.

Verbruik klopt niet

  • 26 February 2012
  • 14 reacties
  • 1236 Bekeken

Badge
Hoe kan het zijn dat als mijn abonnement de 23e van deze maand (feb) pas is in gegeaan ik voor deze maand minder (praktisch niets) als bel en sms tegoed heb?
Ik betaal toch gewoon voor deze hele maand, dan wil ik ook graag de normale hoveelheid tegoed... als ik het niet opmaak dat is een tweede. Ik moet nu de hele maand nog doen met 12 belm/sms terwijl ik er 120 per maand zou moeten krijgen.

14 reacties

Hallo,


mijn verbruik klopt ook niet er is een bedrag van € 34.61 afgegaan omdat ik voor 5 uur en 45 mijn gebeldt heb.
Ook op 23 - 2 -2012
Nou ik bel hoog uit maar 5 min op z'n langst. Ga morgen maar eens bellen want dit klopt niet.
Hopelijk een goed verklaaring voor.
Badge
Ja vreemd, ik neem aan dat ze hun eigen forum ook lezen, anders maar bellen.

Sinds ik bij simyo zit kunnen sommige mensen mijn smsjes niet ontvangen, ze krijgen dan een mail met het bericht, vervolgens kost mij dat 50ct mms kosten. Belachelijk als je het mij vraagt.
Reputatie 7
Badge +9
Kortschot: Je eerste bundel is afwijkend.

Het aantal minuten/sms'jes binnen je abonnement is in de eerste maand anders. Afhankelijk van de datum waarop je abonnement ingaat, betaal je een evenredig deel van je abonnementskosten en krijg je een evenredig deel van het aantal minuten/sms'jes/MB data.

Voorbeeld: als je abonnement halverwege de maand ingaat, ontvang je de helft van de minuten/sms'jes/MB data en betaal je de helft van de abonnementskosten.

Je daaropvolgende bundel zal pas het normale aantal minutes/sms'jes/MB data bevatten.



Ook je eerste factuur is afwijkend. Je betaald hierin de abonnementskosten van de eerste en tweede maand, de verbruikskosten van de eerste maand en aansluitkosten.

In je daaropvolgende factuur betaal je de abonnementskosten van de komende maand en verbruikskosten van de afgelopen maand.

frazoe: Een van de simyo teamleden zullen verschijnlijk om je telefoonnummer vragen zodat ze jouw gegevens kunnen inzien. Ik kan je niet helpen.
Badge
Kortschot: Je eerste bundel is afwijkend.

Het aantal minuten/sms'jes binnen je abonnement is in de eerste maand anders. Afhankelijk van de datum waarop je abonnement ingaat, betaal je een evenredig deel van je abonnementskosten en krijg je een evenredig deel van het aantal minuten/sms'jes/MB data.

Voorbeeld: als je abonnement halverwege de maand ingaat, ontvang je de helft van de minuten/sms'jes/MB data en betaal je de helft van de abonnementskosten.

Je daaropvolgende bundel zal pas het normale aantal minutes/sms'jes/MB data bevatten.



Ook je eerste factuur is afwijkend. Je betaald hierin de abonnementskosten van de eerste en tweede maand, de verbruikskosten van de eerste maand en aansluitkosten.

In je daaropvolgende factuur betaal je de abonnementskosten van de komende maand en verbruikskosten van de afgelopen maand.

frazoe: Een van de simyo teamleden zullen verschijnlijk om je telefoonnummer vragen zodat ze jouw gegevens kunnen inzien. Ik kan je niet helpen.


Ok bedankt voor de informatie.... ik had iets te snel een conclusie getrokken en even vergeten dat we in een schrikkeljaar zitten, dus de maand is al weer bijna voorbij.


Bedankt, slotje maar! 🙂
gebeld maar zeggen dat ik gewoon gebeld hebt .
heb maar eens een mailtje gestuurd (klacht)
Badge +2
Hoi frazoe,

Volgens onze gegevens heb je gisteren contact gehad met de klantenservice. Zij hebben naar uw probleem gekeken en geconstateerd dat er inderdaad voor 5 uur en 45 minuten gebeld is. Dit gesprek heeft volgens ons systeem vanaf uw simkaart plaatsgevonden. Uiteindelijk is het toestel verantwoordelijk voor het gesprek. In de praktijk is het mogelijk om een gesprek te voeren met een tijdsduur zoals hierboven genoemd. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat je het gesprek niet bewust hebt gestart, maar dat het zonder dat je hebt geweten wel is opgestart vanaf je telefoon. Een gesprek vanuit je broekzak is hier een voorbeeld van. Wij zien echter wel dat de klantenservice met je heeft afgesproken om de gemaakte kosten voor 50% te vergoeden.

