reserve telefoon voor het geval  mijn vaste telefoon (Tmobile) niet werkt :

op 1 december 2013  voordat ik 1 call had gedaan , stond het logboek van de telefoon op uitgaande calls : 83:21:40 (83 uur, 21 minuten en 40 seconden)
op dit moment (16 januari) staat de teller op 87:31:14  : dat is in totaal in ca 6 weken : 4 uur en 10 minuten. Toch loopt mijn tegoed af ..OOK op de dagen dat ik de telefoon niet eens aanraak. 
Bijvoorbeeld : gisteravond stond mijn tegoed op 223 minuten en nu ZONDER de telefoon aangeraakt te hebben staat hij op tegoed van 219 minuten!! Geen gesprek gevoerd of  SMS verstuurd of ontvangen...hoe kan dat ?

ik zou in december en januari 300 belminuten hebben en in januari 300 : in totaal - nogmaals zie logboek - gebeld 250 minuten stel dat al die minuten in december gebeld zouden zijn dan had ik nog een tegeod moeten hebben . en in Januari nu nog 300 min tegoed. Dat is niet zo  : in December moest ik zelfs 29 € buiten bundel bij betalen ..... Waarom?

En hoe verklaren jullie het dagelijks weglekken van mijn tegoed?

Graag ASAP antwoord., vriendelijk bedankt !
icon

Beste antwoord door Charlene 17 January 2014, 11:47

Bekijk originele reactie

3 reacties

door mijn facturen te openen zag ik dat er opvallen veel naar mijn andere telefoon werd gebeld door deze (simyo) telefoon.
Deze calls stonden niet in het logboek van de telefoon...kan het zijn dat het automatische doorverbindingen betreft ? moet daar ook voor betaald worden? indien ja ,  wordt dat niet duidelijk gecommuniceerd op de site ! Dit zou het weglekken van tegoed KUNNEN verklaren !
Badge +8
Hoi WPES,

Wanneer je het ene toestel naar het ander toestel hebt doorgeschakeld, dan is dat inderdaad de verklaring. Wanneer je ervoor kiest je telefoon door te schakelen, dan betaal je voor ieder ontvangen gesprek de kosten van de verbinding als of het een uitgaand gesprek is. Je betaalt dus een uitgaand gesprek vanaf je eigen toestel naar het toestel waar je bereikt wil worden.
Dat is bij doorschakelen op welke lijn dan ook het geval. Dat is niet iets van Simyo. Je maakt namelijk een extra verbinding van het ene toestel dat belt naar het andere, en daardoor verbruik je beltegoed.
Op de website vind je dat hier.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
ik weet niet wat er onduidelijk aan is. In de tarieven staat het zo:
Doorschakeldiensten*: Gratis

* Doorschakelen aan- en uitzetten is gratis. Je betaalt de gesprekskosten van je mobiel naar het
toestel waar het naar doorgeschakeld is. Dit tarief is afhankelijk van je abonnement.

Reageer