Groetjes,

Arie
Hoi frazoe,

Volgens onze gegevens heb je gisteren contact gehad met de klantenservice. Zij hebben naar uw probleem gekeken en geconstateerd dat er inderdaad voor 5 uur en 45 minuten gebeld is. Dit gesprek heeft volgens ons systeem vanaf uw simkaart plaatsgevonden. Uiteindelijk is het toestel verantwoordelijk voor het gesprek. In de praktijk is het mogelijk om een gesprek te voeren met een tijdsduur zoals hierboven genoemd. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat je het gesprek niet bewust hebt gestart, maar dat het zonder dat je hebt geweten wel is opgestart vanaf je telefoon. Een gesprek vanuit je broekzak is hier een voorbeeld van. Wij zien echter wel dat de klantenservice met je heeft afgesproken om de gemaakte kosten voor 50% te vergoeden.

Groetjes,

Arie


Wanneer krijg ik die vergoeding?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Frazoe,

Het beltegoed wordt binnen 2 weken aan je saldo toegevoegd.

Groetjes,

Manisha
Beste Frazoe, Het beltegoed wordt binnen 2 weken aan je saldo toegevoegd. Groetjes, Manisha




oke wacht het af dank je
Badge
Beste iedereen,

Ik heb eigenlik een klacht:
Ik heb op 19 maart een symiopakket aangevraagd 250 bel/sms + 1000mb internet. Ook heb ik nummerbehoud aangevraagd. Ik heb los een Iphone 4s gekocht en daarvoor had ik een microsim nodig. Deze heb ik netjes via de klantenservice opgevraagd en gekregen. Daarnaast heb ik toen ook gevraagd of ik gelijk mijn internet kon gebruiken. Volgens de klantenservice kon dit toen. Via mysimyo kon ik kijken wat ik verbruikte.
Wanneer ik mijn symio opende kreeg ik te zien: 1000 mb internet Actief 19-3-2012 t/m 31-3-2012. Ik heb dus internet kunnen gebruiken. Nu zag ik echter bij mijn verbruikingskosten 65 euro staan! Omdat dit niet in het de bundel viel. In de email staat letterlijk: "Houd er rekening mee dat internet op je mobiel ook meteen mogelijk is en de kosten hiervoor snel op kunnen lopen als je geen actieve internetbundel hebt." Maar meneer/mevrouw van Symio, er staat toch op de site dat deze wel actief zijn!
Ik vind dit echt heel onduidelijk naar de klant toe gecommuniceerd!
Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?

Groetjes,
Ash
Badge
ik had een maandbundel en als ik whatsapp gebruikte ging dat van mijn beltegoed af ik gebeld naar sinyo ja mevrouw u hebt berichtjes verstuurd dat was dus niet waar ik had whatsapp gebruikt zat bij het maandbundel in dus 10 euro voor een maandbundel en dan ook nog eens geld van mijn beltegoed af dus voor mij geen maandbundel meer zo kost het je handen vol geld en daar pas ik voor
Ik heb op 20 april een abonnement afgesloten (bundel 2,99) en zie dat ik nog maar 3 min. beltegoed/sms heb. Het is mij bekend dat dit naar evenredigheid wordt aangepast voor de rest van de maand.
Nergens zie ik een overzicht van het verbruik vanaf 20 april, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Met mijn vorige prepaidtegoed had ik een keurig overzicht over de belminuten en sms.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Johann,

Welkom op het Simyo forum!
Als je bent ingelogd op de persoonlijke pagina kun je onder het tabblad overzicht zien wat het tegoed is. Onder het tabblad 'verbruik' kun je het verbruik van de betreffende maand inzien. Vanwege een vertraging op het netwerk was het verbruik niet accuraat bijgewerkt, inmiddels is dit probleem opgelost.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Joke en Ash,

Deze vragen hebben we inmiddels in andere posts beantwoord.

Groetjes,

Manisha

Reageer